Objevte své Lohas
Lohas je akronymem ze slov Lifestyles of Health and Sustainability, což můžeme
volně přeložit jako zdravý a udržitelný životní styl - neboli nový konzumní
model, jehož příznivci v rámci svých možností usilují o vhodné propojení
udržitelného přístupu ke svému prostředí, svého zdraví a v neposlední řadě svých
běžných a přirozených konzumních požitků.
Lohas je akronymem ze slov Lifestyles of Health and Sustainability, což můžeme volně přeložit jako zdravý a udržitelný životní styl - neboli nový konzumní model, jehož příznivci v rámci svých možností usilují o vhodné propojení udržitelného přístupu ke svému prostředí, svého zdraví a v neposlední řadě svých běžných a přirozených konzumních požitků.
Trh Lohas byl oficiálně poprvé definován před osmi lety ve Spojených státech, kde se ke konzumentům Lohas řadí v současnosti asi 41 mil. Američanů z 215milionové populace. Uvědomělí Američané utrácejí nejvíce za ekologicky šetrné domácí spotřebiče, nábytek, módu a ekoturistiku. V sousedním Německu přistupuje k nákupům s přihlédnutím k "etickým a ekologickým kritériím" asi jedna třetina spotřebitelů. V nákupním košíku vedou biopotraviny a kosmetika.
Žádní dogmatici, ale požitkáři
Zástupci internetových portálů a různých blogů věnujících se modelu Lohas (např. www.lohas.com, www.karmakonsum.de, www.nmisolutions.com) rádi zdůrazňují, že Lohas neznamená "zelený dogmatismus" ani povinnost stravovat se výhradně podle pravidel makrobiotiky a odstěhovat se na venkov bez veškerých vymožeností lidstva. Požitkářství a běžný konzumní styl života se s Lohas nevylučuje, je však třeba vůle a zájem o preferovaných značkách a firmách se neustále informovat. Přesně v tom však vidí skeptici problém: nejedna firma se v rámci svého PR na svém internetu ráda pochlubí svým etickým kodexem, realita ovšem bývá trochu jiná. Stačí příklad výrobce mobilních telefonů Nokia, který mezi svými zásadami zaměstnanecké politiky uvádí "respekt před jednotlivcem, férovost a otevřenou komunikaci". Kdo z Lohas se pak ale dozví, že Nokia nutí své lidi pracovat přesčasy i o Vánocích?
Trh Lohas byl oficiálně poprvé definován před osmi lety ve Spojených státech, kde se ke konzumentům Lohas řadí v současnosti asi 41 mil. Američanů z 215milionové populace. Uvědomělí Američané utrácejí nejvíce za ekologicky šetrné domácí spotřebiče, nábytek, módu a ekoturistiku. V sousedním Německu přistupuje k nákupům s přihlédnutím k "etickým a ekologickým kritériím" asi jedna třetina spotřebitelů. V nákupním košíku vedou biopotraviny a kosmetika.
Žádní dogmatici, ale požitkáři
Zástupci internetových portálů a různých blogů věnujících se modelu Lohas (např. www.lohas.com, www.karmakonsum.de, www.nmisolutions.com) rádi zdůrazňují, že Lohas neznamená "zelený dogmatismus" ani povinnost stravovat se výhradně podle pravidel makrobiotiky a odstěhovat se na venkov bez veškerých vymožeností lidstva. Požitkářství a běžný konzumní styl života se s Lohas nevylučuje, je však třeba vůle a zájem o preferovaných značkách a firmách se neustále informovat. Přesně v tom však vidí skeptici problém: nejedna firma se v rámci svého PR na svém internetu ráda pochlubí svým etickým kodexem, realita ovšem bývá trochu jiná. Stačí příklad výrobce mobilních telefonů Nokia, který mezi svými zásadami zaměstnanecké politiky uvádí "respekt před jednotlivcem, férovost a otevřenou komunikaci". Kdo z Lohas se pak ale dozví, že Nokia nutí své lidi pracovat přesčasy i o Vánocích?
Zdroj:Marketing & Media
Sdílet článek na sociálních sítích