Žebříček sleduje finanční i nefinanční příspěvky, které firmy vyčleňují na dárcovské projekty a podporu potřebných oblastí.
TOP Firemní Filantrop
Ročník: Letos 5.
Definice soutěže: Žebříček sleduje finanční i nefinanční příspěvky, které firmy vyčleňují na dárcovské projekty a podporu potřebných oblastí. Žebříček sestavuje a vyhlašuje Fórum dárců ve spolupráci s Czech TOP 100. Pro účely měření a ověřování používá celá řada firem mezinárodní metodiku Standard, odpovědná firma - LBG.
Uzávěrka podkladů: Září.
Vyhlášení výsledků: Konec října.
Počet účastníků v posledním ročníku: Každoročně kolem 50 firem.
Systém hodnocení / porota: Ve finančních kategoriích probíhá hodnocení na základě srovnání investic na veřejně prospěšné projekty. Kategorie Výjimečný projekt má vlastní soubor hodnocených kritérií. Porota je složená z mediálních expertů, odborníků na komunikaci a specialistů na společenskou odpovědnost firem.
Kritéria hodnocení pro Výjimečný projekt: Výjimečnost, zacílení na vyřešení závažného společenského problému, propojení, spolupráce komerční, neziskové a veřejné sféry, inovativnost a celkový dopad projektu.
Požadavky na přihlášku: Vyplnění dotazníku, potvrzení pravdivosti údajů.
Ceny a soutěžní kategorie:
Hlavní kategorie: TOP Firemní Filantrop roku podle absolutního objemu darů, TOP Firemní Filantrop roku podle poměru výše darů k hrubému zisku.
Speciální kategorie: Výjimečný projekt; v roce 2007 bylo uděleno zvláštní Ocenění za "Zapojování zaměstnanců do programu firemního dobrovolnictví", a to firmě GlaxoSmithKline.
Způsob vyhlášení výsledků: Galavečer a slavnostní vyhlášení pod záštitou vybraných osobností (loni záštitu převzali velvyslanec Spojených států Richard Graber, předseda Senátu Parlamentu ČR Přemysl Sobotka, místopředseda vlády ČR pro evropské záležitosti Alexandr Vondra a ministr zahraničních věcí vlády ČR Karel Schwarzenberg). Hlavním partnerem akce byl Plzeňský Prazdroj.
Garant soutěže: Fórum dárců.
www / kontakt: www.donorsforum.cz
Jiné: V loňském roce poskytly přihlášené firmy na veřejně prospěšné účely celkem 924 044 393 Kč, což představuje meziroční nárůst o 105 milionů korun (16%). Průměrně firma věnuje 16,5 milionu Kč.
Výjimečný projekt
Vítězem kategorie Výjimečný projekt 2007 se stal Plzeňský Prazdroj a jeho Občanská volba. Občanská volba podporuje projekty neziskových organizací a samosprávných orgánů, jejichž programy se zaměřují na následující oblasti: ochrana kulturního dědictví, zvyšování úrovně vzdělávání, zkvalitňování volného času obyvatel, zlepšování úrovně zdravotní a sociální péče nebo zlepšování úrovně životního prostředí.
Občanská volba umožňuje neziskovému sektoru kromě samotné realizace projektů zvýšit povědomí o jeho činnosti, představitelům města program napomáhá mapovat problémy očima obyvatel, veřejnost má k dispozici na jedné straně nástroj pro aktivní zapojení se do rozhodování, na straně druhé informace o připravovaných projektech a firmám program umožňuje efektivní využití finančních prostředků (eliminuje rozhodování pouze jedním manažerem/zaměstnancem) a umožňuje nastavení transparentnosti v rámci interních procesů. Rovněž pomáhá vytvářet vztahy s neziskovými organizacemi, představiteli regionu, médii a širokou veřejností.
Transparentnost je zajištěna zapojením poradního orgánu Rady reprezentantů do rozhodovacího procesu. Rada je složena ze zástupců regionální samosprávy, místních organizací, médií a těch, kteří mají o dění v dané oblasti přehled. Důležitou součástí programu je široká veřejnost a zaměstnanci společnosti Plzeňský Prazdroj. Prostřednictvím hlasování (odtud název Občanská volba) mají možnost dát jasně najevo, které projekty by měla firma podpořit.
Po dobu své šestileté existence bylo prostřednictvím programu podpořeno více než 150 projektů ve 3 regionech (v okolí pivovaru v Plzni, pivovaru Radegast na severní Moravě a pivovaru ve Velkých Popovicích) v celkové výši investic 36,7 mil. Kč (35,5 mil. Kč ze svých prostředků a 1,2 mil. Kč z prostředků třetího partnera). Nejvíce finančních prostředků putovalo do oblasti volnočasových aktivit a sportu, nejméně do oblasti ekologie.
Zapojování zaměstnanců
Držitelem Ocenění za "Zapojování zaměstnanců do programu firemního dobrovolnictví" připadlo loni firmě GlaxoSmithKline za projekt Orange day. Orange day je název pro jednodenní společnou dobrovolnickou aktivitu společnosti GSK a jejích zaměstnanců. Projekt firma zajišťuje již třetím rokem ve spolupráci s Fórem dárců.
Pomoc je nabídnuta organizacím zdravotnického a sociálního typu, které pečují o seniory, zdravotně postižené a nemocné děti. Dobrovolníci šli rovněž pomáhat do organizací, s nimiž GSK dlouhodobě spolupracuje a finančně je podporuje, jako např. Domov sv. Karla Boromejského nebo Domov Sue Ryder. Před vlastní akcí obdrželi zaměstnanci tzv. Manuál dobrovolníka, který obsahuje informace o vybraných organizacích, přesných místech a termínech a o formě dobrovolnické činnosti. Velký důraz je kladen na závěrečné zhodnocení celé akce a získání zpětné vazby od zaměstnanců.
Loňského třetího ročníku Orange Day se zúčastnilo 75 dobrovolníků, což představuje více než třetinu všech zaměstnanců společnosti. Většinou se jednalo o pomocné manuální práce na zahradě, natírání plotů nebo pomoc s úklidem po malování. Zaměstnanci marketingového oddělení pomáhali i s přípravou propagačních materiálů či budoucí strategie neziskové organizace.
TOP 20 dárců z žebříčku TOP Firemní
Filantrop 2007 (podle výše darů v Kč);
1. Skupina ČEZ 241 870 386
2. Česká spořitelna 59 033 154
3. Česká pojišťovna 56 448 000
4. Dalkia Česká republika 42 492 000
5. Johnson & Johnson 41 599 573
6. Telefónica O2 Czech Republic 30 938 206
7. RWE Transgas 30 000 000
8. Komerční banka 27 450 000
9. Škoda Auto 25 400 000
10. E.ON Česká republika 23 824000
11. Vodafone Czech Republic 21 536 604,74
12. GlaxoSmithKline 18 247 934
13. Plzeňský Prazdroj 17 134 439,60
14. T-Mobile Czech Republic 16 117 000
15. Metrostav 15 252 672
16. Philip Morris ČR 13 345 216
17. Československá obchodní banka 1 126 355
18. SIEMENS 10 549 868
19. AHOLD Czech Republic 9 464 048
20. Česká rafinerská 7 758 905
Další tuzemské marketingové soutěže
Název soutěže Pořadatel Kontakt Téma
AKA Awards AKA www.aka.cz; www.akaawards.cz Soutěž AKA Awards je vyhlašována pro původní reklamní práce.
Princip soutěže spočívá v tom, že o přihlášených kampaních mohou
hlasovat prostřednictvím internetu všechny členské agentury. Soutěž
AKA Awards umožňuje vzájemnou konfrontaci strategického myšlení,
kreativních nápadů, realizačních postupů, poskytuje přehled
o aktuálním stavu české komerční komunikace z pohledu těch, kteří
ji vytvářejí.
