FISCHER V REWE
Skupina Rewe získala opravdu nezvyklého poradce, který jí má pomoci s tématem ekologické a sociální odpovědnosti. Stal se jím bývalý ministr zahraničí a poslanec za Zelené Joschka Fischer, který bude mít v Rewe na starosti nejen zavádění ekologických produktů, ale zaměří se i na možné úspory v energiích.
"Jako odborníci na spotřební chování zákazníků musíme vycházet vstříc všem trendům, zvláště pokud již mají mezinárodní rozměr," řekl minulý týden, ve kterém probíhala jednání akcionářů, Alain Capparros, předseda představenstva Rewe Group. A aby akcionářům doložil vážnost svého tvrzení, představil jim novou privátní značku tohoto řetězce "Pro Planet". Její koncept pak vysvětlil Manfred Esser, ředitel strategického nákupu, který je odpovědný i za oblast trvale udržitelného rozvoje: "Pro Planet má zákazníkům usnadnit orientaci ve výrobcích, tak aby snadno poznali, které opravdu splňují daná kritéria a které se jen snaží zlákat zákazníky."
Uvedenou značku v Rewe použili poprvé v dubnu spolu se zahájením jahodové sezony. Vedle jahod však zamířilo do plnosortimentních prodejen a Penny celkem 80 produktů, které splnily kritéria dané značky. "Rajčata, jablka, oblečení, chleba nebo toaletní papír, to jsou některé z výrobků, které mají ve výrobě, zpracování nebo logistice co nejmenší vliv na životní prostředí či při jejich pěstování nedocházelo k nežádoucím sociálním vlivům."
S tímto bodem souvisí i snaha Rewe o budování maximálně energeticky soběstačných budov, tak jak tomu je například v Mainzu, kde již rekonstrukce obchodního centra proběhla. Na setkání akcionářů jasně zaznělo, že v současné době Rewe hledá možnosti, jak integrovat ekologická řešení do stávajících obchodních jednotek. Možná řešení by mohla přinést i druhá experimentální budova, která by měla být v blízké době otevřená ve Frankfurtu nad Mohanem.
Lebensmittel Praxis