Likvidace pneumatik
Podle skromných odhadů se na světě ročně vyrobí 3 miliony pneumatik
[https://www.kamsnim.cz/categories/pneu]. Právem se tedy vtírá otázka, co bude s
pneumatikami, které doslouží nebo se mechanicky poškodí. Ekologickým
zhodnocováním starých pneumatik [https://www.kamsnim.cz/categories/pneu] se
zabývá řada firem a výzkumných organizací. V hornorakouském Gmundenu staví
tamější firma Asamer v současnosti v Evropě největší a nejmodernější zařízení na
recyklaci starých pneumatik [https://www.kamsnim.cz/categories/pneu]. Na 20 000
m2 se zde má v třísměnném provozu ročně opětovně zhodnotit 40 000 t starých
pneumatik [https://www.kamsnim.cz/categories/pneu]. Kompletní vývoj, konstrukci
a know-how dodala firma MeWa Recycling , Maschinen und Anlagebau. Postup
zhodnocování starých pneumatik [https://www.kamsnim.cz/categories/pneu] je
následující: V prvním stupni se pneumatiky
[https://www.kamsnim.cz/categories/pneu] z osobních a nákladních vozů a traktorů
rozdrtí na pásky o délce 50 až 500 mm. Dopravní zařízení zásobuje touto
předupravenou drtí dva zásobníky s objemem přes 1000 m3. Další zpracování
probíhá na několika granulovacích linkách. Výsledný produkt z několikastupňové
granulace je pryžový granulát o velikosti menší než 3 mm, který je zbavený
textilu a kovu. Ten používá řada specializovaných firem například při stavbách
sportovišť, odpočívadel, při výrobě ochranných segmentů proti hluku, technické
podlahoviny, ale i v zemědělství a dalších oblastech. Obrovské odbytové možnosti
granulátu ze starých pneumatik [https://www.kamsnim.cz/categories/pneu] vidí
prognostici a vývojoví pracovníci v jeho používání do horních asfaltových vrstev
na vozovkách. Desetileté zkušenosti z USA dokladují dvojnásobnou životnost
horní, obrusné vrstvy vozovky při jejím plnění granulátem a dávkování pouhých 20
%. Zároveň je pozitivně ovlivňovaná hladina hluku, poměry při aquaplaningu a
zpoždění při brždění. Firma Asamer zde bude vyrábět ještě další produkt - jemnou
pryžovou moučku, která se získává mletím granulátu v podchlazeném stavu při
teplotě -120 °C. Zájem o ni již projevily četné firmy z chemického průmyslu.
ZDROJ: LOGISTIKA
Podle skromných odhadů se na světě ročně vyrobí 3 miliony pneumatik. Právem se tedy vtírá otázka, co bude s pneumatikami, které doslouží nebo se mechanicky poškodí.
Ekologickým zhodnocováním starých pneumatik se zabývá řada firem a výzkumných organizací. V hornorakouském Gmundenu staví tamější firma Asamer v současnosti v Evropě největší a nejmodernější zařízení na recyklaci starých pneumatik. Na 20 000 m2 se zde má v třísměnném provozu ročně opětovně zhodnotit 40 000 t starých pneumatik. Kompletní vývoj, konstrukci a know-how dodala firma MeWa Recycling , Maschinen und Anlagebau.
Postup zhodnocování starých pneumatik je následující: V prvním stupni se pneumatiky z osobních a nákladních vozů a traktorů rozdrtí na pásky o délce 50 až 500 mm. Dopravní zařízení zásobuje touto předupravenou drtí dva zásobníky s objemem přes 1000 m3. Další zpracování probíhá na několika granulovacích linkách. Výsledný produkt z několikastupňové granulace je pryžový granulát o velikosti menší než 3 mm, který je zbavený textilu a kovu. Ten používá řada specializovaných firem například při stavbách sportovišť, odpočívadel, při výrobě ochranných segmentů proti hluku, technické podlahoviny, ale i v zemědělství a dalších oblastech. Obrovské odbytové možnosti granulátu ze starých pneumatik vidí prognostici a vývojoví pracovníci v jeho používání do horních asfaltových vrstev na vozovkách. Desetileté zkušenosti z USA dokladují dvojnásobnou životnost horní, obrusné vrstvy vozovky při jejím plnění granulátem a dávkování pouhých 20 %. Zároveň je pozitivně ovlivňovaná hladina hluku, poměry při aquaplaningu a zpoždění při brždění. Firma Asamer zde bude vyrábět ještě další produkt - jemnou pryžovou moučku, která se získává mletím granulátu v podchlazeném stavu při teplotě -120 °C. Zájem o ni již projevily četné firmy z chemického průmyslu.
ZDROJ: LOGISTIKA
Sdílet článek na sociálních sítích