Krátce - různé
Model ponesie označenie Samsung S7550 a je celý vyrobený z recyklovatelných materiálov. V dnešnej dobe by sa táto devíza zdala nedostatočná a preto Samsung pridáva dotykové rozhranie TocuWiz. Proces finálneho uvedenia na svetové trhy finišuje a my už iba čakáme na detailné informácie o hardvérových parametroch a hlavne cenu.
Největší světový obchodní řetězec Wal-Mart začíná požadovat od svých dodavatelů informace o vlivu jejich výroby na životní prostředí. Zajímá ho např. využití vody, produkce emisí, ale i přínos místní komunitě. Jedná se zatím pouze o průzkum mezi 100 tisíci dodavateli v několika zemích. Následně by chtěl zapojit konsorcium univerzit, které by s dodavateli spolupracovaly. Výsledkem by měl být jednoduchý systém označování určený pro koncového spotřebitele, který jej bude informovat o životním cyklu produktu a určí, nakolik je ekologicky šetrný.
Řada obchodních řetězců začíná preferovat ekologické alternativy igelitových nákupních tašek. Příkladem je německý diskontní řetězec supermarketů Aldi Süd, který nyní nabízí tašky vyrobené z biologicky odbouratelného materiálu Ecovio od společnosti BASF. Pro Aldi je vyrábí firma Victor Güthoff & Partner Group, se sídlem v Kerpenu v Německu. Biologicky odbouratelné tašky jsou nejenom šetrné k životnímu prostředí, nabízejí zákazníkům i další výhodu. Nejenže jsou dostatečně pevné na to, aby se používaly opakovaně jako nákupní taška, ale na konci své životnosti mohou posloužit také jako odpadkový pytel pro ukládání a likvidaci biologického kuchyňského odpadu.
Toaletní papír, papírové ubrousky a kuchyňské role značky Harmony jsou nyní v nových refresh obalech. Tradiční labuť má novou tvář, rozjasnily se barvy. Zároveň se zjednodušila orientace mezi jednotlivými druhy toaletního papíru a kuchyňských rolí. Z nových piktogramů je jasný počet kotoučků, vrstev a metrů, případně i jiná přidaná hodnotá. Na výrobcích z recyklovaného papíru přibyl symbol "Úsměv pro strom". Informuje, že výrobek je z recyklovaného papíru a že jeho koupí spotřebitel šetří životní prostředí.
Poté co minulý týden Food Standard Agency zpochybnila přínos organických výrobků pro zdraví, někteří spotřebitelé uvedli, že by si s ohledem na průzkum i cenu výrobků rozmysleli, zda si organicky pěstované potraviny znovu koupí. Jiní konzumenti naopak uvedli, že výrobky budou kupovat i nadále prostě proto, že vypadají dobře.