Sobota, 20. dubna 2024

Krátce - různé

Krátce - různé

Vedení Severočeských dolů plánuje těžbu hnědého uhlí na dalších 47 let. Budoucnost dobývání ale závisí na podobě připravovaného územního plánu Ústeckého kraje, jenž bude závazným dokumentem. "Musí vyřešit i problematiku ekologických limitů těžby," řekl včera šéf těžební společnosti Vratislav Vajnar.

Společenství skupin na ochranu životního prostředí vyzvalo Organizaci spojených národů, aby se zasadila o snížení hlučnosti ve světových oceánech, které ohrožuje mořský život.
Ochránci přírody tvrdí, že silné zvuky vyvolané podvodními výbuchy při výzkumu ložisek ropy a plynu a také ozvy sonárního navigačního systému škodí velrybám a delfínům.
Zvláště varují před dopady nové silné námořní sonární technologie, která se používá k vyhledávání ponorek.
Podle ekologů je viníkem mnoha případů hromadného uvíznutí mořských savců na mělčině.
Společenství ochránců oceánu tvrdí, že hlučnost představuje hrozbu už tak ztenčenému rybímu fondu na světě.

Státní podnik Lesy České republiky hodlá 24. června vypsat výběrová řízení na pěstební a těžařské práce ve zhruba 39 procentech svých lesů. Informoval o tom mluvčí státního podniku Lubomír Šálek. Vítězové by měli být známi do poloviny září a práce v lesích by měli zahájit 1. ledna 2006. Řízení navazují na tendry z loňského prosince, v nichž se rozhodovalo o zakázkách na 17 procentech ploch lesů. Lesům ČR patři asi polovina lesů v zemi a ročně vytěží zhruba 7,5 miliónu metrů krychlových dřeva. První tendry lesnické firmy kritizovaly a označovaly je za neprůhledné, což Lesy odmítly.

Plány vodní cesty za zhruba 300 miliard korun počítají na českém území se dvěma větvemi kanálu. První má vést částečně řekou Moravou a dílem podél ní. Od Vídně a Bratislavy mají lodě plout přes Břeclav, Hodonín, Uherské Hradiště, Otrokovice a Přerov, následně se propojit s Odrou a pokračovat k Baltskému moři. Druhá větev se má na území Česka stočit k Labi a po něm nebo v jeho sousedství pokračovat do Hamburku. Prvními fázemi stavby se mají stát propojení Břeclavi s Dunajem a spojení Ostravy se splavněnou částí Odry v Polsku. Délka kanálu, hlubokého nejméně pět metrů, má být 499 kilometrů. Měl by umožnit plavbu lodí s ponorem do 2,8 metru. Mosty jsou projektovány do výše sedmi metrů nad hladinou, šířka zdymadel překročí dvanáct metrů. Projektanti uvažují rovněž o částečném narovnání koryta Moravy, které by mělo mít minimální šířku 53 metrů, dále o stavbách vlnolamů a výkopech souběžných s řekou.

Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů