Mezi českými zákazníky podle obchodníků postupně roste obliba nových nákupních
tašek, které jsou určeny pro více použití a jsou vyrobeny z materiálů
nezatěžujících životní prostředí. Pomocí ekologických tašek se obchodní řetězce
snaží snížit spotřebu jednorázových igelitek. Obchodníci v Česku ročně rozdají
či prodají desítky milionů igelitových tašek; náklady na jejich výrobu se přitom
kvůli rostoucím cenám ropy zvyšují. Kvůli tomu již řada obchodních řetězců
přestala igelitové tašky dávat k nákupům zdarma.
Například společnost Tesco letos v srpnu začala v českých obchodech jako
alternativu k igelitovým taškám na jedno použití nabízet za 40 korun jutové
tašky, kterých již prodala bezmála 50 000. "I když i nadále nabízíme bezplatné
jednorázové igelitové tašky, stále více zákazníků se přiklání k ekologičtějšímu
řešení a volí používání tašky pro opakovaný nákup," řekla Eva Williams ze
společnosti Tesco Stores ČR.
Jutová taška Tesco má nosnost 15 až 20 kilogramů a její životnost odborníci
odhadují nejméně na pět let. Pokud se taška častým používáním zničí, Tesco ji
svým zákazníkům vymění zdarma za novou. "Od svého uvedení na trh se jutová taška
stala vyhledávaným artiklem, a dokonce byla v některých obchodech Tesco
několikrát zcela vyprodána," podotkl Karel Brejcha ze společnosti Tesco Stores
ČR.
Ekologickou tašku vyrobenou z bramborového škrobu od konce září nabízejí
hypermarkety Interspar, které jednorázové igelitové tašky přestaly zdarma dávat
k nákupům loni na podzim. "Jednorázové igelitové nákupní tašky, kterých jsme
ročně rozdali zhruba 28 milionů, jsou velkou zátěží pro naše životní prostředí.
Proto jsme se rozhodli od loňského listopadu tyto tašky zpoplatnit," uvedli již
dříve zástupci Intersparu.
Zatímco papírová [https://www.kamsnim.cz/categories/papir] taška stojí v
hypermarketech Interspar osm korun, ekologická taška z bramborového škrobu je o
korunu dražší. "Biotaška je nejen recyklovatelná, ale je i vyrobena z
obnovitelných zdrojů. Navíc výrazně, a to až dvojnásobně, prodlužuje čerstvost
potravin," tvrdí pracovníci Intersparu.
Společnost Tesco vyčíslila, že výroba zhruba 100 milionů tašek ji ročně přijde
na přibližně 31 milionů korun. Podle mluvčí Tesco Stores ČR Jany Matouškové je
zatím předčasné hovořit o tom, zda prodej jutových tašek snížil spotřebu
jednorázových igelitových tašek. "Každopádně úplné zrušení bezplatných igelitek
neplánujeme," řekla ČTK.
Zdarma nyní jednorázové igelitové tašky poskytují například obchodní řetězce
Tesco, Globus či Hypernova. Supermarkety Delvita letos v létě po převzetí
obchodním řetězcem Billa přestaly igelitové tašky rozdávat a nyní již nabízejí
pouze placené tašky.
Mezi českými zákazníky podle obchodníků postupně roste obliba nových nákupních tašek, které jsou určeny pro více použití a jsou vyrobeny z materiálů nezatěžujících životní prostředí. Pomocí ekologických tašek se obchodní řetězce snaží snížit spotřebu jednorázových igelitek. Obchodníci v Česku ročně rozdají či prodají desítky milionů igelitových tašek; náklady na jejich výrobu se přitom kvůli rostoucím cenám ropy zvyšují. Kvůli tomu již řada obchodních řetězců přestala igelitové tašky dávat k nákupům zdarma. Například společnost Tesco letos v srpnu začala v českých obchodech jako alternativu k igelitovým taškám na jedno použití nabízet za 40 korun jutové tašky, kterých již prodala bezmála 50 000. "I když i nadále nabízíme bezplatné jednorázové igelitové tašky, stále více zákazníků se přiklání k ekologičtějšímu řešení a volí používání tašky pro opakovaný nákup," řekla Eva Williams ze společnosti Tesco Stores ČR. Jutová taška Tesco má nosnost 15 až 20 kilogramů a její životnost odborníci odhadují nejméně na pět let. Pokud se taška častým používáním zničí, Tesco ji svým zákazníkům vymění zdarma za novou. "Od svého uvedení na trh se jutová taška stala vyhledávaným artiklem, a dokonce byla v některých obchodech Tesco několikrát zcela vyprodána," podotkl Karel Brejcha ze společnosti Tesco Stores ČR. Ekologickou tašku vyrobenou z bramborového škrobu od konce září nabízejí hypermarkety Interspar, které jednorázové igelitové tašky přestaly zdarma dávat k nákupům loni na podzim. "Jednorázové igelitové nákupní tašky, kterých jsme ročně rozdali zhruba 28 milionů, jsou velkou zátěží pro naše životní prostředí. Proto jsme se rozhodli od loňského listopadu tyto tašky zpoplatnit," uvedli již dříve zástupci Intersparu. Zatímco papírová taška stojí v hypermarketech Interspar osm korun, ekologická taška z bramborového škrobu je o korunu dražší. "Biotaška je nejen recyklovatelná, ale je i vyrobena z obnovitelných zdrojů. Navíc výrazně, a to až dvojnásobně, prodlužuje čerstvost potravin," tvrdí pracovníci Intersparu. Společnost Tesco vyčíslila, že výroba zhruba 100 milionů tašek ji ročně přijde na přibližně 31 milionů korun. Podle mluvčí Tesco Stores ČR Jany Matouškové je zatím předčasné hovořit o tom, zda prodej jutových tašek snížil spotřebu jednorázových igelitových tašek. "Každopádně úplné zrušení bezplatných igelitek neplánujeme," řekla ČTK. Zdarma nyní jednorázové igelitové tašky poskytují například obchodní řetězce Tesco, Globus či Hypernova. Supermarkety Delvita letos v létě po převzetí obchodním řetězcem Billa přestaly igelitové tašky rozdávat a nyní již nabízejí pouze placené tašky.