Čtvrtek, 28. března 2024

Lidem v Bille chybí igelitky zdarma, v Delvitě byly

Lidem v Bille chybí igelitky zdarma, v Delvitě byly
Jsou lidé, které rozruší i sebemenší změna v zaběhnutých zvycích. Stačí, když místo svého oblíbeného bio olivového oleje najdou v regálu supermarketu lahvičku s nápisem "Clever". Své o tom vědí prodavačky a prodavači v desítkách bývalých Delvit.

Právě přerod supermarketů Delvita na řetězec Billa je totiž přímo učebnicovým příkladem změny, na kterou si lidé těžko zvykají.

V Delvitách po celé republice jsou tak nyní k vidění lidé, které rozčilují chybějící igelitky zdarma. Dříve byly totiž k mání na pokladnách. Jiný sortiment zboží či chybějící tašky však mohou být pro některé jedince změnou, přes kterou se jen tak nepřenesou.

Změny působí na emoce

"Je běžné, že to lidem vadí. Změna zaběhnutých rituálů u nich vyvolává emocionální reakce. Záleží na osobnosti každého z nás, do jaké míry se změnám přizpůsobí a jak se s nimi vyrovná," vysvětluje ředitel Bohnické psychiatrické léčebny a psychiatr Ivan David.

Podle něj však není běžné, aby se lidé kvůli podobným věcem psychicky hroutili. "Pokud někdo emocionálně nezvládne přeměnu oblíbeného obchodu, jedná se o psychickou poruchu. To se ale týká jen zlomku procenta lidí," dodává.

Delvita se k odchodu z České republiky rozhodla již na konci loňského roku. Důvod byl vcelku jasný: téměř dvoumiliardová ztráta. Lidé prý nejevili dostatečný zájem o kvalitnější, ale dražší výrobky, které Delvita nabízela.

Jenže pro ty, kteří zájem jevili, je nyní procházka mezi regály plná hořkého zklamání. "Je to škoda, jsem vegetariánka a byla jsem zvyklá v Delvitě nakupovat často. Teď už tu vegetariánské pokrmy nekoupím," říká zákaznice Delvity na Letenském náměstí v Praze Lucie Čížková.

Chybějící igelitky "v ceně" ji však tolik netrápí, nákup uklízí do vlastní textilní tašky. Právě absence igelitových tašek, které bývaly v Delvitách volně k mání, ale vadí mnoha zákazníkům.

"Delviťácký igelitky"

"Ano, lidé si stěžují, nic s tím ale neuděláme. Igelitky zadarmo byly delviťácký. Teď jsme Billa a už je nemáme. Je to kvůli životnímu prostředí," vysvětluje jedna z pokladních v téže prodejně.

Podle Michala Donatha, který Delvity přeměněné v Billy zastupuje, je nespokojenost části zákazníků normální. "Při tak velkém počtu prodejen a zákazníků lze očekávat, že někdo může být se sortimentem spokojenější a někdo méně," vysvětluje.
Zdroj:HN
Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů