A jak to vidí české lázně?
JOSEF RAMBOUSEK, GENERÁLNÍ ŘEDITEL LÁZNÍ PODĚBRADY
V lázních je ekologické chování jednou z priorit z hlediska udržitelného rozvoje a vztahu k životnímu prostředí. Lázně už z titulu své náplně mají povinnost, ale i vůli chovat se ekologicky - k prostředí, k sobě samým, ke klientům. Praní ručníků v ekologických pracích prostředcích je jedním z možných aspektů, osobně bych viděl tuto problematiku šířeji - v tomto konkrétním případě např. v celkovém šetření pracích prášků. Ekologické myšlení se může projevovat ve společnosti různými způsoby - od citlivého přístupu k energiím, potravinám až po holisticky orientované léčebné procedury. Ekologický přístup má podle mě budoucnost. Pokud chcete myslet ekologicky, je nutné dbát na přiměřenost a smysluplnost, aby tzv. eko a bio v konečném důsledku daleko víc nespotřebovávalo, než přinášelo.
MARTIN PLACHÝ, ŘEDITEL LÁZNÍ ROYAL SPA, KUR & SPA HOTELS
Používání ekologicky čistých procesů při hotelovém provozu je dáno především možnostmi, které naše lázně nabízejí. V tomto ohledu však nejsou možnosti výběru příliš velké, ať se to týká prádelen používající tzv. ekologické prostředky, nabídky biopotravin na trhu či jiných ekologicky čistých technologií. Používaní těchto postupů ve spo-lečnosti by nemělo být trendem, ale strategií do budoucna, ve které by aktivní roli měl hrát především stát vytvářením pravidel ekonomicky zvýhodňujících takové počínání. V tuto chvíli si nevybavuji žádnou lázeňskou nabídku, jež by se na ekologickém tématu snažila postavit obchodní strategii, aby zvýšila návštěvnost lázní. Snažíme se ekologické trendy sledovat, ale obchodní strategii na tom založit rozhodně nehodláme.
Jan Vrabec, ředitel Lázní Karlova Studánka
Tato problematika mi není vhod z důvodu "závanu" falešnosti a možná politiky. Jsem především pro slušné chování a pocit zodpovědnosti mezi lidmi i k budoucím generacím, což se projevuje např. tříděním odpadu. To už v podniku děláme více než deset let. Kromě snahy o ochranu léčivých zdrojů, o ochranu před nadměrným hlukem nebo smogem také každý rok na jaře umýváme komunikace znečištěné posypem. Neděláme z toho ale politikum, i když nám naši čistotu a nejlepší vzduch v ČR možná kdekdo závidí. Nepotřebujeme vyvěšovat transparenty o těchto aktivitách, ani o tom, jak jsme v lázních a pak v celé obci před 10 lety přešli na vytápění ušlechtilými palivy, které nezamořují vzduch. Nemíníme se však zapojovat do sporů, jejichž cílem je zviditelňovat toho, komu odpovídání na sporné otázky má pomáhat ke kariéře.
ZDROJ: HOTEL&SPA MANAGEMENT