PLZEŇ - Nová čtyřkilometrová cyklostezka z Plzně do Třemošné bude hotová ještě v
tomto roce. V těchto dnech získala územní rozhodnutí, se stavebním povolením
počítá investor, jímž je radnice prvního plzeňského městského obvodu, do konce
srpna. "Vlastní stavba začne v září a skončí v listopadu," řekl Právu Milan
Brecík, vedoucí investičního odboru zmíněného obvodu.
Stezku budou podle něj využívat jak rekreanti, tak lidé, kteří jezdí na kole do
práce do Škody JS - podnik s více než sedmi sty zaměstnanci se nachází mezi
Plzní a Třemošnou v lokalitě nazývané Orlík.
Trasa, jejíž výstavba vyjde na více než dvanáct miliónů korun, začne u Kamenného
rybníka, překoná státní silnici na Žatec i souběžnou železniční trať, podél níž
bude pokračovat přes Orlík až na okraj Třemošné. "Nejdražší bude zabezpečení
dvou železničních přejezdů - u Kamenného rybníka a na Orlíku," podotkl Brecík.
Další větší akcí bude můstek přes zdejší potok a také přechod se středovým
ostrůvkem přes žateckou výpadovku na počátku trasy.
"Jinak chceme v maximální míře využít stávající lesní cesty, které zpevníme. Ale
asfaltem nebo zámkovou dlažbou budeme šetřit, nehodláme dělat žádné nešetrné
zásahy vůči životnímu prostředí," uzavřel Brecík.
PLZEŇ - Nová čtyřkilometrová cyklostezka z Plzně do Třemošné bude hotová ještě v tomto roce. V těchto dnech získala územní rozhodnutí, se stavebním povolením počítá investor, jímž je radnice prvního plzeňského městského obvodu, do konce srpna. "Vlastní stavba začne v září a skončí v listopadu," řekl Právu Milan Brecík, vedoucí investičního odboru zmíněného obvodu. Stezku budou podle něj využívat jak rekreanti, tak lidé, kteří jezdí na kole do práce do Škody JS - podnik s více než sedmi sty zaměstnanci se nachází mezi Plzní a Třemošnou v lokalitě nazývané Orlík. Trasa, jejíž výstavba vyjde na více než dvanáct miliónů korun, začne u Kamenného rybníka, překoná státní silnici na Žatec i souběžnou železniční trať, podél níž bude pokračovat přes Orlík až na okraj Třemošné. "Nejdražší bude zabezpečení dvou železničních přejezdů - u Kamenného rybníka a na Orlíku," podotkl Brecík. Další větší akcí bude můstek přes zdejší potok a také přechod se středovým ostrůvkem přes žateckou výpadovku na počátku trasy. "Jinak chceme v maximální míře využít stávající lesní cesty, které zpevníme. Ale asfaltem nebo zámkovou dlažbou budeme šetřit, nehodláme dělat žádné nešetrné zásahy vůči životnímu prostředí," uzavřel Brecík.