Ústí nad Labem/Litvínov - Do chodu vrakovišť výrazně zasáhne nový zákon, podle
něhož bude od příštího roku likvidace kompletních autovraků
[https://www.kamsnim.cz/categories/autovrak] pro občany zdarma. Autovraky, k
nimž se nikdo nehlásí a jež nemají registrační značku, likviduje v Mostě
bezplatně na základě smlouvy s městem už čtrnáctým rokem společnost Miroslava
Cipra. Nejvíce vraků aut firma podle něj odstraňovala z ulic před deseti lety,
kdy si lidé vozili ze zahraničí automobily ve špatném technickém stavu. Když v
krátké době dosloužily, odstavili je, a zbavili se tak všech starostí. "Od té
doby ubylo zakázek pro město o zhruba 80 procent, naopak zvyšuje se zájem o
likvidaci autovraků [https://www.kamsnim.cz/categories/autovrak] mezi jejich
majiteli. Likvidujeme asi dvě až pět nefunkčních aut měsíčně. Lidé zaplatí 700
korun, a pokud auto není pojízdné, odtáhneme ho zdarma," uvedl Cipro. Pro
Děčínsko, Ústecko a Teplicko likviduje vraky vozů společnost Auto- extra z
Děčína. "Náklady na likvidaci výrazně vzrostly, protože se musí třídit veškerý
odpad, jako jsou baterie, sklo, pneumatiky
[https://www.kamsnim.cz/categories/pneu] a podobně," řekl František Nedělka,
jeden z majitelů firmy. Společnost loni zlikvidovala zhruba 150 vozů, letos asi
deset. Problém je nyní podle Nedělky v zákonech. "Je těžké se v nich vyznat.
Například nemůžu jen tak někomu prodat sklo
[https://www.kamsnim.cz/categories/skloBile] nebo stěrač z vraku. Pouze
živnostníkovi s oprávněním k opravám motorových vozidel," uvedl Nedělka. Letos
lidé za likvidaci osobního automobilu zaplatí zhruba 1500 korun, od Nového roku
by mělo být zničení kompletního vozu zdarma. Řada občanů raději než k vrakovišti
vozí auta ke sběrným dvorům, nebo si je rozebere na náhradní díly. I proto podle
Nedělky ubývá autovraků [https://www.kamsnim.cz/categories/autovrak]. "Kapacitu
máme vyšší, ale zájem opadá," uvedl. S novým zákonem si neví rady technické
služby v Litoměřicích, které zpracovávají autovraky
[https://www.kamsnim.cz/categories/autovrak]. "Náklady by měl hradit výrobce, s
ním mají mít likvidátoři smlouvu, takže zatím nevíme, co bude," řekla Zdenka
Čápová z technických služeb. Měsíčně zde zlikvidují asi čtyři vozy. Cena je 2000
korun za osobní automobil. Mezi nejčastější patří staré škodovky. Za problém
označil autovraky [https://www.kamsnim.cz/categories/autovrak] mluvčí mosteckých
strážníků Luboš Trojna. "Potíže nejsou ani tak s auty, k nimž se nikdo nehlásí.
Město je nechá odtáhnout a zlikvidovat. Pokud jejich majitel odmítne auto
odstranit, neexistuje vůči němu prakticky žádný postih. Likvidace takových vozů
by přitom město vyšla mnohem levněji než výstavba nových parkovišť," doplnil. Na
náklady majitelů nechává odstranit autovraky
[https://www.kamsnim.cz/categories/autovrak] Ústí nad Labem. "Pokud majitele
nezjistíme, likvidujeme vozy na náklady města," řekl zástupce ředitele ústeckých
strážníků Jan Novotný.
Ústí nad Labem/Litvínov - Do chodu vrakovišť výrazně zasáhne nový zákon, podle něhož bude od příštího roku likvidace kompletních autovraků pro občany zdarma. Autovraky, k nimž se nikdo nehlásí a jež nemají registrační značku, likviduje v Mostě bezplatně na základě smlouvy s městem už čtrnáctým rokem společnost Miroslava Cipra. Nejvíce vraků aut firma podle něj odstraňovala z ulic před deseti lety, kdy si lidé vozili ze zahraničí automobily ve špatném technickém stavu. Když v krátké době dosloužily, odstavili je, a zbavili se tak všech starostí. "Od té doby ubylo zakázek pro město o zhruba 80 procent, naopak zvyšuje se zájem o likvidaci autovraků mezi jejich majiteli. Likvidujeme asi dvě až pět nefunkčních aut měsíčně. Lidé zaplatí 700 korun, a pokud auto není pojízdné, odtáhneme ho zdarma," uvedl Cipro. Pro Děčínsko, Ústecko a Teplicko likviduje vraky vozů společnost Auto- extra z Děčína. "Náklady na likvidaci výrazně vzrostly, protože se musí třídit veškerý odpad, jako jsou baterie, sklo, pneumatiky a podobně," řekl František Nedělka, jeden z majitelů firmy. Společnost loni zlikvidovala zhruba 150 vozů, letos asi deset. Problém je nyní podle Nedělky v zákonech. "Je těžké se v nich vyznat. Například nemůžu jen tak někomu prodat sklo nebo stěrač z vraku. Pouze živnostníkovi s oprávněním k opravám motorových vozidel," uvedl Nedělka. Letos lidé za likvidaci osobního automobilu zaplatí zhruba 1500 korun, od Nového roku by mělo být zničení kompletního vozu zdarma. Řada občanů raději než k vrakovišti vozí auta ke sběrným dvorům, nebo si je rozebere na náhradní díly. I proto podle Nedělky ubývá autovraků. "Kapacitu máme vyšší, ale zájem opadá," uvedl. S novým zákonem si neví rady technické služby v Litoměřicích, které zpracovávají autovraky. "Náklady by měl hradit výrobce, s ním mají mít likvidátoři smlouvu, takže zatím nevíme, co bude," řekla Zdenka Čápová z technických služeb. Měsíčně zde zlikvidují asi čtyři vozy. Cena je 2000 korun za osobní automobil. Mezi nejčastější patří staré škodovky. Za problém označil autovraky mluvčí mosteckých strážníků Luboš Trojna. "Potíže nejsou ani tak s auty, k nimž se nikdo nehlásí. Město je nechá odtáhnout a zlikvidovat. Pokud jejich majitel odmítne auto odstranit, neexistuje vůči němu prakticky žádný postih. Likvidace takových vozů by přitom město vyšla mnohem levněji než výstavba nových parkovišť," doplnil. Na náklady majitelů nechává odstranit autovraky Ústí nad Labem. "Pokud majitele nezjistíme, likvidujeme vozy na náklady města," řekl zástupce ředitele ústeckých strážníků Jan Novotný.