Čtvrtek, 28. března 2024

Půjčovat hybridní auta se vyplácí

Půjčovat hybridní auta se vyplácí
Jako většina Američanů v těchto dnech se i Jeff Pink při tankování u čerpacích stanic dívá především na ukazatel ceny. Jenže místo aby dolary z jeho peněženky mizely, naopak do ní putují.
Jako šéf půjčovny aut EV Rental Cars se sídlem v Los Angeles, který půjčuje výlučně hybridní vozy, je jedním z mála amerických podnikatelů, kteří vydělávají na nynějším růstu cen pohonných hmot. Denní sazba za zapůjčení vozidla činí 35 až 75 dolarů. V jeho "flotile" jsou hybridní auta Toyota Prius, Camry a Highlander, Honda Civic a Ford Escape, kombinující výbušný motor s elektrickým. Podle značky auta činí spotřeba litr benzínu na 13 až 21 kilometrů. A s plnou nádrží lze ujet až 600 mil, což ve srovnání se sportovně užitkovým vozem na benzínový pohon ušetří řidiči asi 60 dolarů za jedno natankování.
S pouhými 425 auty v osmi půjčovnách na západním pobřeží USA je tato "ekologická firma" v porovnání s velkými konkurenty vlastně trpaslíkem. Ale EV Rental Cars se v odvětví díky své "stáji" hybridů stala známým pojmem.

Zájem převyšuje nabídku
Například jedna z největších amerických půjčoven Enterprise Rent-a-Car má mezi svými 650 tisíci auty jen asi 50 hybridů a nemůže tento počet zvýšit. "Výrobci nejsou s to uspokojit náš zájem o tato auta, která zákazníci milují a stále více je žádají," stěžuje si Christy Conradová, mluvčí půjčovny Enterprise.
Míra měsíční využitelnosti jejích vozů činí 90 procent, zatímco průměr tohoto ukazatele se v USA pohybuje mezi 80 až 85 procenty. EV Rental má relativně slušné tržby a může proto věnovat hodně peněz i času, aby získala hybridy za jakoukoli cenu, a stále se jí to vyplácí. Jedno auta dokonce dopravila na vlastní náklady kamiónem z Floridy do Kalifornie.
Zatímco většina půjčoven dostává kvůli velkým objemům nakupovaných vozů množstevní slevu, EV Rental platí výrobcům za většinu vozů maloobchodní cenu. Může si to ovšem dovolit i proto, že dostala od ministerstva dopravy USA grant na to, aby klientům demonstrovala výhody alternativního pohonu.
Jeff Pink, šéf EV Rental, byl jeden z prvních mezi půjčovnami, který vsadil na "ekologické automobily", a to ještě předtím, než se pojem hybrid vůbec dostal do slovníku zákazníků. Podnik založil v roce 1998 a nabízel tehdy jedenáct vozů na elektrický pohon a dvacet vozů na zemní plyn.
Protože GM přestaly elektrické auto vyrábět, zaměřil se na zcela nové hybridy. Vývoj na ropném trhu mu dal za pravdu a umožnil rychlý růst firmy.

Prodávají se i ojetá auta
Jeff Pink říká, že i po uplynutí lhůty životnosti jeho vozů, je může výhodně prodat, protože na trhu je i po ojetých hybridech silná poptávka.
Z dlouhodobého hlediska ovšem není rozvoj firmy zaručen. "Je to velký byznys, ale může růst jen v určité míře. Nestane se ani mezinárodním, ani celoamerickým byznysem přes noc. Nesmíme ovšem ve svém dosavadním úsilí polevit," říká Paul Christensen, provozní šéf EV Rental.
Zdroj:Podniky a trhy
Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů