Kovový odpad z TPCA
Jeden z největších automobilových výrobců, Toyota Motor Corporation, je znám
mimo jiné odpovědným přístupem k životnímu prostředí. To se rovněž projevuje v
oblasti odpadového hospodářství, takže ve všech závodech Toyoty je v maximální
míře dbáno na recyklaci odpadů. Cílem je, aby žádné odpady z výroby nekončily na
skládkách. Od letošního roku vyrábí Toyota své automobily společně s koncernem
PSA i v továrně TPCA v Ovčárech u Kolína. Pochopitelně ani tento závod není
výjimkou z pohledu odpovědného nakládání s odpady. Tato problematika spadá do
kompetence jedné ze společností Toyota Group, společnosti Toyota Tsusho Europe,
v případě závodu TPCA byla jako i jinde ve světě za tímto účelem založena
společnost s názvem Green Metal ve vlastnictví společností Toyota Tsusho Europe
a Toyota Tsusho Corporation. Kromě kompletního zajištění odpadového hospodářství
v TPCA je hlavní náplní společnosti Green Metal Czech rovněž zpr acování a
expedice kovového odpadu z výroby. Za tímto účelem byl v areálu průmyslové zóny
v Ovčárech v únoru letošního roku zprovozněn moderní závod na zpracování
kovového odpadu. Jedná s e o uzavřenou halu, ve které se nachází kromě jiného
paketovací lis, boxy na umístění kovového odpadu a mostový jeřáb. Do haly rovněž
vede železniční vlečka. Přivážený kovový odpad z výroby, převážně odstřižky
ocelového plechu, je ukládán do těchto boxů, ze kterých je postupně odebírán
mostovým jeřábem vybaveným elektromagnetem a vsypáván do zásobníku paketovacího
lisu. Výstupem tohoto procesu jsou kovové kostky o průměru 40x40 cm a s
proměnnou délkou. Jejich hmotnost může dosáhnout až 300 kg. Tyto kostky jsou
poté nakládány pomocí elektromagnetu do přistavených železničních vozů. Na kolej
[https://www.kamsnim.cz/categories/olejJedly] uvnitř haly lze umístit až čtyři
vagóny. Tato kolej [https://www.kamsnim.cz/categories/olejJedly] je rovněž
vybavena váhou, jejíž displej je umístěn na stěně haly a umožňuje tak obsluze
jeřábu určit, kdy je již vůz plně naložen. Celý proces se odehrává v uzavřeném
prostoru, neboť i vjezdy vlečky do haly jsou uzavíratelné spouštěcími vraty.
Toto zajišťuje maximální eliminaci ovlivnění okolí hlukem z provozu. Stejně tak
nehrozí ani kontaminace podloží, takže dopady provozu na okolí jsou
minimalizovány. Rovněž odvoz slisovaného kovového odpadu do hutních podniků bude
probíhat prakticky výhradně po železnici, takže n ebude docházet k dalšímu
zatěžování silničním provozem. Odběratelem jsou hutní podniky v Rakousku a v
Německu. Obdobných recyklačních závodů provozuje Green Metal ve světě již 8 a v
brzké době se počítá se vznikem dalších.
Jeden z největších automobilových výrobců, Toyota Motor Corporation, je znám mimo jiné odpovědným přístupem k životnímu prostředí. To se rovněž projevuje v oblasti odpadového hospodářství, takže ve všech závodech Toyoty je v maximální míře dbáno na recyklaci odpadů. Cílem je, aby žádné odpady z výroby nekončily na skládkách. Od letošního roku vyrábí Toyota své automobily společně s koncernem PSA i v továrně TPCA v Ovčárech u Kolína. Pochopitelně ani tento závod není výjimkou z pohledu odpovědného nakládání s odpady. Tato problematika spadá do kompetence jedné ze společností Toyota Group, společnosti Toyota Tsusho Europe, v případě závodu TPCA byla jako i jinde ve světě za tímto účelem založena společnost s názvem Green Metal ve vlastnictví společností Toyota Tsusho Europe a Toyota Tsusho Corporation. Kromě kompletního zajištění odpadového hospodářství v TPCA je hlavní náplní společnosti Green Metal Czech rovněž zpr acování a expedice kovového odpadu z výroby. Za tímto účelem byl v areálu průmyslové zóny v Ovčárech v únoru letošního roku zprovozněn moderní závod na zpracování kovového odpadu. Jedná s e o uzavřenou halu, ve které se nachází kromě jiného paketovací lis, boxy na umístění kovového odpadu a mostový jeřáb. Do haly rovněž vede železniční vlečka. Přivážený kovový odpad z výroby, převážně odstřižky ocelového plechu, je ukládán do těchto boxů, ze kterých je postupně odebírán mostovým jeřábem vybaveným elektromagnetem a vsypáván do zásobníku paketovacího lisu. Výstupem tohoto procesu jsou kovové kostky o průměru 40x40 cm a s proměnnou délkou. Jejich hmotnost může dosáhnout až 300 kg. Tyto kostky jsou poté nakládány pomocí elektromagnetu do přistavených železničních vozů. Na kolej uvnitř haly lze umístit až čtyři vagóny. Tato kolej je rovněž vybavena váhou, jejíž displej je umístěn na stěně haly a umožňuje tak obsluze jeřábu určit, kdy je již vůz plně naložen. Celý proces se odehrává v uzavřeném prostoru, neboť i vjezdy vlečky do haly jsou uzavíratelné spouštěcími vraty. Toto zajišťuje maximální eliminaci ovlivnění okolí hlukem z provozu. Stejně tak nehrozí ani kontaminace podloží, takže dopady provozu na okolí jsou minimalizovány. Rovněž odvoz slisovaného kovového odpadu do hutních podniků bude probíhat prakticky výhradně po železnici, takže n ebude docházet k dalšímu zatěžování silničním provozem. Odběratelem jsou hutní podniky v Rakousku a v Německu. Obdobných recyklačních závodů provozuje Green Metal ve světě již 8 a v brzké době se počítá se vznikem dalších.
AUTOR: Lukáš Soukup
AUTOR: Lukáš Soukup
Zdroj:Logistika
Sdílet článek na sociálních sítích