Unilever mezi třemi nejodpovědnějšími firmami ve vztahu k životnímu prostředí
Celosvětová nezisková organizace Climate Counts (www.climatecounts.org) zveřejnila žebříček společností, které nejšetrněji působí na životní prostředí. Společnost Unilever, jeden z největších výrobců potravin a spotřebního zboží, se umístila na třetím místě, vítězem se stal Nike - výrobce sportovních oděvů a potřeb.
Cílem žebříčku neziskové organizace Climate Counts je přimět spotřebitele, aby při svých nákupních rozhodnutích zohledňovali ekologické faktory a poukázat na firmy, které se snaží přistupovat odpovědně k životnímu prostředí. Jak uvedla organizace ve svém hodnocení: "Jde o firmy s nejlepším přístupem k životnímu prostředí. Samozřejmě ještě mají před sebou kus práce, ale dostali se do výborného tempa."
Ve zvláštním hodnocení sektoru výroby potravin Climate Counts uvedla: "S obrovskou distribuční sítí, nároky na balení zboží a spotřebitelskou poptávkou mají tyto společnosti velký dopad na životní prostředí. Na druhé straně také mají velmi výrazný prostor ke zlepšení. Některé společnosti v tomto sektoru tak zavádějí nové standardy pro celou oblast výroby potravin, zatímco ostatní zatím vypadají v supermarketech ztraceně."
Unilever se posunul v celkovém hodnocení z loňského pátého místa, v letošním hodnocení získal 80 bodů ze 100 možných. Zanechal tak za sebou konkurenty z oblasti potravinářství a kosmetiky jako Danone (64 bodů), Procter & Gamble (63 bodů), Nestlé (63 bodů) či Kraft (58 bodů). Pouze sportovní společnost Nike (83 bodů) a Stoneyfield Farm - výrobce čerstvých mléčných výrobků (81 bodů) získali vyšší hodnocení.