Hybrid Volvo již sváží odpadky
Přestože většina velkých výrobců užitkových vozidel již postavila funkční
prototypy hybridních konstrukcí, švédský kolos Volvo Trucks je již o krok dále.
Jeho vozidla jsou již nasazena do provozu a slouží komunálním firmám Renova a
Ragn-Sells ke sběru domovního odpadu.
Přestože většina velkých výrobců užitkových vozidel již postavila funkční prototypy hybridních konstrukcí, švédský kolos Volvo Trucks je již o krok dále. Jeho vozidla jsou již nasazena do provozu a slouží komunálním firmám Renova a Ragn-Sells ke sběru domovního odpadu.
"Tato fáze provozních testů je posledním krokem intenzivního vývoje hybridních soustrojí pro užitková vozidla," konstatuje Stafan Jufors, prezident a výkonný ředitel koncernu Volvo Trucks. "Přišli jsme s unikátním konceptem velmi výkonného, těžkého užitkového vozidla s efektivnějším provozem, než jiné současné alternativy. Dokázali jsme, že hybridní řešení je životaschopné a žádané. Sériová výroba se rozběhne v příštím roce."
Hybridní užitkové Volvo kombinuje moderní nízkoemisní vznětový motor spřažený s elektromotorem, o jejichž aktivaci rozhoduje elektronická řídicí jednotka. V principu elektromotor vozidlu slouží v rychlostech do 20 km/h, pak roli přebírá vznětový motor. Při zpomalování a zastavení je diesel odstaven a pohybové energie vozidla je využito k dobíjení akumulátorů (po pracovní směně se akumulátory dobíjejí také nočním proudem v garáži). Vozidlo této koncepce své přednosti nejlépe uplatní tam, kde jsou časté rozjezdy a zastavení, kde jsou významné nároky na potlačení exhalací a kde je spotřeba paliva důležitější než obvykle. Takovým specifikem výrazně vyniká svoz komunálního odpadu.
Popelářské hybridní Volvo produkuje o třetinu méně CO a CO2 než klasické, ale je dokonce čistější než plynová verze. Současně velmi výrazně klesla hlučnost speciálu, což je ve městě a ráno důležité. Proto lze očekávat uplatnění hybridních konstrukcí užitkových vozidel u dalších městských služeb. Výrobce však předpokládá, že velmi brzy proniknou i do dálkové kamionové přepravy.
"Tato fáze provozních testů je posledním krokem intenzivního vývoje hybridních soustrojí pro užitková vozidla," konstatuje Stafan Jufors, prezident a výkonný ředitel koncernu Volvo Trucks. "Přišli jsme s unikátním konceptem velmi výkonného, těžkého užitkového vozidla s efektivnějším provozem, než jiné současné alternativy. Dokázali jsme, že hybridní řešení je životaschopné a žádané. Sériová výroba se rozběhne v příštím roce."
Hybridní užitkové Volvo kombinuje moderní nízkoemisní vznětový motor spřažený s elektromotorem, o jejichž aktivaci rozhoduje elektronická řídicí jednotka. V principu elektromotor vozidlu slouží v rychlostech do 20 km/h, pak roli přebírá vznětový motor. Při zpomalování a zastavení je diesel odstaven a pohybové energie vozidla je využito k dobíjení akumulátorů (po pracovní směně se akumulátory dobíjejí také nočním proudem v garáži). Vozidlo této koncepce své přednosti nejlépe uplatní tam, kde jsou časté rozjezdy a zastavení, kde jsou významné nároky na potlačení exhalací a kde je spotřeba paliva důležitější než obvykle. Takovým specifikem výrazně vyniká svoz komunálního odpadu.
Popelářské hybridní Volvo produkuje o třetinu méně CO a CO2 než klasické, ale je dokonce čistější než plynová verze. Současně velmi výrazně klesla hlučnost speciálu, což je ve městě a ráno důležité. Proto lze očekávat uplatnění hybridních konstrukcí užitkových vozidel u dalších městských služeb. Výrobce však předpokládá, že velmi brzy proniknou i do dálkové kamionové přepravy.
Zdroj:Logistika
Sdílet článek na sociálních sítích