Krátce - různé
Škoda Power ze skupiny Doosan uzavřela kontrakty na dodávku parních turbín ve Velké Británii a Německu. Zařízení budou zprovozněna v roce 2013. Na britských ostrovech tak získaly plzeňské strojírny vůbec první zakázku v historii, uvedl generální ředitel Jiří Šmondrk. Pro britskou elektrárnu Sleaford v hrabství Lincolnshire dodá podnik turbosoustrojí o výkonu 40 megawattů. Elektrárna bude spalovat biomasu a zásobovat energií 65 tisíc okolních domácností. Škoda Power s ročními tržbami kolem osmi miliard korun zaměstnává přes 1100 lidí. Na vývoz jde asi 90 procent produkce.
Zhruba osm desítek "šetrných" architektonických projektů ve stádiu realizací i návrhů je k vidění v pražské Galerii Národní technické knihovny. Ekologické principy respektují garáže pro městské autobusy ve Vídni, bezpočet rodinných domů i veřejných staveb od Alp po finský venkov, včetně komunitních center subsaharské Afriky.
Plavební kanál u Přelouče, který má umožnit splavnění Labe až do Pardubic, definitivně nemá stavební povolení na zařízení staveniště. Nejvyšší správní soud v Brně zamítl kasační stížnost Ředitelství vodních cest ČR proti rozsudku pardubického krajského soudu, který v únoru 2011 toto povolení zrušil. ČTK to sdělil Miroslav Patrik z ekologické organizace Děti Země, která spolu se sdružením Přátelé Slavíkových ostrovů vydané povolení napadla žalobou.
EP chce snížit emise v dopravě o 20 % - Evropská komise má přijít s opatřeními, která sníží emise CO2 a dalších plynů v dopravním sektoru do roku 2020 o pětinu ve srovnání s rokem 1990. Požaduje to Evropský parlament (EP) ve zprávě k Bílé knize EU o dopravní politice, kterou schvaloval v polovině prosince.
K dosažení tohoto cíle vede řada dílčích cílů. Emise CO2 v silniční dopravě se má snížit od roku 2010 do roku 2020 o 20 %. Pro leteckou a námořní dopravu je žádoucí snížení o 30 %. U železničních vozidel se má hluk a spotřeba energie snížit o pětinu.
"Dnes již existují různé možnosti úspor energie jako chování při jízdě v silniční dopravě nebo omezení bloků letového prostoru," uvedl zpravodaj EP Mathieu Grosch. EP podporuje cílový úkol překládat ze silnice na železnici do roku 2030 30 % dopravy na trasách přes 300 km a do roku 2050 až 50 %. Avšak převody dopravy nelze ukládat zákony, potvrdil Grosch. Proto se europoslanci vyslovili pro to, aby členské země a regiony musely k tomu hledat nejlepší řešení. Komise již ohlásila, že nepodnikne vůči kamionům žádné legislativní kroky k dosažení cílů v převodech.
Řešení Optifuel od společnosti Renault Trucks byla v Německu vyznamenána udělením Evropské dopravní ceny za trvale udržitelný rozvoj pro rok 2012 v kategorii Služby. Porotu přesvědčila především efektivita řešení v trvalé redukci dopadů spotřeby paliva a dopadů aktivit přepravců na životní prostředí. První ročník Evropské dopravní ceny za trvale udržitelný rozvoj byl organizován mnichovským vydavatelstvím Huss-Verlag.
Služba Optifuel zahrnuje Optifuel Technology, technologii Renault Trucks zaměřenou na snižování spotřeby paliva, Optifuel Training, školení hospodárné jízdy, a Optifuel Infomax, unikátní nástroj pro měření a analýzu spotřeby paliva.