Pátek, 19. dubna 2024

BETC: Zahradničí, včelaří a k tomu denně navaří

Možná jen zdánlivě mimoreklamní projekty pařížské agentury BETC Euro RSCG ukazují, že kreativita nemá hranice.

BETC: Zahradničí, včelaří a k tomu denně navaří

Reklamní agentury by měly být centrem kreativity, a nejen té reklamní. Protože kreativita nikde nezačíná a nikde nekončí a nezná pojem hranice. Krásným dokladem, že tak to má a může fungovat, je řetěz primárně nereklamních projektů pařížské agentury BETC Euro RSCG. Začalo to vlastně u odpadků.

Co dělat s tím, co máme

Agentura začala nekompromisně třídit odpad, včetně bioodpadu z agenturní kavárny. Tam jim týdně v závislosti na ročním období vznikla ze zbytků káv, čajových sáčků a papíru pětikilová kopička. Co s ní? Koupili žížaly a založili kompost. Od něj nebylo daleko k vytvoření zahrady poblíž agentury v centru Paříže. Kontaktovali organizaci zabývající se provozováním sdílených zahrad, která se stále potýkala s nedostatkem dobrovolníků. Z agentury se do zahradničení v centru Paříže přidalo v různé podobě třicet zaměstnanců (z celkového počtu asi 600) a zahrada v letošním roce zažívá už třetí sklizeň.

513 kilo medu

Projekty, které vycházejí z myšlenky podpory biodiversity (rozmanitost druhů) a aktivní a vědomé participace na životním prostředí, se vyvíjely dál podle toho, jaké problémy ukázaly jednotlivé sklizně. První odhalila, že zahrada málo plodí, protože v centru města není dostatek opylovačů. Proto si na střechu agentury půjčili 6 včelínů a hned první sezonu obdivovali jejich efektivitu: včely vyprodukovaly za rok 513 kilo medu.

45 jídel denně

A když už zahrada pořádně plodila, řešila agentura "problém", jak naložit s výpěstky. Spojili know-how z oblasti budování značek a obchodu a nově nabyté poznatky z oblasti zemědělství a vytvořili vlastní značku biopotravin. Dnes se denně v agentuře sní 45 jídel brandovaných barvami agentury a značkou BETC K.

Dají se na to "sbalit" klienti

Kam až tyto aktivity agenturu dovedou, zda to bude k úplné soběstačnosti, se uvidí. Každopádně je to způsob, jak posilovat image značky, a možnost, jak přímo zaimponovat klientům, kteří stále více tíhnou k společenské odpovědnosti či k souladu s přírodou.

Minimálně s jedním klientem se v zájmu o životní prostředí potkali. S tématem podpory biodiversity přišel tehdy jejich klient, výrobce sušenek LU. Bylo to vloni, kdy byl mezinárodní rok biodiversity. Společnost LU začala u svých farmářů vyžadovat větší rozmanitost druhů na jejich polích, kde pěstuje obiloviny, které primárně používá. Agentura na to navázala a v loňském roce připravila na své střeše nový zahradní projekt, jenž začala eventem pro novináře a jejich rodiny - vyseli společně "během konzumace sušenek LU" pšeničná políčka rámovaná květinovými záhony.


Reklamní BETC

Agentura BETC Euro RSCG, spadající pod síť Havas, je produktivní i v oblasti reklamní kreativity. Ve srovnání výsledků z nejvýznamnějších světových soutěží Gunn Report 2010 se umístila na druhé příčce - hned za agenturou AlmapBBDO ze S~ao Paula. Mezi její práce patří například virální spot pro vodu Evian s dovádějícími batolaty, který se stal v roce 2009 nejstahovanější reklamou na světě. Jejím klientem je i televizní kanál canal+, jenž umožnil agentuře přístup k mnoha kreativním cenám a publicitě v odborném tisku díky spotu, v němž se muž (scenárista) stíhaný partou zabijáků přes lesy, hory a vodopády dostane až do výrobny nábytku a se skříní pak do milenčiny ložnice. BETC otevřela letos na jaře pobočku v Londýně a už záhy zde vystrčila své kreativní růžky. Založila v rámci agentury nahrávací společnost. Značka Worker Records má spojovat talent lidí v agentuře s talenty z oblasti umění a spolu mají vytvářet novou hudbu pro reklamní trh. Londýn tak trochu navazuje na pařížsko u divizi BETC Music, která se zaměřuje čistě na hudbu v reklamě.

AUTOR: Hana Vacková

Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů