Společnost Volvo Trucks v příštím roce zahájí výrobu nákladních vozidel řad FH a
FM s motory vysoce šetrnými k životnímu prostředí. Jejich motory s parametry EEV
(Enhanced Environmental Friendly Vehicle) budou mít ještě výrazně nižší emise,
než stanovuje norma Euro 5. Na veletrhu IAA v Hannoveru to v září oznámili
představitelé švédského výrobce.
Nabídka motorů EEV od společnosti Volvo bude v první fázi vycházet z
optimalizovaného motoru D13 s technologií SCR a pokryje většinu současného
objemu prodeje vozidel s motory D13. Vedle výrazného snížení emisí pevných
částic a CO2 budou nové motory EEV zákazníkům nabízet úspornější provoz a také
jim umožní využít daňových úlev poskytovaných na některých trzích. „Pro
společnost Volvo je to však pouze začátek. Naším cílem je nabízet širší řadu
motorů EEV,“ uvedl ředitel evropské divize Volvo Trucks Claes Nilsson.
Co se týče hodnot normy Euro 6, Volvo přepokládá, že nejefektivnější řešení pro
jejich dosažení bude představovat kombinace technologií SCR a EGR.
Pohled z ptačí perspektivy
Volvo klade dlouhodobě důraz na zvyšování bezpečnosti vozidel i silničního
provozu. Jeho dalším příspěvkem na tomto poli má být tzv. Volvo Overview
Surveillance System, který řidiči umožní sledovat dění kolem vozidla z ptačí
perspektivy. V současné době jej Volvo již testuje na hybridních vozidlech pro
svoz odpadu.
Systém využívá čtyř širokoúhlých kamer, které jsou umístěny na všech stranách
vozidla. Elektronický systém poté obraz deformovaný širokoúhlými objektivy
„narovná“ a spojí do jediného pohledu, který poskytuje dokonalý přehled o okolí
vozu. Velkou předností systému je to, že poskytuje řidiči přehled o vzdálenosti,
protože ukazuje polohu předmětů nebo osob vzhledem k vozidlu. Řidič získává tyto
cenné informace pro řízení vozidla pouhým pohledem na monitor systému.
„Systém pro zlepšení přehledu je jen dalším příkladem toho, jak Volvo Trucks
usiluje o posílení bezpečnosti, a to zejména vývojem vyspělých systémů podpory,
které zvyšují kontrolu řidiče nad vozem,“ řekl ředitel oddělení bezpečnosti
Volvo Trucks Lars-Göran Löwenadler. „Nejméně 90 procent všech dopravních nehod
je způsobeno lidským faktorem, takže v oblasti bezpečnosti je pro nás na prvním
místě prevence nehod, tedy že musíme řidičům vše maximálně ulehčit,“ dodal.
Systém zatím prochází testováním ve skutečném provozu. Cílem výrobce je, aby byl
časem instalován do všech vozidel Volvo.
Alkoholový zámek, další prevence nehodovosti
Přibližně třetinu ze čtyřiceti tisíc úmrtí při dopravních nehodách, k nimž
každoročně dochází v zemích Evropské unie, lze přímo přičítat alkoholu. Za
nehody způsobené alkoholem sice jen zřídkakdy mohou profesionální řidiči
nákladních vozidel, dopravci i řidiči jsou však stále častěji nuceni dokazovat,
že vyvíjejí maximální úsilí za účelem snížení rizikových faktorů a zvýšení
bezpečnosti při jízdě. Společnost Volvo Trucks proto v současné době nabízí
alkoholový zámek třetí generace, který se vyznačuje nižšími pořizovacími náklady
a delším kalibračním intervalem než jeho předchůdci.
Než může řidič nastartovat motor, musí podstoupit dechovou zkoušku formou
vydechování do náustku ruční jednotky v délce pěti sekund. Pokud jsou výsledky
testu v povoleném limitu, na displeji se zobrazí nápis Start Motor (Nastartujte
motor). V opačném případě se zobrazí nápis Lock Out (Uzamčeno) a motor nelze
nastartovat.
Alkoholový zámek se již dočkal kladného přijetí ve Švédsku a Francii. Nyní jej
Volvo Trucks uvádí na většinu evropských trhů. Dopravci jej mnohou objednávat
jako doplněk nových vozidel Volvo FM, FH a FH16, ale lze jím dodatečně vybavit i
všechna ostatní vozidla Volvo.
