Půjčovat hybridní auta se vyplácí
Jako většina Američanů v těchto dnech se i Jeff Pink při tankování u čerpacích
stanic dívá především na ukazatel ceny. Jenže místo aby dolary z jeho peněženky
mizely, naopak do ní putují.
Jako šéf půjčovny aut EV Rental Cars se sídlem v Los Angeles, který půjčuje
výlučně hybridní vozy, je jedním z mála amerických podnikatelů, kteří vydělávají
na nynějším růstu cen pohonných hmot. Denní sazba za zapůjčení vozidla činí 35
až 75 dolarů. V jeho "flotile" jsou hybridní auta Toyota Prius, Camry a
Highlander, Honda Civic a Ford Escape, kombinující výbušný motor s elektrickým.
Podle značky auta činí spotřeba litr benzínu na 13 až 21 kilometrů. A s plnou
nádrží lze ujet až 600 mil, což ve srovnání se sportovně užitkovým vozem na
benzínový pohon ušetří řidiči asi 60 dolarů za jedno natankování.
S pouhými 425 auty v osmi půjčovnách na západním pobřeží USA je tato "ekologická
firma" v porovnání s velkými konkurenty vlastně trpaslíkem. Ale EV Rental Cars
se v odvětví díky své "stáji" hybridů stala známým pojmem.
Jako většina Američanů v těchto dnech se i Jeff Pink při tankování u čerpacích stanic dívá především na ukazatel ceny. Jenže místo aby dolary z jeho peněženky mizely, naopak do ní putují.
Jako šéf půjčovny aut EV Rental Cars se sídlem v Los Angeles, který půjčuje výlučně hybridní vozy, je jedním z mála amerických podnikatelů, kteří vydělávají na nynějším růstu cen pohonných hmot. Denní sazba za zapůjčení vozidla činí 35 až 75 dolarů. V jeho "flotile" jsou hybridní auta Toyota Prius, Camry a Highlander, Honda Civic a Ford Escape, kombinující výbušný motor s elektrickým. Podle značky auta činí spotřeba litr benzínu na 13 až 21 kilometrů. A s plnou nádrží lze ujet až 600 mil, což ve srovnání se sportovně užitkovým vozem na benzínový pohon ušetří řidiči asi 60 dolarů za jedno natankování.
S pouhými 425 auty v osmi půjčovnách na západním pobřeží USA je tato "ekologická firma" v porovnání s velkými konkurenty vlastně trpaslíkem. Ale EV Rental Cars se v odvětví díky své "stáji" hybridů stala známým pojmem.
Zájem převyšuje nabídku
Například jedna z největších amerických půjčoven Enterprise Rent-a-Car má mezi svými 650 tisíci auty jen asi 50 hybridů a nemůže tento počet zvýšit. "Výrobci nejsou s to uspokojit náš zájem o tato auta, která zákazníci milují a stále více je žádají," stěžuje si Christy Conradová, mluvčí půjčovny Enterprise.
Míra měsíční využitelnosti jejích vozů činí 90 procent, zatímco průměr tohoto ukazatele se v USA pohybuje mezi 80 až 85 procenty. EV Rental má relativně slušné tržby a může proto věnovat hodně peněz i času, aby získala hybridy za jakoukoli cenu, a stále se jí to vyplácí. Jedno auta dokonce dopravila na vlastní náklady kamiónem z Floridy do Kalifornie.
Zatímco většina půjčoven dostává kvůli velkým objemům nakupovaných vozů množstevní slevu, EV Rental platí výrobcům za většinu vozů maloobchodní cenu. Může si to ovšem dovolit i proto, že dostala od ministerstva dopravy USA grant na to, aby klientům demonstrovala výhody alternativního pohonu.
Jeff Pink, šéf EV Rental, byl jeden z prvních mezi půjčovnami, který vsadil na "ekologické automobily", a to ještě předtím, než se pojem hybrid vůbec dostal do slovníku zákazníků. Podnik založil v roce 1998 a nabízel tehdy jedenáct vozů na elektrický pohon a dvacet vozů na zemní plyn.
