Zelené iniciativy nejsou jen módní vlnou
Nevím, jak vy, ale já jsem byla za poslední dva roky zelenými tématy zahlcená.
Kamkoliv jsem se otočila či podívala, cokoliv jsem četla či poslouchala, všude
soupeřili jednotlivci i podniky ve stylu "jsem zelenější než ty".
To bylo ale tehdy. V období, kdy jsou ekonomiky v recesi a padá cena ropy, podle
mého názoru brzy uvidíme, jak vážně míněny tyto zelené snahy byly. Samozřejmě
doufám, že odpovědnost k životnímu prostředí a zájem o zelené technologie jsou
trvalé. Bohužel si ale nejsem jistá, že tomu tak opravdu je.
Nedávno jsem četla výsledky studie, kterou provedly výzkumné společnosti
Business for Social Responsibility a Cone LLC, a jejich závěry byly znepokojivé.
S ohledem na současné ekonomické podmínky uvedlo v průzkumu 31 procent
respondentů, že jejich firemní rozpočty na aktivity v oblasti společenské
odpovědnosti klesají. Dalších 26 procent dotazovaných odpovědělo, že je příliš
brzy, aby se určoval dopad ekonomické krize na plány jejich podniku v této
oblasti.
Čím zelenější se staneme, tím více snížíme náklady a zvýšíme efektivitu. Čím
více snížíme náklady, tím bude naše podnikání produktivnější. A také o to lépe
můžeme ustát současné problémy globálních trhů.
Podívejme se na několik příkladů. Třeba Xerox ušetřil v roce 2007 díky snižování
emisí skleníkových plynů osmnáct milionů dolarů. Řízením akustické energie,
novými a inovativními výrobními technologiemi, účinnějšími systémy vytápění i
chlazení v provozech a snížením počtu procestovaných mil servisního týmu jsme od
roku 2002 dosáhli osmnáctiprocentního snížení emisí skleníkových plynů. Do roku
2012 jsme si nastavili ještě vyšší cíl, a to snížení emisí na 25 procent.
Společnost S. C. Johnson kupříkladu nasadila nový logistický projekt, jenž firmě
ušetří každoročně 1,6 milionu dolarů.
A Wal-Mart snížil náklady o jeden milion ročně pouze tím, že ve svých prodejních
automatech vypnul světla [https://www.kamsnim.cz/categories/svetla].
I další firmy, jejichž byznys je založen na práci s informacemi, dosahují
obrovských úspor. Podle vzdělávací a konzultační společnosti Uptime Institute
může podnik, jehož počítačová zátěž roste každoročně o patnáct procent, ušetřit
více než 140 milionů dolarů za čtyři roky. Stačí pouze zefektivnit práci
datových středisek místo toho, aby se budovala nová. Navíc se tímto přístupem
sníží emise oxidu uhličitého téměř o polovinu.
Pomoci uspořit může rovněž zelená kancelář. Společnost Dow Chemical, která za
pět let utratila za tisk více než sto milionů dolarů, konsolidovala svá tisková
zařízení v celé společnosti ze šestnácti tisíc na pět.
Kromě úspory papíru a snížení dopadu na životní prostředí ušetří společnost
podle svých odhadů na nákladech na tisk ročně 20 až 30 procent.
A máme tady jeden malý příjemný vedlejší užitek. Zdá se, že Wall Street taktéž
uznává zelenou. Podle studie společnosti Thomson Reuters 82 procent investorů
sleduje environmentální, sociální kritéria a kritéria řízení společnosti jako
součást svých investičních rozhodnutí. Věří totiž, že tyto aktivity ovlivní cenu
akcií.
Teď není ta správná doba k seškrtání potřebných investic do zelených
technologií. Teď je naopak ten správný čas pro zachování investic, které
přinášejí skutečnou a měřitelnou návratnost a na nichž mohou vaše podnikání,
zákazníci a svět, v němž žijeme, jen vydělat.
Nevím, jak vy, ale já jsem byla za poslední dva roky zelenými tématy zahlcená. Kamkoliv jsem se otočila či podívala, cokoliv jsem četla či poslouchala, všude soupeřili jednotlivci i podniky ve stylu "jsem zelenější než ty".
To bylo ale tehdy. V období, kdy jsou ekonomiky v recesi a padá cena ropy, podle mého názoru brzy uvidíme, jak vážně míněny tyto zelené snahy byly. Samozřejmě doufám, že odpovědnost k životnímu prostředí a zájem o zelené technologie jsou trvalé. Bohužel si ale nejsem jistá, že tomu tak opravdu je.
Nedávno jsem četla výsledky studie, kterou provedly výzkumné společnosti Business for Social Responsibility a Cone LLC, a jejich závěry byly znepokojivé.
S ohledem na současné ekonomické podmínky uvedlo v průzkumu 31 procent respondentů, že jejich firemní rozpočty na aktivity v oblasti společenské odpovědnosti klesají. Dalších 26 procent dotazovaných odpovědělo, že je příliš brzy, aby se určoval dopad ekonomické krize na plány jejich podniku v této oblasti.
Čím zelenější se staneme, tím více snížíme náklady a zvýšíme efektivitu. Čím více snížíme náklady, tím bude naše podnikání produktivnější. A také o to lépe můžeme ustát současné problémy globálních trhů.
Podívejme se na několik příkladů. Třeba Xerox ušetřil v roce 2007 díky snižování emisí skleníkových plynů osmnáct milionů dolarů. Řízením akustické energie, novými a inovativními výrobními technologiemi, účinnějšími systémy vytápění i chlazení v provozech a snížením počtu procestovaných mil servisního týmu jsme od roku 2002 dosáhli osmnáctiprocentního snížení emisí skleníkových plynů. Do roku 2012 jsme si nastavili ještě vyšší cíl, a to snížení emisí na 25 procent.
Společnost S. C. Johnson kupříkladu nasadila nový logistický projekt, jenž firmě ušetří každoročně 1,6 milionu dolarů.
A Wal-Mart snížil náklady o jeden milion ročně pouze tím, že ve svých prodejních automatech vypnul světla.
I další firmy, jejichž byznys je založen na práci s informacemi, dosahují obrovských úspor. Podle vzdělávací a konzultační společnosti Uptime Institute může podnik, jehož počítačová zátěž roste každoročně o patnáct procent, ušetřit více než 140 milionů dolarů za čtyři roky. Stačí pouze zefektivnit práci datových středisek místo toho, aby se budovala nová. Navíc se tímto přístupem sníží emise oxidu uhličitého téměř o polovinu.
Pomoci uspořit může rovněž zelená kancelář. Společnost Dow Chemical, která za pět let utratila za tisk více než sto milionů dolarů, konsolidovala svá tisková zařízení v celé společnosti ze šestnácti tisíc na pět.
Kromě úspory papíru a snížení dopadu na životní prostředí ušetří společnost podle svých odhadů na nákladech na tisk ročně 20 až 30 procent.
A máme tady jeden malý příjemný vedlejší užitek. Zdá se, že Wall Street taktéž uznává zelenou. Podle studie společnosti Thomson Reuters 82 procent investorů sleduje environmentální, sociální kritéria a kritéria řízení společnosti jako součást svých investičních rozhodnutí. Věří totiž, že tyto aktivity ovlivní cenu akcií.
Teď není ta správná doba k seškrtání potřebných investic do zelených technologií. Teď je naopak ten správný čas pro zachování investic, které přinášejí skutečnou a měřitelnou návratnost a na nichž mohou vaše podnikání, zákazníci a svět, v němž žijeme, jen vydělat.
AUTOR: Ursula Burnsová
prezidentka společnosti Xerox
To bylo ale tehdy. V období, kdy jsou ekonomiky v recesi a padá cena ropy, podle mého názoru brzy uvidíme, jak vážně míněny tyto zelené snahy byly. Samozřejmě doufám, že odpovědnost k životnímu prostředí a zájem o zelené technologie jsou trvalé. Bohužel si ale nejsem jistá, že tomu tak opravdu je.
Nedávno jsem četla výsledky studie, kterou provedly výzkumné společnosti Business for Social Responsibility a Cone LLC, a jejich závěry byly znepokojivé.
S ohledem na současné ekonomické podmínky uvedlo v průzkumu 31 procent respondentů, že jejich firemní rozpočty na aktivity v oblasti společenské odpovědnosti klesají. Dalších 26 procent dotazovaných odpovědělo, že je příliš brzy, aby se určoval dopad ekonomické krize na plány jejich podniku v této oblasti.
Čím zelenější se staneme, tím více snížíme náklady a zvýšíme efektivitu. Čím více snížíme náklady, tím bude naše podnikání produktivnější. A také o to lépe můžeme ustát současné problémy globálních trhů.
Podívejme se na několik příkladů. Třeba Xerox ušetřil v roce 2007 díky snižování emisí skleníkových plynů osmnáct milionů dolarů. Řízením akustické energie, novými a inovativními výrobními technologiemi, účinnějšími systémy vytápění i chlazení v provozech a snížením počtu procestovaných mil servisního týmu jsme od roku 2002 dosáhli osmnáctiprocentního snížení emisí skleníkových plynů. Do roku 2012 jsme si nastavili ještě vyšší cíl, a to snížení emisí na 25 procent.
Společnost S. C. Johnson kupříkladu nasadila nový logistický projekt, jenž firmě ušetří každoročně 1,6 milionu dolarů.
A Wal-Mart snížil náklady o jeden milion ročně pouze tím, že ve svých prodejních automatech vypnul světla.
I další firmy, jejichž byznys je založen na práci s informacemi, dosahují obrovských úspor. Podle vzdělávací a konzultační společnosti Uptime Institute může podnik, jehož počítačová zátěž roste každoročně o patnáct procent, ušetřit více než 140 milionů dolarů za čtyři roky. Stačí pouze zefektivnit práci datových středisek místo toho, aby se budovala nová. Navíc se tímto přístupem sníží emise oxidu uhličitého téměř o polovinu.
Pomoci uspořit může rovněž zelená kancelář. Společnost Dow Chemical, která za pět let utratila za tisk více než sto milionů dolarů, konsolidovala svá tisková zařízení v celé společnosti ze šestnácti tisíc na pět.
Kromě úspory papíru a snížení dopadu na životní prostředí ušetří společnost podle svých odhadů na nákladech na tisk ročně 20 až 30 procent.
A máme tady jeden malý příjemný vedlejší užitek. Zdá se, že Wall Street taktéž uznává zelenou. Podle studie společnosti Thomson Reuters 82 procent investorů sleduje environmentální, sociální kritéria a kritéria řízení společnosti jako součást svých investičních rozhodnutí. Věří totiž, že tyto aktivity ovlivní cenu akcií.
Teď není ta správná doba k seškrtání potřebných investic do zelených technologií. Teď je naopak ten správný čas pro zachování investic, které přinášejí skutečnou a měřitelnou návratnost a na nichž mohou vaše podnikání, zákazníci a svět, v němž žijeme, jen vydělat.
AUTOR: Ursula Burnsová
prezidentka společnosti Xerox
Zdroj:EKONOM
Sdílet článek na sociálních sítích