Hlavními tématy veletrhu EuroShop, který se bude konat na přelomu února a března 2011 v Düsseldorfu, jsou udržitelnost a energetická efektivita retailerů a prodejních prostor.
Úsporně a zeleně
Řada obchodníků v současné době investuje do tzv. eko-prodejen. Přinášíme vám některé příklady.
PARFUMÉRIE DOUGLAS.
Společnost nechala nainstalovat do prodejen LED osvětlení, což jí umožňilo ušetřit 50 % výdajů za energie.
GEOX.
V Miláně společnost postavila tzv. Beathing building (Dýchající budovu). Plášť budovy tvoří 734 samostaně, vlivem klimatických podmínek se pohybujících ocelových plátů.
MANOR.
Obchodí dům Manor v Ženevě využívá LED osvětlení ve všech svých odděleních jako integrovanou součást vybavení.
TIMBERLAND.
Eko-obchod využívá recyklované materiály, energeticky úsporné osvětlení a také klimatizaci.
REWE.
Zelená budova řetězce Rewe v Berlíně je CO2 neutrální, využívá fotovoltaické články a 40 % potřebné energie dokáže vyprodukovat sama.
TESCO.
"Zelená budova" v Ramsey ve Velké Británii je CO2 neutrální. Postavena je ze dřeva a ve velké míře využívá denní světlo, ale také dešťovou vodu, například na toalety.
ZDROJ: REGAL