Většina českých manažerů dnes považuje "zelený marketing" za nezbytnost, a to i přesto, že podle jejich názoru český spotřebitel není ochoten za ekologický výrobek nebo službu připlatit. Vyplývá to z nového průzkumu komunikační agentury Mather Communications.
Marketéři věří v green marketing
Eko pomáhá prodeji
Mather Communications prováděla průzkum v dubnu a květnu letošního roku, kdy oslovila 300 českých profesionálů odpovědných za marketing. Téměř polovina oslovených vnímá investice do green marketingu jako příležitost ke zlepšení své image.
"Dopad green marketingu na prodeje u nás zatím není tolik zřejmý, vliv na pozitivní vnímání značek je ale evidentní," komentuje výsledky výzkumu Ondřej Obluk, managing director Mather Communications.
Praxe je zatím jiná
Značka, která je budována převážně na "zelené bázi", má podle 55 % oslovených manažerů v Česku dostatečný potenciál úspěchu. "Opravdu silná značka podobného charakteru však v Česku podle průzkumu zatím chybí," konstatuje Obluk. Zelený marketing podle manažerů nejvíce vychází společnostem Ikea, ČEZ, Škoda Auto a Vodafone.
"Téměř polovina manažerů se shoduje na tom, že ekologická odpovědnost jejich společnosti přispívá k lepší image u klientů a obchodních partnerů," cituje výsledky výzkumu ředitel Mather Communications.
AUTOR: Lenka Tinková