"Férové" letí čím dál víc
Nový typ spotřebitelů si žádá také novou marketingovou koncepci, tzv. pečetní.
Uvedené pečetě na výrobku už na první pohled nejenom garantují jeho kvalitu, ale
také zákazníkům signalizují, že se výrobce "doznává" ke všeobecně lepšímu, tzv.
fair-hospodářství.
Nový typ spotřebitelů si žádá také novou marketingovou koncepci, tzv. pečetní. Uvedené pečetě na výrobku už na první pohled nejenom garantují jeho kvalitu, ale také zákazníkům signalizují, že se výrobce "doznává" ke všeobecně lepšímu, tzv. fair-hospodářství.
Ze zámoří se do Evropy valí nový trend životního stylu, tzv. Lohas (Lifestyle of Health and Sustainability). Jeho vyznavači spojují požadavek zdraví s požitkem a lepším přístupem k životnímu prostředí, který se pak projevuje používáním přírodních zdrojů. V praxi to vypadá tak, že vyznavači Lohas si sice svůj oblíbený steak neodepřou, budou ale požadovat, aby ona kráva pocházela z biologického zemědělství. Stejně tak si budou chtít kupovat banány nebo kávu s vědomím, že jejich producenti v Latinské Americe nebo Africe za svou úrodu dostanou řádně zaplaceno. "Lohas-lidé" si budou chtít na svých zahradách i nadále užívat luxusního dřevěného zahradního nábytku, ale prosím vás: jenom žádné kácení deštných pralesů.
Neustále se rozšiřující cílová skupina Lohas-příznivců představuje velký potenciál pro průmysl a obchod; jak ale jako výrobce nebo obchodník tuto spotřebitelskou elitu se svými výrobky oslovit? Nový trend vyžaduje inovativní koncepty jak v produktech, tak v marketingu; "fair"-podstatu výroby a přístup k životnímu prostředí je potřeba komunikovat. Dobrých výsledků dosahují právě pečetě na obalech výrobků.
Pečeť na výrobku odkazuje nejenom k jeho kvalitě, ale také ke způsobu jeho výroby a původu. Jednou z takových pečetí je označení bio; jako takové se mohou označit pouze ty výrobky, jež pocházejí z ekologického zemědělství a zásadně neobsahují geneticky upravené potraviny nebo chemicko-syntetická hnojiva. Chovatelé zase nesmějí svým "chráněncům" podávat žádná antibiotika nebo jiné uměle přidávané látky.
Ze zámoří se do Evropy valí nový trend životního stylu, tzv. Lohas (Lifestyle of Health and Sustainability). Jeho vyznavači spojují požadavek zdraví s požitkem a lepším přístupem k životnímu prostředí, který se pak projevuje používáním přírodních zdrojů. V praxi to vypadá tak, že vyznavači Lohas si sice svůj oblíbený steak neodepřou, budou ale požadovat, aby ona kráva pocházela z biologického zemědělství. Stejně tak si budou chtít kupovat banány nebo kávu s vědomím, že jejich producenti v Latinské Americe nebo Africe za svou úrodu dostanou řádně zaplaceno. "Lohas-lidé" si budou chtít na svých zahradách i nadále užívat luxusního dřevěného zahradního nábytku, ale prosím vás: jenom žádné kácení deštných pralesů.
Neustále se rozšiřující cílová skupina Lohas-příznivců představuje velký potenciál pro průmysl a obchod; jak ale jako výrobce nebo obchodník tuto spotřebitelskou elitu se svými výrobky oslovit? Nový trend vyžaduje inovativní koncepty jak v produktech, tak v marketingu; "fair"-podstatu výroby a přístup k životnímu prostředí je potřeba komunikovat. Dobrých výsledků dosahují právě pečetě na obalech výrobků.
Pečeť na výrobku odkazuje nejenom k jeho kvalitě, ale také ke způsobu jeho výroby a původu. Jednou z takových pečetí je označení bio; jako takové se mohou označit pouze ty výrobky, jež pocházejí z ekologického zemědělství a zásadně neobsahují geneticky upravené potraviny nebo chemicko-syntetická hnojiva. Chovatelé zase nesmějí svým "chráněncům" podávat žádná antibiotika nebo jiné uměle přidávané látky.
Sdílet článek na sociálních sítích