BoB AKA www.aka.cz BoB (Best of Best) je žebříček nejlepších jednotlivců v oblasti kreativity
na základě úspěchů, kterých dosáhla jejich práce na mezinárodních
i domácích soutěžích v uplynulém roce.
Agentura roku AKA www.aka.cz Agentura roku je slavnostní večer, na kterém se vyhlašuje pořadí
nejlepších reklamních a mediálních agentur za uplynulý kalendářní rok.
Billborec outdoor akzent www.billborec.cz Billborec je kreativní soutěž, jejímž vítězem se stává ten, kdo na dané
téma nejlépe zpracuje billboardovou plochu, a je určen všem kreativně
smýšlejícím jedincům.
Kalendář roku MIP www.mip.cz nejlepší ztvárnění kalendáře.
Nejlepší finanční reklama Internet Info a Měšec.cz www.mesec.cz Nelepší televizní reklama z oblasti finančních služeb, hodnocená jak
odbornou porotou, tak veřejností.
Nejlepší výroční zpráva Czech Top 100 www.ct100.cz Žebříček 100 nejlepších výročních zpráv. Výroční zprávy jsou
hodnoceny z hlediska informační hodnoty, designu, úrovně jazykové
a vizuální komunikace, úplnosti, atraktivnosti, originality aj.
Marketér roku ČMS www.cms-cma.cz Cílem soutěže je výběr osobností, které se podílejí na úspěšném
rozvoji vlastní firmy či instituce i na rozvoji marketingu všeobecně.
Přihlásit se mohou všichni zájemci, kteří jsou činní v oblasti marketingu
v jakékoliv hospodářské či jiné organizaci, podnikatelské i veřejné.
Obal roku SYBA www.obalroku.cz Obal roku je soutěž, která si klade za hlavní cíl zviditelnit nejlepší
myšlenky a technologie v oblasti balení, jež se objevují na trhu.
Reklamní taška roku MIP www.taskaroku.cz Soutěž o nejlepší reklamní tašku si dala za cíl zvýraznit na poli reklamy
tento originální předmět a zviditelnit možnosti širokého spektra jeho
marketingového působení.
Superbrands /www.superbrands.com/czechrepublic Průvodce nejvýznamnějších českých značek, hodnocení probíhá
i v dalších evropských zemích (jednotlivě), není soutěží v pravém
slova smyslu.
Tuplák Svět piva www.svetpiva.cz Soutěž o nejlepší českou pivní reklamu.
Zlaté držátko Handy Media a ADC Soutěž o nejkreativnější držadlo v MHD. Do soutěže mohou být
přihlášeny nově připravené motivy, bez ohledu na to, zda jsou nebo
budou realizovány. Musí však být určeny pro existujícího klienta agentury.
Znojemský hrozen Znojemský hrozen www.znojemsky-hrozen.cz Televizní a rozhlasový festival o gastronomii zahrnující i soutěž
reklamních spotů z oblasti potravin.
Vybrané soutěže v zahraničí
Název soutěže Pořadatel/kontakt Téma
ADC of Europe Awards www.adceurope.org mezinárodní reklamní festival v Londýně
AdPrint Festival www.adprint.ro evropská soutěž nejlepší tištěné reklamy v Rumunsku
Lürzer's Archive
AdTech Awards www.ad-tech.com soutěž o nejlepší on-line a interaktivní reklamu
B2B Marketing Awards www.b2bm.biz mezinárodní soutěž prací z oblastí B2B marketingu.
Cannes Lions International www.canneslions.com mezinárodní reklamní festival v Cannes
Advertising Festival (IAF)
Central Europe Cristal Award www.centraleuropecristal.com evropský reklamní festival v Méribel
Clio www.clioawards.com mezinárodní reklamní soutěž na floridské Miami
(účast převážně amerických agentur)
D&AD Awards awards08.dandad.org mezinárodní reklamní soutěž
Euro Effie / EACA / Brusel www.effie.org evropská a celosvětová soutěž o nejefektivnější reklamní kampaň
a World Effie /
London a Green Effie
Europe's Premiere www.epica-awards.com evropská reklamní soutěž, v níž vítěze určují hlasy novinářů
Creative Awards (Epica)
Eurobest www.eurobest.com dosud evropská reklamní soutěž v Londýně, v prosinci 2008 soutěžní festival -
Stockholm, Švédsko
FAB Awards www.fabawards.com evropská reklamní soutěž zaměřená na kreativitu v segmentu FMCG, Londýn
Golden Drum www.goldendrum.com mezinárodní reklamní festival v Portoroži
Golden Hammer www.hammer.lv reklamní festival pobaltských a středoevropských států
Green Awards www.greenawards.co.uk britská reklamní soutěž zaměřená na kampaně s environmentálními tématy
John Caples Awards www.caples.org mezinárodní soutěž direct marketingu
London Internatinal www.liaawards.com mezinárodní soutěž reklamy, designu a digitálních médií
Advertising Awards (LIAA) mezinárodní kreativní soutěž
Mosscow International www.festival.ru mezinárodní reklamní soutěž
Advertising festival www.newyorkfestivals.com mezinárodní reklamní festivaly
New York Festivals
POPAI European Awards www.popaiawards.com soutěž o nejlepší POS předmět
Shark Awards Festival www.sharkawards.com mezinárodní soutěžní festival reklamy v Irsku
The One Show www.enteroneshow.org mezinárodní soutěž a festival reklamy a designu, New York
Young Guns International www.ygaward.com mezinárodní reklamní soutěž pro kreativce a studenty mladší 30 let
Advertising Award
WorldStar for Packaging https://www.iopp.org. mezinárodní soutěž obalů
Web award www.webaward.org mezinárodní soutěž o nejlepší webovou stránku
Zlatý klinec www.adcslovakia.sk soutěž reklamy na Slovensku (obdoba českého Louskáčku)
Definice soutěže: Žebříček sleduje finanční i nefinanční příspěvky, které firmy vyčleňují na dárcovské projekty a podporu potřebných oblastí. Žebříček sestavuje a vyhlašuje Fórum dárců ve spolupráci s Czech TOP 100. Pro účely měření a ověřování používá celá řada firem mezinárodní metodiku Standard, odpovědná firma - LBG.
Uzávěrka podkladů: Září.
Vyhlášení výsledků: Konec října.
Počet účastníků v posledním ročníku: Každoročně kolem 50 firem.
Systém hodnocení / porota: Ve finančních kategoriích probíhá hodnocení na základě srovnání investic na veřejně prospěšné projekty. Kategorie Výjimečný projekt má vlastní soubor hodnocených kritérií. Porota je složená z mediálních expertů, odborníků na komunikaci a specialistů na společenskou odpovědnost firem.
Kritéria hodnocení pro Výjimečný projekt: Výjimečnost, zacílení na vyřešení závažného společenského problému, propojení, spolupráce komerční, neziskové a veřejné sféry, inovativnost a celkový dopad projektu.
Požadavky na přihlášku: Vyplnění dotazníku, potvrzení pravdivosti údajů.
Ceny a soutěžní kategorie:
Hlavní kategorie: TOP Firemní Filantrop roku podle absolutního objemu darů, TOP Firemní Filantrop roku podle poměru výše darů k hrubému zisku.
Speciální kategorie: Výjimečný projekt; v roce 2007 bylo uděleno zvláštní Ocenění za "Zapojování zaměstnanců do programu firemního dobrovolnictví", a to firmě GlaxoSmithKline.
Způsob vyhlášení výsledků: Galavečer a slavnostní vyhlášení pod záštitou vybraných osobností (loni záštitu převzali velvyslanec Spojených států Richard Graber, předseda Senátu Parlamentu ČR Přemysl Sobotka, místopředseda vlády ČR pro evropské záležitosti Alexandr Vondra a ministr zahraničních věcí vlády ČR Karel Schwarzenberg). Hlavním partnerem akce byl Plzeňský Prazdroj.