Protože GM přestaly elektrické auto vyrábět, zaměřil se na zcela nové hybridy. Vývoj na ropném trhu mu dal za pravdu a umožnil rychlý růst firmy.
Prodávají se i ojetá auta
Jeff Pink říká, že i po uplynutí lhůty životnosti jeho vozů, je může výhodně prodat, protože na trhu je i po ojetých hybridech silná poptávka.
Z dlouhodobého hlediska ovšem není rozvoj firmy zaručen. "Je to velký byznys, ale může růst jen v určité míře. Nestane se ani mezinárodním, ani celoamerickým byznysem přes noc. Nesmíme ovšem ve svém dosavadním úsilí polevit," říká Paul Christensen, provozní šéf EV Rental.
Jako šéf půjčovny aut EV Rental Cars se sídlem v Los Angeles, který půjčuje výlučně hybridní vozy, je jedním z mála amerických podnikatelů, kteří vydělávají na nynějším růstu cen pohonných hmot. Denní sazba za zapůjčení vozidla činí 35 až 75 dolarů. V jeho "flotile" jsou hybridní auta Toyota Prius, Camry a Highlander, Honda Civic a Ford Escape, kombinující výbušný motor s elektrickým. Podle značky auta činí spotřeba litr benzínu na 13 až 21 kilometrů. A s plnou nádrží lze ujet až 600 mil, což ve srovnání se sportovně užitkovým vozem na benzínový pohon ušetří řidiči asi 60 dolarů za jedno natankování.
S pouhými 425 auty v osmi půjčovnách na západním pobřeží USA je tato "ekologická firma" v porovnání s velkými konkurenty vlastně trpaslíkem. Ale EV Rental Cars se v odvětví díky své "stáji" hybridů stala známým pojmem.
Zájem převyšuje nabídku
Například jedna z největších amerických půjčoven Enterprise Rent-a-Car má mezi svými 650 tisíci auty jen asi 50 hybridů a nemůže tento počet zvýšit. "Výrobci nejsou s to uspokojit náš zájem o tato auta, která zákazníci milují a stále více je žádají," stěžuje si Christy Conradová, mluvčí půjčovny Enterprise.
Míra měsíční využitelnosti jejích vozů činí 90 procent, zatímco průměr tohoto ukazatele se v USA pohybuje mezi 80 až 85 procenty. EV Rental má relativně slušné tržby a může proto věnovat hodně peněz i času, aby získala hybridy za jakoukoli cenu, a stále se jí to vyplácí. Jedno auta dokonce dopravila na vlastní náklady kamiónem z Floridy do Kalifornie.
Zatímco většina půjčoven dostává kvůli velkým objemům nakupovaných vozů množstevní slevu, EV Rental platí výrobcům za většinu vozů maloobchodní cenu. Může si to ovšem dovolit i proto, že dostala od ministerstva dopravy USA grant na to, aby klientům demonstrovala výhody alternativního pohonu.
Jeff Pink, šéf EV Rental, byl jeden z prvních mezi půjčovnami, který vsadil na "ekologické automobily", a to ještě předtím, než se pojem hybrid vůbec dostal do slovníku zákazníků. Podnik založil v roce 1998 a nabízel tehdy jedenáct vozů na elektrický pohon a dvacet vozů na zemní plyn.
Protože GM přestaly elektrické auto vyrábět, zaměřil se na zcela nové hybridy. Vývoj na ropném trhu mu dal za pravdu a umožnil rychlý růst firmy.
Prodávají se i ojetá auta
Jeff Pink říká, že i po uplynutí lhůty životnosti jeho vozů, je může výhodně prodat, protože na trhu je i po ojetých hybridech silná poptávka.
Z dlouhodobého hlediska ovšem není rozvoj firmy zaručen. "Je to velký byznys, ale může růst jen v určité míře. Nestane se ani mezinárodním, ani celoamerickým byznysem přes noc. Nesmíme ovšem ve svém dosavadním úsilí polevit," říká Paul Christensen, provozní šéf EV Rental.
Zdroj:Podniky a trhy
Sdílet článek na sociálních sítích