Bursík je úsměvný populista
S narůstajícím údivem sleduji vystoupení Martina Bursíka na téma nákladní
silniční dopravy. Zvláště jeho vystoupení v Otázkách Václava Moravce 9. března
2006, kde tvrdil, že jedním z hlavních volebních témat zelených je zákaz
kamiónové dopravy od patnácté hodiny v pátek do nedělní půlnoci a že železnice
má prý 50 % volných kapacit.
Byl bych rád, kdyby mi pan Bursík byl ochoten odpovědět veřejně na následující
jednoduché otázky:
S narůstajícím údivem sleduji vystoupení Martina Bursíka na téma nákladní silniční dopravy. Zvláště jeho vystoupení v Otázkách Václava Moravce 9. března 2006, kde tvrdil, že jedním z hlavních volebních témat zelených je zákaz kamiónové dopravy od patnácté hodiny v pátek do nedělní půlnoci a že železnice má prý 50 % volných kapacit.
Byl bych rád, kdyby mi pan Bursík byl ochoten odpovědět veřejně na následující jednoduché otázky:
Železnice nic nezachrání
Podle studie prezentované na konferenci v Evropském parlamentu k Dopravní politice EU v červenci loňského roku by znamenalo 50% (hypotetické) zvýšení kapacity železniční dopravy úbytek v nákladní silniční dopravě o pouhá 3 %. Co na to pan Bursík? Skutečně trvá na tom, že jeho návrh vyřeší současnou situaci, která je spíše způsobena málo kapacitní infrastrukturou v České republice?
Přibližně před třemi týdny komisař EU pro dopravu Barrot veřejně přiznal, že Dopravní politika EU je nefunkční a je čas na její změnu. Ideály o násilném převodu zboží ze silnice na železnici se v ní objevují několik desítek let. A výsledek? V rámci EU vozí zboží z 90 % silniční dopravci. Napadlo někdy předsedu Strany zelených, proč výrobci dávají přednost silniční dopravě?
Konec českých dopravců?
V silniční dopravě pracuje více než 400 000 řidičů, které pan Bursík připraví o část pracovní doby, tím pádem i výdělku a mnohé rovnou i o zaměstnání. Co jim mohu od něj vzkázat?
Zákaz jízd v takovém rozsahu by byl v Evropě unikátním opatřením. Čeští dopravci se tak stanou v Evropě jedinými podnikateli, kteří budou moci pracovat pouze čtyři a půl dne v týdnu. Vzhledem k tomu, že jejich výrobním prostředkem je velice drahá moderní dopravní technika (průměrné stáří českých tahačů je o šest let nižší než osobních automobilů), je pravděpodobné, že při tomto omezení nebudou schopni ji splácet.
Po jejich likvidaci se doprava nepřesune na železnici, ale převezmou ji zahraniční autodopravci s levnějším zastaralým vozovým parkem, což může znamenat výrazně vyšší ekologickou zátěž. Nenapadlo pana Bursíka, že jeho opatření bude z tohoto pohledu spíše kontraproduktivní?
Za nákupem na nádraží?
Investoři by měli vědět, že budou muset radikálně změnit výrobní rytmus, neboť jejich podniky budou zásobovány pouze čtyři a půl dne v týdnu. Očekávají zelení, že za těchto podmínek zachovají investoři naší republice svou přízeň?
Většina populace využívá k nákupům velká nákupní střediska. K většině z nich koleje nevedou. Takže na které nádraží - podle Martina Bursíka - si mám s rodinou o víkendu vyrazit na nákup?
Možná jsem se neubránil troše nadsázky, ale návrhy pana předsedy zelených také nepůsobí seriózním dojmem a rozhodně nezohledňují ekonomickou realitu dnešní Evropy. Byl bych opravdu rád, kdyby pan Bursík nezneužíval citlivé téma silniční dopravy k předvolebnímu boji, ale také seriózně nastínil občanům dopady svých (naštěstí) nereálných opatření.
Autor je generálním tajemníkem Sdružení ČESMAD BOHEMIA
Byl bych rád, kdyby mi pan Bursík byl ochoten odpovědět veřejně na následující jednoduché otázky:
Železnice nic nezachrání
Podle studie prezentované na konferenci v Evropském parlamentu k Dopravní politice EU v červenci loňského roku by znamenalo 50% (hypotetické) zvýšení kapacity železniční dopravy úbytek v nákladní silniční dopravě o pouhá 3 %. Co na to pan Bursík? Skutečně trvá na tom, že jeho návrh vyřeší současnou situaci, která je spíše způsobena málo kapacitní infrastrukturou v České republice?
Přibližně před třemi týdny komisař EU pro dopravu Barrot veřejně přiznal, že Dopravní politika EU je nefunkční a je čas na její změnu. Ideály o násilném převodu zboží ze silnice na železnici se v ní objevují několik desítek let. A výsledek? V rámci EU vozí zboží z 90 % silniční dopravci. Napadlo někdy předsedu Strany zelených, proč výrobci dávají přednost silniční dopravě?
Konec českých dopravců?
V silniční dopravě pracuje více než 400 000 řidičů, které pan Bursík připraví o část pracovní doby, tím pádem i výdělku a mnohé rovnou i o zaměstnání. Co jim mohu od něj vzkázat?
Zákaz jízd v takovém rozsahu by byl v Evropě unikátním opatřením. Čeští dopravci se tak stanou v Evropě jedinými podnikateli, kteří budou moci pracovat pouze čtyři a půl dne v týdnu. Vzhledem k tomu, že jejich výrobním prostředkem je velice drahá moderní dopravní technika (průměrné stáří českých tahačů je o šest let nižší než osobních automobilů), je pravděpodobné, že při tomto omezení nebudou schopni ji splácet.
Po jejich likvidaci se doprava nepřesune na železnici, ale převezmou ji zahraniční autodopravci s levnějším zastaralým vozovým parkem, což může znamenat výrazně vyšší ekologickou zátěž. Nenapadlo pana Bursíka, že jeho opatření bude z tohoto pohledu spíše kontraproduktivní?
Za nákupem na nádraží?
Investoři by měli vědět, že budou muset radikálně změnit výrobní rytmus, neboť jejich podniky budou zásobovány pouze čtyři a půl dne v týdnu. Očekávají zelení, že za těchto podmínek zachovají investoři naší republice svou přízeň?
Většina populace využívá k nákupům velká nákupní střediska. K většině z nich koleje nevedou. Takže na které nádraží - podle Martina Bursíka - si mám s rodinou o víkendu vyrazit na nákup?
Možná jsem se neubránil troše nadsázky, ale návrhy pana předsedy zelených také nepůsobí seriózním dojmem a rozhodně nezohledňují ekonomickou realitu dnešní Evropy. Byl bych opravdu rád, kdyby pan Bursík nezneužíval citlivé téma silniční dopravy k předvolebnímu boji, ale také seriózně nastínil občanům dopady svých (naštěstí) nereálných opatření.
Autor je generálním tajemníkem Sdružení ČESMAD BOHEMIA
Zdroj:HN
Sdílet článek na sociálních sítích