Středa, 24. dubna 2024

Trendem je reklama nazeleno

Trendem je reklama nazeleno

Téma ekologie zaplavilo světovou reklamu, říká výzkum. Do Čech trend ale spíš nepřijde.

Voda, divoká příroda a další naturální a ekologické motivy se ze sociálních reklam pomalu stěhují do reklam na oblečení, pojištění či automobily. Takové jsou alespoň závěry výzkumu Make a Picture - MAP Report 2007, který analyzoval vizuální styl světové reklamy minulého roku.

Výzkum společnosti Getty Images v Česku distribuuje Isifa Image Service. K mání je za čtyři sta liber a jeho hlavními odběrateli jsou zadavatelé a kreativní ředitelé agentur.

"Závěry výzkumu slouží jako inspirace. Co lze sledovat v reklamách ve světě, se u nás začne pomalu objevovat o rok či dva později. Informace z tohoto výzkumu můžou distribuci trendů urychlit," říká Judita Matyášová z Isify. Druhý ročník MAP Reportu vychází z analýzy 2500 reklam ze všech kontinentů a jeho cílem je definovat trendy v reklamě a naznačit její směřování.

Konec přírodní idyly

Naturální motivy v reklamě nejsou nic nového. Jen její idealistické obrazy nyní vystřídaly reklamy, které nastolují ekologická témata a varují před důsledky znečištění.

Příkladem je kampaň značky Diesel se sloganem "Global Warming Ready". Loňský výzkum označil jako trendy změnu životního stylu, změnu postavení ženy ve společnosti či přirozenou krásu.

Ty u nás už více než dva roky reprezentuje převzatá kampaň Dove, domácí Bebe - Hnutí za dobrou snídani či obecný nárůst komunikace bioproduktů.

Česko trendy nežije

Zatímco na toto téma český trh zareagoval sám a možná s předstihem, ekologický trend se v původní české reklamě podle Ivana Peterky, kreativního ředitele agentury Thamesdown, spíš neprojeví: "Nemyslím, že by tento trend do Čech dorazil v nějaké výraznější míře, respektive že by zde zdomácněl. V české reklamě jen stěží můžeme mluvit o reklamních trendech obecně. Neexistují zde totiž dostatečně silné původní značky a mediální zázemí."

K celému trendu ekologizace pak Peterka dodává: "Apel na přírodu je uměle vytvořený. Vidím v něm spíše pragmatickou volbu ,prostředí' pro nápad, který se chce, třeba i za každou cenu, uplatnit."

AUTOR: Hana Nováková

Zdroj:HN
Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů