Rok náročného spotřebitele
Podle loňského průzkumu IBM mezi více než 16 900 spotřebiteli uplatňovali spotřebitelé v minulém roce svou moc a kontrolu nad firmami a institucemi novými nápaditými způsoby. Nový druh spotřebitele, který je skeptický, je si vědom svých možností, je připojen k síťovým službám a využívá sofistikované technologie, nazvala IBM "omnispotřebitelem". Od nakupování přes zdravotnictví a zábavu až po osobní finance nebo spotřebu energií se omnispotřebitel v roce 2007 stal výraznou silou, jež požaduje informace o dopadu produktů na jednotlivce, společnost a prostředí.
Podle průzkumu téměř 70 % spotřebitelů vyjadřuje nízkou celkovou důvěru v tvrzení výrobců značkových potravin o jejich dopadu na prostředí, zdraví a zdravou životosprávu. Téměř polovina spotřebitelů se více zajímá o bezpečnost potravin a téměř 2 spotřebitelé z 5 uvedli, že si kvůli těmto obavám kupují jiné značky. Většina zvažuje dopad nakupovaných výrobků na životní prostředí: 70 % spotřebitelů uvedlo, že ekologická hlediska jsou pro ně důležitým faktorem při výběru jiných produktů než energie.
Internet a společenské sítě ovlivňují rozhodnutí o nákupu: 53 % spotřebitelů použilo internet k porovnání vlastností a cen produktů nabízených maloobchodníky v předvánoční sezoně 2006. Dvě třetiny teenagerů uvedly, že při nakupování posílají přátelům textové zprávy s dotazy a žádostmi o radu, a 25 % se přímo v obchodě připojilo z mobilního zařízení k internetu. Jeden z 10 spotřebitelů posílá při nakupování svým přátelům a rodině textové zprávy, když potřebuje poradit.
Celkem 66 % spotřebitelů po celém světě tráví sledováním televize mezi 1 a 4 hodinami denně, zatímco na internetu stráví stejné množství volného času 60 % spotřebitelů. Dále 19 % respondentů uvedlo, že osobním používáním internetu tráví 6 hodin denně i více, zatímco stejnou úroveň sledování televize vykázalo jen 9 % respondentů.