Středa, 24. dubna 2024

Krátce - různé

Krátce - různé

V době, kdy koalicí hýbe korupční aféra kolem ministra životního prostředí Pavla Drobila, oznámí v pondělí Prague Business Club výzvu podnikatelů a manažerů vládě k přijetí protikorupčních opatření a demonstraci podnikatelů za rovné podmínky na trhu.

Mezi českými zemědělci a zástupci řetězců to většinou jiskřilo, ale časy se zřejmě mění. V úterý společně šéf tuzemské Billy ­Jaroslaw Szczypka a prezident agrární komory Jan Veleba oznámí výsledky kampaně na podporu českého ekozemědělství.

Na oficiální programu vlády, která zasedá ve středu, není mnoho zajímavého, ale do konce měsíce by podle premiéra Petra Nečase měla vláda dostat nový odhad ceny ekologické superzakázky. Jelikož je celá věc projednávána v utajeném režimu, je pravděpodobné, že se o sporné zakázce bude jednat právě tento týden.

Podle německé dvouleté studie BBDO Live o trendech ve sponzoringu, které se tentokrát účastnilo 4 tis. firem, se ukázalo, že více než polovina společností sází na projekty společenské odpovědnosti. Tři čtvrtiny je využívají pro externí komunikaci a 47 % integruje jednotlivé projekty nebo celý sponzoring do CSR programu. Jako dosud stále dominuje sportovní sponzoring, který využívá 81 % dotazovaných společností, následuje kulturní sponzoring (67 %), jehož provádění následkem krize významně omezily hlavně banky a finanční společnosti. Vedle toho ale setrvale vzrůstá využití společenského, vzdělávacího a ekologického sponzoringu. Většinou ale společnosti své sponzoringové projekty drží, 71 % je nijak nezpochybňuje, maximálně usiluje o větší koordinaci aktivit s on-line platformou. Zajímavé je, že ačkoliv v marketingu obecně roste tlak na efektivitu investic, v případě sponzoringu nejsou kontroloři tak přísní. V posledních dvou letech dokonce vzrostl podíl firem, které efe ktivitu investic nekontrolují, z 21 % na 29 %.

Podle dodavatele péče o databázi Millenium bude letos v prosinci zasláno zesnulým zákazníkům odhadem 5,2 milionu direct mailů, katalogů a e-mailů, jimiž společnosti na poslední chvíli oslovují potenciální zákazníky. Společnost varuje, že tato aktivita může poškodit pověst značky, nehledě na ekologické faktory, které jsou zejména v britském direct marketingu žhavým tématem.

Podkrušnohorský zoopark obdržel rozsudek za neoprávněné užití výtvarných děl. Tři plastiky ropáků, odvozené od díla výtvarnice Barbary Šalamounové, byly v expozici Podkrušnohorského zooparku Chomutov vystaveny do roku 2008. Za jejich neoprávněné užití a znetvoření díla je zoopark povinen uhradit soudem stanovenou finanční částku dosahující 150 000 Kč, a autorce se omluvit prostřednictvím tisku.

Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů