Čtvrtek, 28. března 2024

Nákladní tramvaje na obzoru

Nákladní tramvaje na obzoru
Evropské metropole se snaží část nákladní přepravy na území města přesunout na tramvajové koleje. V Drážďanech se osvědčilo několik motorovým vozem tažených „vlečňáků“ pro přepravu nosníků a kontejnerů na tratích spojujících depa a opravárny kolejových vozidel. Vídeň po zkušenostech Curychu ověřuje projekt „Güter-bim“, kde přípona prozrazuje zvuk typický pro starší tramvaje. K nákladní přepravě totiž používají rekonstruované víceúčelové starší tramvaje, k nimž se připojuje plachtami krytý moderní nízkopodlažní vůz o délce 15 m, schopný naložit až 13 tun nákladu. Vídeňské průmyslové podniky a obchodní sklady v dosahu tramvajových tratí mají o takový způsob zejména noční přepravy zájem. Zatím jezdí čtyři vlaky denně na volných úsecích rychlostí až 60 km/h. Jakmile se ale na několika místech připojí tramvajové koleje k železničním nádražím, využití nákladních tramvají se značně rozšíří. ZDROJ:www.vtm.cz
Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů