Benzín dál zdražuje, rychlé řešení nepřijde
V Česku se zatím nerýsuje žádné rychlé řešení benzínové krize.
Ministerstvo financí opět odmítlo návrh ODS, aby se snížila spotřební daň. Vláda
ale počítá například s tím, že sociálními dávkami pomůže zdravotně postiženým
řidičům nebo že krajům pošle peníze na naftu pro veřejnou autobusovou dopravu.
Vicepremiér Jahn navíc vyzývá města k větší podpoře veřejné dopravy.
Polské ministerstvo financí už včera rozhodlo o snížení spotřební daně o 25
grošů (necelé dvě koruny) na litr benzínu. Německá vláda zase uvolnila
strategické zásoby.
Třeba belgické Flandry přinášejí návod, jak přimět lidi více využívat veřejnou
dopravu. Od října 2002 tam přes dvacet tisíc rodin přijalo nabídku, aby
odhlásilo svůj vůz - dostaly za to na tři roky zadarmo jízdenku na autobusy a
tramvaje.
"Myslím, že hranice, kdy lidé začnou více jezdit hromadnou dopravou, je u nás
ještě daleko," soudí bývalý ministr životního prostředí Ivan Dejmal.
U českých čerpacích stanic se včera průměrná cena benzínu Natural zvýšila nad 31
korun, někde ovšem stál litr bezmála 35 korun.
Když se v minulosti zdražoval benzín, čerpací stanice žádný dlouhodobý pokles
nezaznamenaly. "To skutečně ne," potvrzuje pracovnice Aralu v Havlíčkově Brodě.
Milan Ščasný z Centra Univerzity Karlovy pro otázky životního prostředí namítá,
že dnešní zdražení je jiné - mnohem razantnější. Pokud ceny vydrží, nebo se
ještě zvednou, mohla by část veřejnosti více jezdit veřejnou dopravou.
V Česku se zatím nerýsuje žádné rychlé řešení benzínové krize.
Ministerstvo financí opět odmítlo návrh ODS, aby se snížila spotřební daň. Vláda ale počítá například s tím, že sociálními dávkami pomůže zdravotně postiženým řidičům nebo že krajům pošle peníze na naftu pro veřejnou autobusovou dopravu. Vicepremiér Jahn navíc vyzývá města k větší podpoře veřejné dopravy.
Polské ministerstvo financí už včera rozhodlo o snížení spotřební daně o 25 grošů (necelé dvě koruny) na litr benzínu. Německá vláda zase uvolnila strategické zásoby.
Třeba belgické Flandry přinášejí návod, jak přimět lidi více využívat veřejnou dopravu. Od října 2002 tam přes dvacet tisíc rodin přijalo nabídku, aby odhlásilo svůj vůz - dostaly za to na tři roky zadarmo jízdenku na autobusy a tramvaje.
"Myslím, že hranice, kdy lidé začnou více jezdit hromadnou dopravou, je u nás ještě daleko," soudí bývalý ministr životního prostředí Ivan Dejmal.
U českých čerpacích stanic se včera průměrná cena benzínu Natural zvýšila nad 31 korun, někde ovšem stál litr bezmála 35 korun.
Když se v minulosti zdražoval benzín, čerpací stanice žádný dlouhodobý pokles nezaznamenaly. "To skutečně ne," potvrzuje pracovnice Aralu v Havlíčkově Brodě.
Milan Ščasný z Centra Univerzity Karlovy pro otázky životního prostředí namítá, že dnešní zdražení je jiné - mnohem razantnější. Pokud ceny vydrží, nebo se ještě zvednou, mohla by část veřejnosti více jezdit veřejnou dopravou.
Ministerstvo financí opět odmítlo návrh ODS, aby se snížila spotřební daň. Vláda ale počítá například s tím, že sociálními dávkami pomůže zdravotně postiženým řidičům nebo že krajům pošle peníze na naftu pro veřejnou autobusovou dopravu. Vicepremiér Jahn navíc vyzývá města k větší podpoře veřejné dopravy.
Polské ministerstvo financí už včera rozhodlo o snížení spotřební daně o 25 grošů (necelé dvě koruny) na litr benzínu. Německá vláda zase uvolnila strategické zásoby.
Třeba belgické Flandry přinášejí návod, jak přimět lidi více využívat veřejnou dopravu. Od října 2002 tam přes dvacet tisíc rodin přijalo nabídku, aby odhlásilo svůj vůz - dostaly za to na tři roky zadarmo jízdenku na autobusy a tramvaje.
"Myslím, že hranice, kdy lidé začnou více jezdit hromadnou dopravou, je u nás ještě daleko," soudí bývalý ministr životního prostředí Ivan Dejmal.
U českých čerpacích stanic se včera průměrná cena benzínu Natural zvýšila nad 31 korun, někde ovšem stál litr bezmála 35 korun.
Když se v minulosti zdražoval benzín, čerpací stanice žádný dlouhodobý pokles nezaznamenaly. "To skutečně ne," potvrzuje pracovnice Aralu v Havlíčkově Brodě.
Milan Ščasný z Centra Univerzity Karlovy pro otázky životního prostředí namítá, že dnešní zdražení je jiné - mnohem razantnější. Pokud ceny vydrží, nebo se ještě zvednou, mohla by část veřejnosti více jezdit veřejnou dopravou.
Zdroj:HN
Sdílet článek na sociálních sítích