Krátce - různé
Společnost Vodafone odstartovala kampaň na podporu nového programu recyklace telefonů, ze kterého by měla každý rok získat kolem 300 tisíc korun. Tyto peníze pak společnost rozdělí na ekologické projekty v grantovém programu Nadace Vodafone. Český Vodafone vybere ročně asi tisíc použitých mobilních telefonů, což odpovídá evropskému průměru poboček Vodafonu. Kampaň, která poběží v červnu a červenci, bude využívat directmarketingové kanály (e-newsletter, bill insert, magazin CiliChili, plakáty v obchodech), bannery a hypertexty na vybraných webech a interní komunikaci. Cílovou skupinou jsou stávající klienti operátora a zaměstnanci.
Alternativní poštovní operátor společnost Mediaservis se v červnu podílela na informační kampani pražského magistrátu. Provedla neadresnou distribuci zásilky čtyř letáků, které umožňují dozvědět se více o způsobu recyklace odpadů (papír, plasty, sklo, nápojové kartony).
Češi mají čím dál víc rádi potkany a chovají je doma. Dá se koupit potkan s rodokmenem a "zábavné, zvídavé a přítulné" zvířátko je možno sehnat i v modré a oranžové barvě. To asi podle politické příslušnosti.
Zájem o obnovitelné zdroje energie se výrazně zvyšuje. Jen loni investoři na celém světě investovali do tohoto sektoru 71 miliard dolarů (1,5 bilionu Kč), což představuje v meziročním srovnání nárůst o 43 %. Vyplývá to ze zprávy Programu OSN pro životní prostředí (UNEP).
Energie z obnovitelných zdrojů se však zatím podílí na celkové výrobě elektřiny pouze dvěma procenty, na celkových investicích do produkce elektřiny pak 18 %. Největší podíl na investicích - 38 % - měl větrný sektor. Biopaliva se na celkových investicích podílely 26 procenty a solární energie 16 procenty.