Čtvrtek, 18. dubna 2024

Nová kampaň ekologů: Větrná energie

Nová kampaň ekologů: Větrná energie

Praha - Kromě nabídky aut či praček najdou čtenáři regionálních deníků v listě výjimečně i reklamu na větrné elektrárny.

Ekologické Hnutí Duha chce touto cestou, kterou zatím využívají spíše prodejci spotřební elektroniky či cestovní kanceláře, upozornit na přínosy energie z větru.

Reklama vychází v regionálních novinách v devíti okresech, kde se právě rozhoduje o budování nových větrníků a kde mnozí lidé nejsou tomuto způsobu získávání energie příliš nakloněni.

Není to úplně poprvé, co se Češi potkají s cílenou "reklamou na čistou přírodu". Asi nejvíc ji před několika lety proslavil spot, který natočila britská pobočka Greenpeace a v němž mimozemšťané hodnotí Zemi jako neperspektivní planetu, kterou mohou zlikvidovat, protože ji její obyvatelé stejně zničí. Jednoho z mimozemšťanů ztvárnil i herec Jim Broadbent, držitel Oscara za film Iris.

Ještě dříve, v roce 2002 odvysílala ČT asi šedesátkrát reklamní spot ekologické organizace Zelený kruh.

1/8 za 60 tisíc

Propagovat svou práci by chtěly i další organizace. Jenže - chybí jim peníze.

Hnutí Duha vyšla reklama v regionech na 60 tisíc korun. "Zjistili jsme, že máme prostředky na propagaci obnovitelných zdrojů, proto jsme se rozhodli pro takto cílenou reklamu," řekl Petr Holub z Hnutí Duha.

Podotkl, že například v Německu dělá takovou kampaň tamní ministerstvo životního prostředí.

Infobox

CO DÁVÁ VÍTR

  • Větrné elektrárny, s nimiž lze do roku 2010 realisticky počítat, sníží emise oxidu uhličitého, který vyprodukuje půl milionu aut.
  • Jedna moderní turbína vyrobí energii pro zhruba dva tisíce domácností.
  • V EU vyrobí větrné elektrárny víc energie, než je celková výroba Česka včetně vývozu.

Peníze ovšem vystačí jen na velice skromnou propagaci - za šedesát tisíc to bude osmina jedné reklamní strany a pouze na dva dny.

My peníze nemáme

I to je však pro jiné ekologické organizace zatím jen nesplnitelný sen. "Kdybychom měli peníze, určitě bychom do toho šli. Jenže náklady jsou pro nás příliš vysoké," řekl Marek Jehlička, mluvčí sdružení Arnika.

Organizace už dokonce jednala s agenturou, která byla ochotna pro Arniku reklamní spot do televize natočit jen za režijní cenu. Zhruba 100 tisíc korun se však nepodařilo sehnat.

Světová Greenpeace takové starosti nemusela řešit - její reklamní spot Invaze vetřelců natočila britská agentura zadarmo. Českou verzi tohoto krátkého filmu pouštěla ČT jako "reklamní doplněk". V programu neměl pevné místo, ve vysílání se objevil v okamžiku, kdy vzniklo volné okno.

http://aktualne.centrum.cz

Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů