Získá třídicí linka dostatek odpadů?
Kladno (jum) Odpad z třídících kontejnerů začíná postupně plnit haly nové
třídicí linky separovaných odpadů v Kladně. Její zkušební provoz se rozjel
začátkem října. Má ukázat, zda je linka skutečně schopná roztřídit plánované
množství odpadků a zda se vůbec najde takové množství PET lahví či papíru, které
by linku efektivně využilo. \"Kapacita linky je roztřídění Šesti až osmi tisíc
tun odpadů ze separovaných kontejnerů. Z toho kolem čtyř tisíc tun prodáme k
dalšímu zpracování a přibližně dvě tuny skončí na skládce,\" řekl vedoucí odboru
životního prostředí kladenského magistrátu Radovan Víta. Zároveň připustil, že
ani po roce není jasné, odkud bude linka potřebne odpadky získávat. Jasné je, že
papír [https://www.kamsnim.cz/categories/papir] a plasty
[https://www.kamsnim.cz/categories/plast] se budou vozit zatím pouze z Kladna.
Tím se naplní kapacita linky tak na dvacet procent. \"Samozřejmě jednáme,
abychom \' mohli svážet separovaný odpad z Prahy a nejbližšího okolí. Je nám
jasné, že nejefektivnější bude, pokud by linka jela na dvě směny,\" připouští
vedoucí úředník. Třídící linka separovaných odpadů, která stojí v areálu bývalé
huti Konev, vyšla Kladno na 23 milionů korun. Pět milionů korun získalo město od
státu jako dotaci, pět milionů korun byla půjčka ze Státního fondu životního
prostředí a osm milionů korun je půjčka z Phare. Peníze se městu mají vrátit do
deseti let. Poté ji pravděpodobně prodá. Zdroj: Mladá fronta Dnes
Kladno (jum) Odpad z třídících kontejnerů začíná postupně plnit haly nové třídicí linky separovaných odpadů v Kladně. Její zkušební provoz se rozjel začátkem října. Má ukázat, zda je linka skutečně schopná roztřídit plánované množství odpadků a zda se vůbec najde takové množství PET lahví či papíru, které by linku efektivně využilo.
\"Kapacita linky je roztřídění Šesti až osmi tisíc tun odpadů ze separovaných kontejnerů. Z toho kolem čtyř tisíc tun prodáme k dalšímu zpracování a přibližně dvě tuny skončí na skládce,\" řekl vedoucí odboru životního prostředí kladenského magistrátu Radovan Víta.
Zároveň připustil, že ani po roce není jasné, odkud bude linka potřebne odpadky získávat. Jasné je, že papír a plasty se budou vozit zatím pouze z Kladna. Tím se naplní kapacita linky tak na dvacet procent.
\"Samozřejmě jednáme, abychom \' mohli svážet separovaný odpad z Prahy a nejbližšího okolí. Je nám jasné, že nejefektivnější bude, pokud by linka jela na dvě směny,\" připouští vedoucí úředník.
Třídící linka separovaných odpadů, která stojí v areálu bývalé huti
Konev, vyšla Kladno na 23 milionů korun. Pět milionů korun získalo město od státu jako dotaci, pět milionů korun byla půjčka ze Státního fondu životního prostředí a osm milionů korun je půjčka z Phare. Peníze se městu mají vrátit do deseti let. Poté ji pravděpodobně prodá.
Zdroj: Mladá fronta Dnes
Sdílet článek na sociálních sítích