Garant soutěže: Fórum dárců.
www / kontakt: www.donorsforum.cz
Jiné: V loňském roce poskytly přihlášené firmy na veřejně prospěšné účely celkem 924 044 393 Kč, což představuje meziroční nárůst o 105 milionů korun (16%). Průměrně firma věnuje 16,5 milionu Kč.
Výjimečný projekt
Vítězem kategorie Výjimečný projekt 2007 se stal Plzeňský Prazdroj a jeho Občanská volba. Občanská volba podporuje projekty neziskových organizací a samosprávných orgánů, jejichž programy se zaměřují na následující oblasti: ochrana kulturního dědictví, zvyšování úrovně vzdělávání, zkvalitňování volného času obyvatel, zlepšování úrovně zdravotní a sociální péče nebo zlepšování úrovně životního prostředí.
Občanská volba umožňuje neziskovému sektoru kromě samotné realizace projektů zvýšit povědomí o jeho činnosti, představitelům města program napomáhá mapovat problémy očima obyvatel, veřejnost má k dispozici na jedné straně nástroj pro aktivní zapojení se do rozhodování, na straně druhé informace o připravovaných projektech a firmám program umožňuje efektivní využití finančních prostředků (eliminuje rozhodování pouze jedním manažerem/zaměstnancem) a umožňuje nastavení transparentnosti v rámci interních procesů. Rovněž pomáhá vytvářet vztahy s neziskovými organizacemi, představiteli regionu, médii a širokou veřejností.
Transparentnost je zajištěna zapojením poradního orgánu Rady reprezentantů do rozhodovacího procesu. Rada je složena ze zástupců regionální samosprávy, místních organizací, médií a těch, kteří mají o dění v dané oblasti přehled. Důležitou součástí programu je široká veřejnost a zaměstnanci společnosti Plzeňský Prazdroj. Prostřednictvím hlasování (odtud název Občanská volba) mají možnost dát jasně najevo, které projekty by měla firma podpořit.
Po dobu své šestileté existence bylo prostřednictvím programu podpořeno více než 150 projektů ve 3 regionech (v okolí pivovaru v Plzni, pivovaru Radegast na severní Moravě a pivovaru ve Velkých Popovicích) v celkové výši investic 36,7 mil. Kč (35,5 mil. Kč ze svých prostředků a 1,2 mil. Kč z prostředků třetího partnera). Nejvíce finančních prostředků putovalo do oblasti volnočasových aktivit a sportu, nejméně do oblasti ekologie.
Zapojování zaměstnanců
Držitelem Ocenění za "Zapojování zaměstnanců do programu firemního dobrovolnictví" připadlo loni firmě GlaxoSmithKline za projekt Orange day. Orange day je název pro jednodenní společnou dobrovolnickou aktivitu společnosti GSK a jejích zaměstnanců. Projekt firma zajišťuje již třetím rokem ve spolupráci s Fórem dárců.
Pomoc je nabídnuta organizacím zdravotnického a sociálního typu, které pečují o seniory, zdravotně postižené a nemocné děti. Dobrovolníci šli rovněž pomáhat do organizací, s nimiž GSK dlouhodobě spolupracuje a finančně je podporuje, jako např. Domov sv. Karla Boromejského nebo Domov Sue Ryder. Před vlastní akcí obdrželi zaměstnanci tzv. Manuál dobrovolníka, který obsahuje informace o vybraných organizacích, přesných místech a termínech a o formě dobrovolnické činnosti. Velký důraz je kladen na závěrečné zhodnocení celé akce a získání zpětné vazby od zaměstnanců.
