Ekologie si u Audi tentokrát žádá jen málo kompromisů
Malé písmeno e za známým označením TDI prozrazuje nejčistší A6 všech dob. Audi, podobně jako stále více výrobců, sáhlo v honbě za nižšími emisemi po malém dieselu, tvrdších pneumatikách a upravené aerodynamice. Němci se tak dostali až na slušných 5,3 litru na sto kilometrů a 139 gramů CO2 na kilometr.
Také nejslabší model samozřejmě dostal vizuální doplňky v souladu s faceliftem celé řady, což znamená především upravené nárazníky a nová světla. Ta přední mají nyní diody pro denní svícení a lampy vzadu jsou širší a podobné těm na nové A4. Kosmetické změny a snížení světlé výšky o dvacet milimetrů dostaly koeficient odporu vzduchu až na 0,28.
Pod kapotou definitivně skončila hlučná technologie vstřikování čerpadlo-tryska a také dvoulitrový diesel adoptoval systém common-rail. To se pozitivně podepsalo na kultivovanosti, přesto je motor slyšet více, než by se na velký manažerský sedan slušelo. Lehká změna mapování řídicí jednotky znamená, že výkon klesl z obvyklých 140 na 136 koní a výkony v přímce papírově utrpěly také kvůli delším převodům pětky a šestky, ale A6 zrychluje dobře díky slušnému točivému momentu a nedělá jí problémy ani jízda po autobahnu.
TDIe má konvenční podvozek s vinutými pružinami a pasivními kapalinovými tlumiči. Hladký německý asfalt zvládají dobře, stejně jako pohyby karoserie při prudkém brzdění a vyhýbacích manévrech na dálnici. Od podvozku proniká do kabiny trochu hluku, ale Audi je v tom tentokrát nevinně - více slyšet jsou pneumatiky s nižším valivým odporem, které se pravděpodobně rychle rozšíří na většinu vozů na trhu.
Úsporná opatření, mezi nimiž bychom našli třeba i použití odpojovacího alternátoru, skutečně fungují, zatím ale neznáme sumu, kterou si Audi za svůj stroj poručí. A je tu ještě jeden problém - 520d postrádá e, a přesto zvládá jezdit o 0,2 litru a tři gramy CO2 levněji. A to je hodně, protože dvoulitr BMW má o drtivých 41 koní víc.
Fakta
Audi A6 2.0 TDIe
- Cena zatím nestanovena
- Nejvyšší rychlost 208 km/h
- 0-100 km/h 10,3 s
- Spotřeba 5,3 l/100 km
- Emise CO2 139 g/km
- Hmotnost 1625 kg
- Motor řadový čtyřválec, 1968 cm3, turbodiesel
- Výkon 136 koní v 4000 ot./min.
- Toč. moment 320 Nm při 1750 ot.
- Převodovka 6stupňová manuální
První dojem * * * 1/2
Ekologie si tentokrát žádá jen málo kompromisů, ale konkurence má stále náskok.
(Martin Plaštiak, Autocar)