Odvoz odpadu z Libčevsi zatím platí stát
Nejméně půl miliónu korun zaplatí daňoví poplatníci za odvoz německého odpadu z
bývalého kravína v Libčevsi na Lounsku. Ministerstvu životního prostředí se ani
po několika týdnech vyjednávání nepodařilo dohodnout s německou stranou, aby
odpad z Libčevsi, ale i dalších přibližně dvaceti míst po celé republice,
odvezla. Skládku proto odtud odveze najatá firma na náklady státu.
V Libčevsi, kam firma Bau 24 nelegálně dovezla z Německa na 3,5 tisíce tun
starého textilu a plastů, nyní po několika požárech zbývá přibližně 1,5 tisíce
tun.
Podle ředitele České inspekce životního prostředí Jana Slance začne skládku
likvidovat najatá firma po 30. březnu. "Desetidenní lhůta na doručení výzvy
firmě Bau 24 k odstranění skládky uběhla 11. března, dalších sedm dní je na
samotné odstranění skládky," popisuje Slanec. Protože firma Bau 24 na výzvy
nereaguje, inspekce už nyní vybírá exekuční firmu, která odpad převeze do
meziskladu. "Až 30. března uběhne desetidenní lhůta pro případné odvolání,
exekuční firma, kterou nyní vybíráme, začne konat," dodává Jan Slanec.
V meziskladu zůstane odpad do doby, než česká strana doloží Německu doklady, že
odpad skutečně pochází odtamtud. "Jednání probíhají nadějně, ale přesné datum
zatím nemohu říci," říká náměstkyně ministra životního prostředí Ivana
Jirásková.
Na délce jednání bude záviset i cena, kterou stát za odvoz do meziskladu
zaplatí. "Odhadujeme, že by to mohlo být do půl miliónu korun," dodává Slanec.
Náklady chce inspekce vymáhat po firmě Bau 24, které již nyní hrozí
desetimiliónová pokuta. Společnost je však v konkursu a její majitel od loňského
srpna v Irsku.
Jednání o vrácení ostatních odpadů, kterých je v Česku více než 15 tisíc tun,
však již tolik nadějná nejsou. Další skládky nelegálního odpadu nejsou označeny
za nebezpečné, a proto se bude s jejich likvidací čekat až na rozhodnutí německé
strany. Kamióny přitom odpad z Německa vozí do Česka stále. "Jen minulý týden
bylo zachyceno několik kamiónů s odpadem," dodává Ivana Jirásková.
Tyto pokusy má omezit i přísnější vyhláška, kterou včera podepsal ministr
životního prostředí Libor Ambrozek. "V praxi to znamená, že textilní
[https://www.kamsnim.cz/categories/textil] odpady, směsné plasty
[https://www.kamsnim.cz/categories/plast] a autovraky, které se sem mohly
doposud vozit k dalšímu využití, budou spadat do přísnější kategorie, k jejímuž
dovozu je potřeba písemný souhlas ministerstva," vysvětluje ministr Ambrozek.
Nejméně půl miliónu korun zaplatí daňoví poplatníci za odvoz německého odpadu z bývalého kravína v Libčevsi na Lounsku. Ministerstvu životního prostředí se ani po několika týdnech vyjednávání nepodařilo dohodnout s německou stranou, aby odpad z Libčevsi, ale i dalších přibližně dvaceti míst po celé republice, odvezla. Skládku proto odtud odveze najatá firma na náklady státu.
V Libčevsi, kam firma Bau 24 nelegálně dovezla z Německa na 3,5 tisíce tun starého textilu a plastů, nyní po několika požárech zbývá přibližně 1,5 tisíce tun.
Podle ředitele České inspekce životního prostředí Jana Slance začne skládku likvidovat najatá firma po 30. březnu. "Desetidenní lhůta na doručení výzvy firmě Bau 24 k odstranění skládky uběhla 11. března, dalších sedm dní je na samotné odstranění skládky," popisuje Slanec. Protože firma Bau 24 na výzvy nereaguje, inspekce už nyní vybírá exekuční firmu, která odpad převeze do meziskladu. "Až 30. března uběhne desetidenní lhůta pro případné odvolání, exekuční firma, kterou nyní vybíráme, začne konat," dodává Jan Slanec.