Společnost Volvo Trucks v příštím roce zahájí výrobu nákladních vozidel řad FH a FM s motory vysoce šetrnými k životnímu prostředí. Jejich motory s parametry EEV (Enhanced Environmental Friendly Vehicle) budou mít ještě výrazně nižší emise, než stanovuje norma Euro 5. Na veletrhu IAA v Hannoveru to v září oznámili představitelé švédského výrobce. Nabídka motorů EEV od společnosti Volvo bude v první fázi vycházet z optimalizovaného motoru D13 s technologií SCR a pokryje většinu současného objemu prodeje vozidel s motory D13. Vedle výrazného snížení emisí pevných částic a CO2 budou nové motory EEV zákazníkům nabízet úspornější provoz a také jim umožní využít daňových úlev poskytovaných na některých trzích. „Pro společnost Volvo je to však pouze začátek. Naším cílem je nabízet širší řadu motorů EEV,“ uvedl ředitel evropské divize Volvo Trucks Claes Nilsson. Co se týče hodnot normy Euro 6, Volvo přepokládá, že nejefektivnější řešení pro jejich dosažení bude představovat kombinace technologií SCR a EGR. Pohled z ptačí perspektivy Volvo klade dlouhodobě důraz na zvyšování bezpečnosti vozidel i silničního provozu. Jeho dalším příspěvkem na tomto poli má být tzv. Volvo Overview Surveillance System, který řidiči umožní sledovat dění kolem vozidla z ptačí perspektivy. V současné době jej Volvo již testuje na hybridních vozidlech pro svoz odpadu. Systém využívá čtyř širokoúhlých kamer, které jsou umístěny na všech stranách vozidla. Elektronický systém poté obraz deformovaný širokoúhlými objektivy „narovná“ a spojí do jediného pohledu, který poskytuje dokonalý přehled o okolí vozu. Velkou předností systému je to, že poskytuje řidiči přehled o vzdálenosti, protože ukazuje polohu předmětů nebo osob vzhledem k vozidlu. Řidič získává tyto cenné informace pro řízení vozidla pouhým pohledem na monitor systému. „Systém pro zlepšení přehledu je jen dalším příkladem toho, jak Volvo Trucks usiluje o posílení bezpečnosti, a to zejména vývojem vyspělých systémů podpory, které zvyšují kontrolu řidiče nad vozem,“ řekl ředitel oddělení bezpečnosti Volvo Trucks Lars-Göran Löwenadler. „Nejméně 90 procent všech dopravních nehod je způsobeno lidským faktorem, takže v oblasti bezpečnosti je pro nás na prvním místě prevence nehod, tedy že musíme řidičům vše maximálně ulehčit,“ dodal. Systém zatím prochází testováním ve skutečném provozu. Cílem výrobce je, aby byl časem instalován do všech vozidel Volvo. Alkoholový zámek, další prevence nehodovosti Přibližně třetinu ze čtyřiceti tisíc úmrtí při dopravních nehodách, k nimž každoročně dochází v zemích Evropské unie, lze přímo přičítat alkoholu. Za nehody způsobené alkoholem sice jen zřídkakdy mohou profesionální řidiči nákladních vozidel, dopravci i řidiči jsou však stále častěji nuceni dokazovat, že vyvíjejí maximální úsilí za účelem snížení rizikových faktorů a zvýšení bezpečnosti při jízdě. Společnost Volvo Trucks proto v současné době nabízí alkoholový zámek třetí generace, který se vyznačuje nižšími pořizovacími náklady a delším kalibračním intervalem než jeho předchůdci. Než může řidič nastartovat motor, musí podstoupit dechovou zkoušku formou vydechování do náustku ruční jednotky v délce pěti sekund. Pokud jsou výsledky testu v povoleném limitu, na displeji se zobrazí nápis Start Motor (Nastartujte motor). V opačném případě se zobrazí nápis Lock Out (Uzamčeno) a motor nelze nastartovat. Alkoholový zámek se již dočkal kladného přijetí ve Švédsku a Francii. Nyní jej Volvo Trucks uvádí na většinu evropských trhů. Dopravci jej mnohou objednávat jako doplněk nových vozidel Volvo FM, FH a FH16, ale lze jím dodatečně vybavit i všechna ostatní vozidla Volvo.