Loňského třetího ročníku Orange Day se zúčastnilo 75 dobrovolníků, což představuje více než třetinu všech zaměstnanců společnosti. Většinou se jednalo o pomocné manuální práce na zahradě, natírání plotů nebo pomoc s úklidem po malování. Zaměstnanci marketingového oddělení pomáhali i s přípravou propagačních materiálů či budoucí strategie neziskové organizace.
TOP 20 dárců z žebříčku TOP Firemní
Filantrop 2007 (podle výše darů v Kč);
1. Skupina ČEZ 241 870 386
2. Česká spořitelna 59 033 154
3. Česká pojišťovna 56 448 000
4. Dalkia Česká republika 42 492 000
5. Johnson & Johnson 41 599 573
6. Telefónica O2 Czech Republic 30 938 206
7. RWE Transgas 30 000 000
8. Komerční banka 27 450 000
9. Škoda Auto 25 400 000
10. E.ON Česká republika 23 824000
11. Vodafone Czech Republic 21 536 604,74
12. GlaxoSmithKline 18 247 934
13. Plzeňský Prazdroj 17 134 439,60
14. T-Mobile Czech Republic 16 117 000
15. Metrostav 15 252 672
16. Philip Morris ČR 13 345 216
17. Československá obchodní banka 1 126 355
18. SIEMENS 10 549 868
19. AHOLD Czech Republic 9 464 048
20. Česká rafinerská 7 758 905
Další tuzemské marketingové soutěže
Název soutěže Pořadatel Kontakt Téma
AKA Awards AKA www.aka.cz; www.akaawards.cz Soutěž AKA Awards je vyhlašována pro původní reklamní práce.
Princip soutěže spočívá v tom, že o přihlášených kampaních mohou
hlasovat prostřednictvím internetu všechny členské agentury. Soutěž
AKA Awards umožňuje vzájemnou konfrontaci strategického myšlení,
kreativních nápadů, realizačních postupů, poskytuje přehled
o aktuálním stavu české komerční komunikace z pohledu těch, kteří
ji vytvářejí.
BoB AKA www.aka.cz BoB (Best of Best) je žebříček nejlepších jednotlivců v oblasti kreativity
na základě úspěchů, kterých dosáhla jejich práce na mezinárodních
i domácích soutěžích v uplynulém roce.
Agentura roku AKA www.aka.cz Agentura roku je slavnostní večer, na kterém se vyhlašuje pořadí
nejlepších reklamních a mediálních agentur za uplynulý kalendářní rok.
Billborec outdoor akzent www.billborec.cz Billborec je kreativní soutěž, jejímž vítězem se stává ten, kdo na dané
téma nejlépe zpracuje billboardovou plochu, a je určen všem kreativně
smýšlejícím jedincům.
Kalendář roku MIP www.mip.cz nejlepší ztvárnění kalendáře.
Nejlepší finanční reklama Internet Info a Měšec.cz www.mesec.cz Nelepší televizní reklama z oblasti finančních služeb, hodnocená jak
odbornou porotou, tak veřejností.
Nejlepší výroční zpráva Czech Top 100 www.ct100.cz Žebříček 100 nejlepších výročních zpráv. Výroční zprávy jsou
hodnoceny z hlediska informační hodnoty, designu, úrovně jazykové
a vizuální komunikace, úplnosti, atraktivnosti, originality aj.
Marketér roku ČMS www.cms-cma.cz Cílem soutěže je výběr osobností, které se podílejí na úspěšném
rozvoji vlastní firmy či instituce i na rozvoji marketingu všeobecně.
Přihlásit se mohou všichni zájemci, kteří jsou činní v oblasti marketingu
v jakékoliv hospodářské či jiné organizaci, podnikatelské i veřejné.
Obal roku SYBA www.obalroku.cz Obal roku je soutěž, která si klade za hlavní cíl zviditelnit nejlepší
myšlenky a technologie v oblasti balení, jež se objevují na trhu.
Reklamní taška roku MIP www.taskaroku.cz Soutěž o nejlepší reklamní tašku si dala za cíl zvýraznit na poli reklamy
tento originální předmět a zviditelnit možnosti širokého spektra jeho
marketingového působení.
Superbrands /www.superbrands.com/czechrepublic Průvodce nejvýznamnějších českých značek, hodnocení probíhá
i v dalších evropských zemích (jednotlivě), není soutěží v pravém
slova smyslu.
Tuplák Svět piva www.svetpiva.cz Soutěž o nejlepší českou pivní reklamu.
Zlaté držátko Handy Media a ADC Soutěž o nejkreativnější držadlo v MHD. Do soutěže mohou být
přihlášeny nově připravené motivy, bez ohledu na to, zda jsou nebo
budou realizovány. Musí však být určeny pro existujícího klienta agentury.
Znojemský hrozen Znojemský hrozen www.znojemsky-hrozen.cz Televizní a rozhlasový festival o gastronomii zahrnující i soutěž
reklamních spotů z oblasti potravin.
Vybrané soutěže v zahraničí
Název soutěže Pořadatel/kontakt Téma
ADC of Europe Awards www.adceurope.org mezinárodní reklamní festival v Londýně
AdPrint Festival www.adprint.ro evropská soutěž nejlepší tištěné reklamy v Rumunsku
Lürzer's Archive
AdTech Awards www.ad-tech.com soutěž o nejlepší on-line a interaktivní reklamu
B2B Marketing Awards www.b2bm.biz mezinárodní soutěž prací z oblastí B2B marketingu.
Cannes Lions International www.canneslions.com mezinárodní reklamní festival v Cannes
Advertising Festival (IAF)
Central Europe Cristal Award www.centraleuropecristal.com evropský reklamní festival v Méribel
Clio www.clioawards.com mezinárodní reklamní soutěž na floridské Miami
(účast převážně amerických agentur)
D&AD Awards awards08.dandad.org mezinárodní reklamní soutěž
Euro Effie / EACA / Brusel www.effie.org evropská a celosvětová soutěž o nejefektivnější reklamní kampaň
a World Effie /
London a Green Effie
Europe's Premiere www.epica-awards.com evropská reklamní soutěž, v níž vítěze určují hlasy novinářů
Creative Awards (Epica)
Eurobest www.eurobest.com dosud evropská reklamní soutěž v Londýně, v prosinci 2008 soutěžní festival -
Stockholm, Švédsko
FAB Awards www.fabawards.com evropská reklamní soutěž zaměřená na kreativitu v segmentu FMCG, Londýn
Golden Drum www.goldendrum.com mezinárodní reklamní festival v Portoroži
Golden Hammer www.hammer.lv reklamní festival pobaltských a středoevropských států
Green Awards www.greenawards.co.uk britská reklamní soutěž zaměřená na kampaně s environmentálními tématy
John Caples Awards www.caples.org mezinárodní soutěž direct marketingu
London Internatinal www.liaawards.com mezinárodní soutěž reklamy, designu a digitálních médií
Advertising Awards (LIAA) mezinárodní kreativní soutěž
Mosscow International www.festival.ru mezinárodní reklamní soutěž
Advertising festival www.newyorkfestivals.com mezinárodní reklamní festivaly
New York Festivals
POPAI European Awards www.popaiawards.com soutěž o nejlepší POS předmět
Shark Awards Festival www.sharkawards.com mezinárodní soutěžní festival reklamy v Irsku
The One Show www.enteroneshow.org mezinárodní soutěž a festival reklamy a designu, New York
Young Guns International www.ygaward.com mezinárodní reklamní soutěž pro kreativce a studenty mladší 30 let
Advertising Award
WorldStar for Packaging https://www.iopp.org. mezinárodní soutěž obalů
Web award www.webaward.org mezinárodní soutěž o nejlepší webovou stránku
Zlatý klinec www.adcslovakia.sk soutěž reklamy na Slovensku (obdoba českého Louskáčku)
Zdroj:HN
Sdílet článek na sociálních sítích