Spořílek-ekolog: Logan Eco2
Dacia staví svůj úspěch hlavně na bezkonkurenčním poměru ceny k užitné hodnotě. Nyní se ale rozhodla ukázat, že umí být také ohleduplná k životnímu prostředí. Jak se ostatně na moderní auto sluší a patří.
Dacia Logan Eco2 Concept se bude promenovat při příležitosti soutěže ekomobilů Challenge Bibendum, která se chystá na půlku listopadu do Šanghaje.
Asistovat při soutěži do poslední kapky paliva bude s 85koňovým turbodieselem 1,5 dCi pod kapotou. Umí jezdit ale i na bionaftu. Hladinu emisí srazili technici pod sto gramů CO2 na kilometr (přesněji 97).
Úprav se mimo jiné dočkaly vstřikovače, převodovka má delší převody, uvnitř přibyl řidiči pomocník v podobě signalizace toho správného momentu přeřazení.
Logan dostal i bojovnou vnější výstroj. Rozhodně ale není samoúčelná, všechny ty kryty a spojlery mají za úkol zlepšit aerodynamiku a zmenšit hodnotu odporu.
Koeficient aerodynamického odporu Cx se z původních 0,36 podařilo srazit na 0,29. Speciální jsou i pneumatiky Michelin Pure 185/65 R15, které mají minimální valivý odpor a přispívají také ke snižování spotřeby.
A kolik vlastně ekologan "žere"? 3,8 litru nafty na sto kilometrů jízdy.
Dacia Logan Eco2 patří do skupiny aut, která v rámci projektu Eco2 minimalizují svůj vliv na životní prostředí.
Kromě nízké hladiny emisí musí být také vyrobeny ve fabrice ekologicky přívětivé (splňující ekonormu ISO 14001), 95% dílů musí být recyklovatelných a minimálně 5% plastů musí pocházet z recyklovaných surovin.