Středa, 24. dubna 2024

Bém nepodporuje ekologickou dopravu

Bém nepodporuje ekologickou dopravu

Přes tři tisíce lidí podpořilo výzvu Pět bodů pro Prahu přívětivější k chodcům a cyklistům, kterou zveřejnila loni iniciativa Auto*Mat. Politici sice slíbili, že požadavky signatářů splní, ale u většiny z nich se o to ani nepokusili. Na mnoha přechodech tak například stále svítí zelená jen pár vteřin a lidé nestíhají bezpečně přejít. Cyklisté nemohou projíždět jednosměrky v obou směrech, nezískali ani předsazené prostory v křižovatkách.

Magistrát hlavního města Prahy aspoň zřídil první cyklistické pruhy v centru města a také pracovní skupinu pro pěší dopravu.

Pět bodů pro Prahu: stáhněte si hodnocení projektu

"Politické vedení Prahy stále prosazuje dopravní koncepce, které v Evropě převažovaly před třiceti lety. Proto je také podle mezinárodních srovnání v Praze velmi nízká kvalita života," uvádí Michal Křivohlávek z Auto*Matu.

Drtivou většinu cest v našem městě lidé vykonají veřejnou dopravou nebo pěšky. Přesto hlavní pozornost i největší investice směřují do dálnic uprostřed města a zlepšování podmínek pro automobily.

Jak se Pražané dopravují kolik platí magistrát

V Praze je nejvíce cest vykonáno ekologickými způsoby – dohromady 67 % (z toho 22 % pěšky, 44 % hromadnou dopravou a 1 % na kole).

Finanční politika města tomuto rozložení neodpovídá a vynakládá nejvíce prostředků na infrastrukturu pro nejméně ekologicky příznivé automobily, kterými navíc Pražané vykonají pouze 33 % svých cest.

Auta škodí zdraví

"Zatímco radnice města Vídně má jako politický program zlepšení kvality života snížením automobilové dopravy, Praha nemá koncepci žádnou," připomíná Michal Křivohlávek.

Škodlivý vliv automobilové dopravy na zdraví obyvatel Prahy i životní prostředí města potvrzuje kritika ze strany Evropské unie i nedávná rozhodnutí českých soudů. Podle nich je Praha povinna omezit provoz na severojižní magistrále, protože současná úroveň dopravy vystavuje desítky tisíc lidí nadměrnému hluku.

Z podobných důvodů soudy zakázaly také plánované rozšiřování magistrály v oblasti Pankrácké pláně. Další soudní řízení probíhají.

Zdroj: www.horydoly.cz

Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů