Biomóda je v Česku v plenkách
Jako etická, ekologická a exkluzivní se prezentuje móda z organických materiálů,
která si získává stále více příznivců. Podle obchodníků lidem záleží na tom, aby
jejich oděv byl nejen módní a stylový, ale také nezávadný. Svršky z bambusu,
kopřiv nebo konopí označované jako "biomóda", se tak stávají součástí zdravého
životního stylu.
Jako etická, ekologická a exkluzivní se prezentuje móda z organických materiálů, která si získává stále více příznivců. Podle obchodníků lidem záleží na tom, aby jejich oděv byl nejen módní a stylový, ale také nezávadný. Svršky z bambusu, kopřiv nebo konopí označované jako "biomóda", se tak stávají součástí zdravého životního stylu.
"Máme stále víc zákazníků, kterým záleží na tom, odkud zboží pochází, kdo je vyrobil a za jakých podmínek. Biooblečení jde sice v závěsu takzvaných biopotravin, ale máme i klienty, kteří si je kupují bez ohledu na potraviny," říká Markéta Festová z obchodu Ecovoice, který se specializuje na prodej ekooblečení.
Biomódu vyhledávají mimo jiné lidé, kteří trpí alergií. "Mnozí lidé se domnívají, že jsou alergičtí na textilní látky. Ve skutečnosti jde o alergie na chemikálie, které jsou při zpracovávání textilních látek používány," tvrdí obchodnice Karina Arzumanovová z pražského obchodu Evergreen. Ve svém butiku nabízí věci z konopí, biobavlny nebo čínské kopřivy ramie, organické vlny, sóji či bambusu.
Mimo ekologických a zdravotních předností má biooblečení také přívlastek "etické". Podle výrobců se vychází "z filozofie etického podnikání a společenské zodpovědnosti". "Máme certifikát o tom, že při výrobě tohoto zboží je vyloučena dětská práce a zaměstnanci mají osmihodinový pracovní den a slušné platy," zdůrazňuje Arzumanovová. I když ceny biotextilií jsou poměrně vysoké, zákazníci s tím prý počítají.
"Lidé, kteří kupují bioprodukty, vědí, že jsou dražší než běžné potraviny. Podobné je to i s textiliemi," míní Festová a poznamenává, že proces výroby ekologických materiálů je podstatně náročnější než u konvenčních látek.
Podle obchodníků je v Česku prodej biomódy zatím v plenkách. "Lidé jsou mnohdy překvapení, že si mohou koupit nejen biojogurt, ale také biotričko," říká Festová. Přestože se bioprodukce objevila i v řetězcích jako C&A nebo Marks & Spencer, vnímají to prý klienti spíše jako zajímavost. Platí zejména za design a styl. Zdravý původ látky pak berou jako jakýsi "bonus".
"Máme stále víc zákazníků, kterým záleží na tom, odkud zboží pochází, kdo je vyrobil a za jakých podmínek. Biooblečení jde sice v závěsu takzvaných biopotravin, ale máme i klienty, kteří si je kupují bez ohledu na potraviny," říká Markéta Festová z obchodu Ecovoice, který se specializuje na prodej ekooblečení.
Biomódu vyhledávají mimo jiné lidé, kteří trpí alergií. "Mnozí lidé se domnívají, že jsou alergičtí na textilní látky. Ve skutečnosti jde o alergie na chemikálie, které jsou při zpracovávání textilních látek používány," tvrdí obchodnice Karina Arzumanovová z pražského obchodu Evergreen. Ve svém butiku nabízí věci z konopí, biobavlny nebo čínské kopřivy ramie, organické vlny, sóji či bambusu.
Mimo ekologických a zdravotních předností má biooblečení také přívlastek "etické". Podle výrobců se vychází "z filozofie etického podnikání a společenské zodpovědnosti". "Máme certifikát o tom, že při výrobě tohoto zboží je vyloučena dětská práce a zaměstnanci mají osmihodinový pracovní den a slušné platy," zdůrazňuje Arzumanovová. I když ceny biotextilií jsou poměrně vysoké, zákazníci s tím prý počítají.
"Lidé, kteří kupují bioprodukty, vědí, že jsou dražší než běžné potraviny. Podobné je to i s textiliemi," míní Festová a poznamenává, že proces výroby ekologických materiálů je podstatně náročnější než u konvenčních látek.
Podle obchodníků je v Česku prodej biomódy zatím v plenkách. "Lidé jsou mnohdy překvapení, že si mohou koupit nejen biojogurt, ale také biotričko," říká Festová. Přestože se bioprodukce objevila i v řetězcích jako C&A nebo Marks & Spencer, vnímají to prý klienti spíše jako zajímavost. Platí zejména za design a styl. Zdravý původ látky pak berou jako jakýsi "bonus".
Zdroj:Podniky a trhy
Sdílet článek na sociálních sítích