V meziskladu zůstane odpad do doby, než česká strana doloží Německu doklady, že odpad skutečně pochází odtamtud. "Jednání probíhají nadějně, ale přesné datum zatím nemohu říci," říká náměstkyně ministra životního prostředí Ivana Jirásková.
Na délce jednání bude záviset i cena, kterou stát za odvoz do meziskladu zaplatí. "Odhadujeme, že by to mohlo být do půl miliónu korun," dodává Slanec. Náklady chce inspekce vymáhat po firmě Bau 24, které již nyní hrozí desetimiliónová pokuta. Společnost je však v konkursu a její majitel od loňského srpna v Irsku.
Jednání o vrácení ostatních odpadů, kterých je v Česku více než 15 tisíc tun, však již tolik nadějná nejsou. Další skládky nelegálního odpadu nejsou označeny za nebezpečné, a proto se bude s jejich likvidací čekat až na rozhodnutí německé strany. Kamióny přitom odpad z Německa vozí do Česka stále. "Jen minulý týden bylo zachyceno několik kamiónů s odpadem," dodává Ivana Jirásková.
Tyto pokusy má omezit i přísnější vyhláška, kterou včera podepsal ministr životního prostředí Libor Ambrozek. "V praxi to znamená, že textilní odpady, směsné plasty a autovraky, které se sem mohly doposud vozit k dalšímu využití, budou spadat do přísnější kategorie, k jejímuž dovozu je potřeba písemný souhlas ministerstva," vysvětluje ministr Ambrozek.
V Libčevsi, kam firma Bau 24 nelegálně dovezla z Německa na 3,5 tisíce tun starého textilu a plastů, nyní po několika požárech zbývá přibližně 1,5 tisíce tun.
Podle ředitele České inspekce životního prostředí Jana Slance začne skládku likvidovat najatá firma po 30. březnu. "Desetidenní lhůta na doručení výzvy firmě Bau 24 k odstranění skládky uběhla 11. března, dalších sedm dní je na samotné odstranění skládky," popisuje Slanec. Protože firma Bau 24 na výzvy nereaguje, inspekce už nyní vybírá exekuční firmu, která odpad převeze do meziskladu. "Až 30. března uběhne desetidenní lhůta pro případné odvolání, exekuční firma, kterou nyní vybíráme, začne konat," dodává Jan Slanec.
V meziskladu zůstane odpad do doby, než česká strana doloží Německu doklady, že odpad skutečně pochází odtamtud. "Jednání probíhají nadějně, ale přesné datum zatím nemohu říci," říká náměstkyně ministra životního prostředí Ivana Jirásková.
Na délce jednání bude záviset i cena, kterou stát za odvoz do meziskladu zaplatí. "Odhadujeme, že by to mohlo být do půl miliónu korun," dodává Slanec. Náklady chce inspekce vymáhat po firmě Bau 24, které již nyní hrozí desetimiliónová pokuta. Společnost je však v konkursu a její majitel od loňského srpna v Irsku.
Jednání o vrácení ostatních odpadů, kterých je v Česku více než 15 tisíc tun, však již tolik nadějná nejsou. Další skládky nelegálního odpadu nejsou označeny za nebezpečné, a proto se bude s jejich likvidací čekat až na rozhodnutí německé strany. Kamióny přitom odpad z Německa vozí do Česka stále. "Jen minulý týden bylo zachyceno několik kamiónů s odpadem," dodává Ivana Jirásková.
Tyto pokusy má omezit i přísnější vyhláška, kterou včera podepsal ministr životního prostředí Libor Ambrozek. "V praxi to znamená, že textilní odpady, směsné plasty a autovraky, které se sem mohly doposud vozit k dalšímu využití, budou spadat do přísnější kategorie, k jejímuž dovozu je potřeba písemný souhlas ministerstva," vysvětluje ministr Ambrozek.
Zdroj:HN
Sdílet článek na sociálních sítích