Kulhánek: Evropa si čistí sklady
Na českém trhu stále roste podíl ojetých vozů a klesá podíl nových aut. Podle
zákazníků diskutujících na automobilových serverech jsou hlavním důvodem vysoké
ceny nových vozů. Vratislav Kulhánek, prezident Sdružení automobilového
průmyslu, míní, že výrobci už nemohou ceny snížit.
"Moderní vozy musí mít nějakou úroveň bezpečnosti, motory musí být výkonné a
ekologicky přijatelné, to vše stojí obrovské peníze," řekl Kulhánek. Za růstem
dovozu ojetin vidí tlak západoevropských automobilek. "Evropa si čistí sklady.
Od roku 2007 budou automobilky odpovědné za ekologickou likvidaci autovraků
[https://www.kamsnim.cz/categories/autovrak] svých značek bez ohledu na datum
výroby, proto se snaží odsunout starší vozy jinam," dodal.
Přestože dovoz ojetin roste, Evropská komise koncem března Česko vyzvala, aby
země odstranila diskriminaci při dovozu použitých aut. Při nákupu ojetiny v
tuzemsku nový majitel nemusí auto registrovat, dovoz použitého auta ze zahraničí
však registraci podléhá. Za registraci se platí pět tisíc korun a nelze dovézt
auta starší dvanácti let.
"Evropská komise se mýlí. Při nákupu tuzemské ojetiny jde o auto, které již
jednou bylo registrováno, nejde o novou registraci, ale jen o změnu zápisu,"
uvedl ředitel sekretariátu automobilového sdružení Antonín Šípek. Proti výtce
komise podalo rozklad Ministerstvo dopravy, protestovala Škoda Auto i největší
autobazar AAA Auto. Evropská komise se k protestům dosud nevyjádřila.
"To bylo v zásadě skandální rozhodnutí, potvrzující, že na nově přistoupivší
země se hledí jako na země druhé kategorie. Museli bychom zaregistrovat každý
trabant, který by nikde v Evropě nikdo neregistroval," dodal prezident
automobilového sdružení.
Zda prodej nových aut vzroste, nezávisí podle něho na ceně, ale na změně
mentality lidí.
"Pokud si člověk koupí ojetinu za 150 tisíc, za tři roky ji prodá za padesát.
Pokud ale koupí nové auto za 220 tisíc, za tři roky klesne jeho hodnota na 180
tisíc. Ztráta tam bude poloviční. Ale takhle to zatím lidé nedomýšlejí,"
vysvětlil Kulhánek.
Na českém trhu stále roste podíl ojetých vozů a klesá podíl nových aut. Podle zákazníků diskutujících na automobilových serverech jsou hlavním důvodem vysoké ceny nových vozů. Vratislav Kulhánek, prezident Sdružení automobilového průmyslu, míní, že výrobci už nemohou ceny snížit.
"Moderní vozy musí mít nějakou úroveň bezpečnosti, motory musí být výkonné a ekologicky přijatelné, to vše stojí obrovské peníze," řekl Kulhánek. Za růstem dovozu ojetin vidí tlak západoevropských automobilek. "Evropa si čistí sklady. Od roku 2007 budou automobilky odpovědné za ekologickou likvidaci autovraků svých značek bez ohledu na datum výroby, proto se snaží odsunout starší vozy jinam," dodal.
Přestože dovoz ojetin roste, Evropská komise koncem března Česko vyzvala, aby země odstranila diskriminaci při dovozu použitých aut. Při nákupu ojetiny v tuzemsku nový majitel nemusí auto registrovat, dovoz použitého auta ze zahraničí však registraci podléhá. Za registraci se platí pět tisíc korun a nelze dovézt auta starší dvanácti let.
"Evropská komise se mýlí. Při nákupu tuzemské ojetiny jde o auto, které již jednou bylo registrováno, nejde o novou registraci, ale jen o změnu zápisu," uvedl ředitel sekretariátu automobilového sdružení Antonín Šípek. Proti výtce komise podalo rozklad Ministerstvo dopravy, protestovala Škoda Auto i největší autobazar AAA Auto. Evropská komise se k protestům dosud nevyjádřila.
"To bylo v zásadě skandální rozhodnutí, potvrzující, že na nově přistoupivší země se hledí jako na země druhé kategorie. Museli bychom zaregistrovat každý trabant, který by nikde v Evropě nikdo neregistroval," dodal prezident automobilového sdružení.
Zda prodej nových aut vzroste, nezávisí podle něho na ceně, ale na změně mentality lidí.
"Pokud si člověk koupí ojetinu za 150 tisíc, za tři roky ji prodá za padesát. Pokud ale koupí nové auto za 220 tisíc, za tři roky klesne jeho hodnota na 180 tisíc. Ztráta tam bude poloviční. Ale takhle to zatím lidé nedomýšlejí," vysvětlil Kulhánek.
"Moderní vozy musí mít nějakou úroveň bezpečnosti, motory musí být výkonné a ekologicky přijatelné, to vše stojí obrovské peníze," řekl Kulhánek. Za růstem dovozu ojetin vidí tlak západoevropských automobilek. "Evropa si čistí sklady. Od roku 2007 budou automobilky odpovědné za ekologickou likvidaci autovraků svých značek bez ohledu na datum výroby, proto se snaží odsunout starší vozy jinam," dodal.
Přestože dovoz ojetin roste, Evropská komise koncem března Česko vyzvala, aby země odstranila diskriminaci při dovozu použitých aut. Při nákupu ojetiny v tuzemsku nový majitel nemusí auto registrovat, dovoz použitého auta ze zahraničí však registraci podléhá. Za registraci se platí pět tisíc korun a nelze dovézt auta starší dvanácti let.
"Evropská komise se mýlí. Při nákupu tuzemské ojetiny jde o auto, které již jednou bylo registrováno, nejde o novou registraci, ale jen o změnu zápisu," uvedl ředitel sekretariátu automobilového sdružení Antonín Šípek. Proti výtce komise podalo rozklad Ministerstvo dopravy, protestovala Škoda Auto i největší autobazar AAA Auto. Evropská komise se k protestům dosud nevyjádřila.
"To bylo v zásadě skandální rozhodnutí, potvrzující, že na nově přistoupivší země se hledí jako na země druhé kategorie. Museli bychom zaregistrovat každý trabant, který by nikde v Evropě nikdo neregistroval," dodal prezident automobilového sdružení.
Zda prodej nových aut vzroste, nezávisí podle něho na ceně, ale na změně mentality lidí.
"Pokud si člověk koupí ojetinu za 150 tisíc, za tři roky ji prodá za padesát. Pokud ale koupí nové auto za 220 tisíc, za tři roky klesne jeho hodnota na 180 tisíc. Ztráta tam bude poloviční. Ale takhle to zatím lidé nedomýšlejí," vysvětlil Kulhánek.
Zdroj:Podniky a trhy
Sdílet článek na sociálních sítích