Ceny i zisky dopravců rostou
Silniční doprava jen kvete. Dokládají to nejen rostoucí přepravní výkony, ale i
vysoké příjmy firem z nákladní dopravy. Největší ze zhruba 11 tisícovek firem
počítají tržby až v miliardách korun, příjmy jim vzrostly o desítky procent.
Silniční doprava jen kvete. Dokládají to nejen rostoucí přepravní výkony, ale i vysoké příjmy firem z nákladní dopravy. Největší ze zhruba 11 tisícovek firem počítají tržby až v miliardách korun, příjmy jim vzrostly o desítky procent.
Může za to stále rostoucí poptávka, firmy tak už leckde mohou vnutit zákazníkům vyšší ceny. Požadavky na přepravu už dokonce naráží na limity počtu řidičů a kamionů. "Určitě to byl rok obratu. Hodně zákazníků už teď akceptuje růst našich nákladů. To dosud bylo téměř nepředstavitelné," říká Martin Felix, mluvčí sdružení autodopravců Česmad Bohemia.
Přitom dopravci měli z pohledu vydání těžký rok. Posilovala koruna, koncem roku výrazně zdražila nafta. A prvně firmy platily mýtné.
"Máme ale lepší situaci při vyjednávání se zákazníky," potvrzuje i Tomáš Faller, šéf představenstva největšího silničního přepravce v zemi - CS Cargo. Holding loni zvýšil obrat z 2,8 miliardy předběžným odhadem na 4,5 miliardy. A to nejen díky fúzi se společností Šmidberský a slovenským mGgal spedition. Nynějších 900 vozů už v nejbližších týdnech posílí dalších zhruba sto padesát nových.
Přepravci v Česku využívají zhruba přes 60 tisíc vozů. Přesná čísla o růstu silniční dopravy v loňském roce ještě ministerstvo dopravy nemá. O rostoucím provozu ale vypovídá například rostoucí spotřeba nafty, která loni dosáhla 4,9 miliardy litrů a vzrostla od roku 2000 o 75 procent. Boom silniční dopravy dokládá i první rok výběru mýtného. Stát počítal s výnosem 4,6 miliardy. Skutečnost byla skoro o miliardu vyšší.
Nezadržitelný růst silniční dopravy se tak stále více dostává do křížku s ekology. Blíží se boj o víkendový zákaz jízd kamionů. V Česku přitom chybí na dva tisíce míst, kde by mohli "tiráci" své vozy bezpečně odstavit.
Může za to stále rostoucí poptávka, firmy tak už leckde mohou vnutit zákazníkům vyšší ceny. Požadavky na přepravu už dokonce naráží na limity počtu řidičů a kamionů. "Určitě to byl rok obratu. Hodně zákazníků už teď akceptuje růst našich nákladů. To dosud bylo téměř nepředstavitelné," říká Martin Felix, mluvčí sdružení autodopravců Česmad Bohemia.
Přitom dopravci měli z pohledu vydání těžký rok. Posilovala koruna, koncem roku výrazně zdražila nafta. A prvně firmy platily mýtné.
"Máme ale lepší situaci při vyjednávání se zákazníky," potvrzuje i Tomáš Faller, šéf představenstva největšího silničního přepravce v zemi - CS Cargo. Holding loni zvýšil obrat z 2,8 miliardy předběžným odhadem na 4,5 miliardy. A to nejen díky fúzi se společností Šmidberský a slovenským mGgal spedition. Nynějších 900 vozů už v nejbližších týdnech posílí dalších zhruba sto padesát nových.
Přepravci v Česku využívají zhruba přes 60 tisíc vozů. Přesná čísla o růstu silniční dopravy v loňském roce ještě ministerstvo dopravy nemá. O rostoucím provozu ale vypovídá například rostoucí spotřeba nafty, která loni dosáhla 4,9 miliardy litrů a vzrostla od roku 2000 o 75 procent. Boom silniční dopravy dokládá i první rok výběru mýtného. Stát počítal s výnosem 4,6 miliardy. Skutečnost byla skoro o miliardu vyšší.
Nezadržitelný růst silniční dopravy se tak stále více dostává do křížku s ekology. Blíží se boj o víkendový zákaz jízd kamionů. V Česku přitom chybí na dva tisíce míst, kde by mohli "tiráci" své vozy bezpečně odstavit.
Zdroj:Podniky a trhy
Sdílet článek na sociálních sítích