Nákladní tramvaje na obzoru
Evropské metropole se snaží část nákladní přepravy na území města přesunout na
tramvajové koleje. V Drážďanech se osvědčilo několik motorovým vozem tažených
„vlečňáků“ pro přepravu nosníků a kontejnerů na tratích spojujících depa a
opravárny kolejových vozidel. Vídeň po zkušenostech Curychu ověřuje projekt
„Güter-bim“, kde přípona prozrazuje zvuk typický pro starší tramvaje. K nákladní
přepravě totiž používají rekonstruované víceúčelové starší tramvaje, k nimž se
připojuje plachtami krytý moderní nízkopodlažní vůz o délce 15 m, schopný
naložit až 13 tun nákladu. Vídeňské průmyslové podniky a obchodní sklady v
dosahu tramvajových tratí mají o takový způsob zejména noční přepravy zájem.
Zatím jezdí čtyři vlaky denně na volných úsecích rychlostí až 60 km/h. Jakmile
se ale na několika místech připojí tramvajové koleje k železničním nádražím,
využití nákladních tramvají se značně rozšíří. ZDROJ:www.vtm.cz
Evropské metropole se snaží část nákladní přepravy na území města přesunout na tramvajové koleje. V Drážďanech se osvědčilo několik motorovým vozem tažených „vlečňáků“ pro přepravu nosníků a kontejnerů na tratích spojujících depa a opravárny kolejových vozidel.
Vídeň po zkušenostech Curychu ověřuje projekt „Güter-bim“, kde přípona prozrazuje zvuk typický pro starší tramvaje. K nákladní přepravě totiž používají rekonstruované víceúčelové starší tramvaje, k nimž se připojuje plachtami krytý moderní nízkopodlažní vůz o délce 15 m, schopný naložit až 13 tun nákladu.
Vídeňské průmyslové podniky a obchodní sklady v dosahu tramvajových tratí mají o takový způsob zejména noční přepravy zájem. Zatím jezdí čtyři vlaky denně na volných úsecích rychlostí až 60 km/h. Jakmile se ale na několika místech připojí tramvajové koleje k železničním nádražím, využití nákladních tramvají se značně rozšíří.
ZDROJ:www.vtm.cz
Sdílet článek na sociálních sítích