Pátek, 19. dubna 2024

Z CHKO Broumovsko zmizí řada reklam

Z CHKO Broumovsko zmizí řada reklam
Pokuta za tabule umístěné bez souhlasu může být až milión Kč

Správa Chráněné krajinné oblasti (CHKO) