Francouzští výrobci automobilů profitují z ekologického trendu
Prodej malých a středně velkých osobních vozidel určených pro městské využití
stoupá, zatímco prodej větších aut ve Francii klesá. Důvodem jsou nové
ekologické daňové úlevy, které francouzská vláda zavedla koncem minulého roku.
Tato opatření finančně preferují automobily, které emitují méně CO2 (< 130 g), a
naopak trestají majitele vozidel, která nejvíce znečišťují životní prostředí (>
160g CO2).
Prodej malých a středně velkých osobních vozidel určených pro městské využití stoupá, zatímco prodej větších aut ve Francii klesá. Důvodem jsou nové ekologické daňové úlevy, které francouzská vláda zavedla koncem minulého roku. Tato opatření finančně preferují automobily, které emitují méně CO2 (< 130 g), a naopak trestají majitele vozidel, která nejvíce znečišťují životní prostředí (> 160g CO2).
Od počátku roku 2008 se tak celkově zvýšil prodej malých a středně velkých vozidel o přibližně 11%. Zatímco prodeje v sektoru velkých a luxusních vozidel klesly o 34%. Trojice Renault-Peugeot-Citroën z této situace vychází nejlépe a představuje 60% nabídky v dnes významném sektoru malých a středních aut. Mezi modely, které emitují CO2 v rozsahu 121 a 140g, jsou nejžádanějšími typy na trhu Renault Clio a Twingo, Peugeot 207 a 107, Citroën C1. Francouzské značky jakoby předběhly stále aktuálnější ekologické trendy. Sami Francouzi výrazně mění své návyky a postoj k životnímu prostředí. Francouzské vozy tak v prvním trimestru 2008 získaly 54,5% (z čehož 32,2% PSA a 22,7% Renault-Dacia) prodejů na francouzském trhu neboli zvýšení o 1,4.
Druhou stranou mince tohoto rozmachu je nízká rentabilita z malých automobilů pro jejich výrobce a prodejce. Také pro francouzský stát jsou nová ekologická opatření prozatím finančně ztrátová (100 miliónů EUR v prvním trimestru).
Zdroj: Les Echos
Od počátku roku 2008 se tak celkově zvýšil prodej malých a středně velkých vozidel o přibližně 11%. Zatímco prodeje v sektoru velkých a luxusních vozidel klesly o 34%. Trojice Renault-Peugeot-Citroën z této situace vychází nejlépe a představuje 60% nabídky v dnes významném sektoru malých a středních aut. Mezi modely, které emitují CO2 v rozsahu 121 a 140g, jsou nejžádanějšími typy na trhu Renault Clio a Twingo, Peugeot 207 a 107, Citroën C1. Francouzské značky jakoby předběhly stále aktuálnější ekologické trendy. Sami Francouzi výrazně mění své návyky a postoj k životnímu prostředí. Francouzské vozy tak v prvním trimestru 2008 získaly 54,5% (z čehož 32,2% PSA a 22,7% Renault-Dacia) prodejů na francouzském trhu neboli zvýšení o 1,4.
Druhou stranou mince tohoto rozmachu je nízká rentabilita z malých automobilů pro jejich výrobce a prodejce. Také pro francouzský stát jsou nová ekologická opatření prozatím finančně ztrátová (100 miliónů EUR v prvním trimestru).
Zdroj: Les Echos
Sdílet článek na sociálních sítích