EKOvandr s kontejnerem podnikli druhý týden v červenci v rámci Krajské
komunikační kampaně k třídění využitelných složek komunálního odpadu studenti
Míra Jonáš, Lukáš Blažejovský, Tomáš Skoumal, Daniel a Joel Hánovi. Po
Pelhřimovsku pěšky urazili se žlutým kontejnerem na plasty, v němž si vezli
všechny své věci po 6 dnech putování a 1 dni odpočinku 180 km. Stihli navštívit
52 obcí, ve kterých rozdávali ekologické testy, informovali obyvatele o
možnostech třídění odpadů a poskytovali rozhovory četným zástupcům médií, kteří
jejich putování sledovali. Počet diváků přímo zúčastněných děje byl odhadem
kolem 1000, testu se zúčastnilo cca 280 lidí. Kuriózní vozidlo, pojmenované
„Brita“, se realizátor krajské kampaně, Agentura Dobrý den, s.r.o., pokusí
vystavit na zahradě expozice Muzea rekordů a kuriozit v Pelhřimově.
EKOvandr s kontejnerem podnikli druhý týden v červenci v rámci Krajské komunikační kampaně k třídění využitelných složek komunálního odpadu studenti Míra Jonáš, Lukáš Blažejovský, Tomáš Skoumal, Daniel a Joel Hánovi. Po Pelhřimovsku pěšky urazili se žlutým kontejnerem na plasty, v němž si vezli všechny své věci po 6 dnech putování a 1 dni odpočinku 180 km. Stihli navštívit 52 obcí, ve kterých rozdávali ekologické testy, informovali obyvatele o možnostech třídění odpadů a poskytovali rozhovory četným zástupcům médií, kteří jejich putování sledovali. Počet diváků přímo zúčastněných děje byl odhadem kolem 1000, testu se zúčastnilo cca 280 lidí. Kuriózní vozidlo, pojmenované „Brita“, se realizátor krajské kampaně, Agentura Dobrý den, s.r.o., pokusí vystavit na zahradě expozice Muzea rekordů a kuriozit v Pelhřimově.
Hodnocení samotných aktérů putování s kontejnerem je následující: „Pokaždé jsme vstali v sedm hodin, sbalili jsme všechny stany a v devět jsme vyráželi. Denně jsme ušli přibližně třicet kilometrů. Když pršelo, tak jsme museli hodně mazat kolečka. Popelnice nechtěla jet. Nepříjemný byl vítr, který nám strhával pláštěnky z hlavy a také rozmočené boty. Nejlepší každopádně bylo, když bylo pod mrakem a nebylo příliš horko. Ze začátku (než to bylo v novinách) si lidé mysleli, že jsme zloději a ničíme v obci sběrné hnízdo. Jednou na nás dokonce zavolali policejní hlídku. Čím více jsme se stávali známějšími, tím vstřícnější byly reakce lidí. Troubili na nás z aut, mávali nám. Lidé nás zastavovali, ptali se, jak nám to jde. Nejčastější otázka byla - Kolik kilometrů máte za sebou? Lidé fandili, bylo to příjemné. To se jelo nejlíp. Poslání mise? Abychom šířili osvětu za třídění odpadu. Všeobecné povědomí lidí o správném třídění odpadů je dobré. A určitě to mělo smysl, dostat mezi lidi informace jiným, zajímavým způsobem.“
Svým výkonem se vandrovníci zapsali do České knihy rekordů a podpořili netradičním způsobem osvětu ke správnému třídění odpadů. Komunikační kampaň je spolufinancována krajem Vysočina a Autorizovanou obalovou společností EKO-KOM, a.s.