Spotřeba papírových obalů rychle roste
Rozhodující domácí producenti papírových obalů zaznamenávají růst poptávky, ale
spotřeba jejich výrobků stále zaostává za celoevropským průměrem. Svaz výrobců
vlnité lepenky, který sdružuje šest největších firem, uvádí, že zatímco
celoevropský průměr spotřeby kartónových obalů dosahuje přibližně 36 kilogramů
na osobu za rok, v Česku předloni překročil poprvé hranici 20 kilogramů. V
minulém roce pak došlo podle odhadů svazu - statisticky přesné údaje budou k
dispozici až ve třetím čtvrtletí - k dalšímu snížení rozdílu. Podíl obalů z
papíru, jež jsou ekologičtější a daleko snáze recyklovatelné, než třeba
plastové, se pohybuje mezi 35 - 40 procenty ze všech používaných druhů. Od roku
1994 se jejich produkce zvýšila o 56 procent. \"Dlouhodobý trend směřuje k růstu
spotřeby, třebaže bychom uvítali rychlejší tempo,\" připustil šéf marketinku
opavské společnosti Model Obaly Radovan Wicha. \"Nicméně předpokládáme, že
spotřeba bude kopírovat vývoj ve vyspělých zemích, že producenti spotřebního
zboží a jeho zákazníci, budou obalům z papíru přicházet na chuť stále častěji.
Proto naše firma ve svých strategických záměrech počítá s dalšími investicemi,\"
dodal. Opavský závod švýcarské společnosti Model-Holding, začal ve svém areálu
budovat nákladem několika set miliónů korun novou halu velkokapacitního skladu a
technologie. Loňské investice přesáhly 200 miliónů Kč. Další ze silných domácích
hráčů - Kappa Packaging Czech, patřící nizozemskému koncernu Kappa Packaging,
investoval loni bezmála čtvrt miliardy korun do modernizace svého výrobního
zařízení. Letošní očekávané investice budou čtvrtinové a týkají se především
zavedení flexografického tisku pro dokonalejší grafické řešení obalů včetně
jejich lakování,\" jak potvrdil za firmu Tomáš Herrmann. Prakticky celá česká
produkce vlnité lepenky je v rukou nadnárodních společností, jež si na trhu
vzájemně konkurují. To umožňuje, podle Josefa Lukáše ze společnosti CIMTO, která
se zabývá mechanickým testováním obalů, spotřebitelům z řad potravinářských
firem nebo třeba také zbrojovek, nakupovat za vcelku přijatelné ceny. Výrobci
část vstupních materiálů na kartóny a vlnité lepenky nakupují v zahraničí.
Import o třetinu převyšuje vývoz obdobného sortimentu. ZDROJ: HN
Rozhodující domácí producenti papírových obalů zaznamenávají růst poptávky, ale spotřeba jejich výrobků stále zaostává za celoevropským průměrem.
Svaz výrobců vlnité lepenky, který sdružuje šest největších firem, uvádí, že zatímco celoevropský průměr spotřeby kartónových obalů dosahuje přibližně 36 kilogramů na osobu za rok, v Česku předloni překročil poprvé hranici 20 kilogramů. V minulém roce pak došlo podle odhadů svazu - statisticky přesné údaje budou k dispozici až ve třetím čtvrtletí - k dalšímu snížení rozdílu.
Podíl obalů z papíru, jež jsou ekologičtější a daleko snáze recyklovatelné, než třeba plastové, se pohybuje mezi 35 - 40 procenty ze všech používaných druhů. Od roku 1994 se jejich produkce zvýšila o 56 procent.
\"Dlouhodobý trend směřuje k růstu spotřeby, třebaže bychom uvítali rychlejší tempo,\" připustil šéf marketinku opavské společnosti Model Obaly Radovan Wicha. \"Nicméně předpokládáme, že spotřeba bude kopírovat vývoj ve vyspělých zemích, že producenti spotřebního zboží a jeho zákazníci, budou obalům z papíru přicházet na chuť stále častěji. Proto naše firma ve svých strategických záměrech počítá s dalšími investicemi,\" dodal.
Opavský závod švýcarské společnosti Model-Holding, začal ve svém areálu budovat nákladem několika set miliónů korun novou halu velkokapacitního skladu a technologie. Loňské investice přesáhly 200 miliónů Kč.
Další ze silných domácích hráčů - Kappa Packaging Czech, patřící nizozemskému koncernu Kappa Packaging, investoval loni bezmála čtvrt miliardy korun do modernizace svého výrobního zařízení. Letošní očekávané investice budou čtvrtinové a týkají se především zavedení flexografického tisku pro dokonalejší grafické řešení obalů včetně jejich lakování,\" jak potvrdil za firmu Tomáš Herrmann.
Prakticky celá česká produkce vlnité lepenky je v rukou nadnárodních společností, jež si na trhu vzájemně konkurují. To umožňuje, podle Josefa Lukáše ze společnosti CIMTO, která se zabývá mechanickým testováním obalů, spotřebitelům z řad potravinářských firem nebo třeba také zbrojovek, nakupovat za vcelku přijatelné ceny.
Výrobci část vstupních materiálů na kartóny a vlnité lepenky nakupují v zahraničí. Import o třetinu převyšuje vývoz obdobného sortimentu.
ZDROJ: HN
Sdílet článek na sociálních sítích