Čeští olympionici budou bojovat o medaile v prádle z kávy
Čeští sportovci se na zimních olympijských hrách ve Vancouveru v roce 2010 předvedou ve speciálně navrženém oblečení. Pochází od firmy Alpine Pro, na kolekci se podíleli i Kateřina Neumannová nebo krasobruslař Tomáš Verner.
Kolekci, která je po designové i funkční stránce vyrobena sportovcům na míru, byla představena na přehlídce ve stylu breakdance v pražském divadle La Fabrique. Některé modely předvedl sám Tomáš Verner. "Máme jednu z nejhezčích kolekcí, co jsem kdy viděl," pochvaluje si.
"Do Kanady jedeme bojovat o medaile, ale jednu bitvu už jsme vyhráli. Čeští sportovci budou jedinečně oblečení," řekl předseda Českého olympijského výboru (ČOV) Milan Jirásek. "Věřím, že to pomůže k medailím," uvedl. Globálního sponzora ČOV, firmu Adidas, vystřídal po mnoha letech ryze český výrobce oblečení. Ten sáhl nejen k tradičním funkčním materiálům, ale také k látkám z kukuřice nebo kávy. "Používal jsem prádlo z těchto materiálů jako první vrstvu na ledě, bylo výborné. Neměl jsem s tím jediný problém," hodnotí Verner. "Snažili jsme se, aby materiály měly ideální vlastnosti. Aby oblečení bylo komfortní a látky měly ekologický původ," uvedl ředitel výroby Alpine Pro Václav Hrbek.
Červenomodrobílé barvy se na oblečení prolínají v olympijských kruzích. "Jsem nadšen tím, že jsme se posunuli od konzervativního pojetí z předchozích olympiád. Je to netradiční design, který ctí národní barvy a je nápaditý," řekl šéf české mise v Kanadě František Dvořák.
Kolekce, která se vyráběla zčásti v Česku a zčásti v Číně, se skládá z 31 položek. Hlavní částí je nástupový set a reprezentační set, v němž si sportovci vedle pohybu po olympijské vesnici budou chodit případně pro medaile.
Oblečení je specifické v tom, že jeho část s pěti kruhy si poprvé budou moci koupit také fanoušci. Připravujeme pro ně módní show, která bude mít osm dílů před širokou veřejností v různých městech. "Kolekce v obchodech nebudou replikami, nýbrž tím samým oblečením, které dostanou samotní sportovci," slíbil Milan Kramárik, generální ředitel Alpine Pro.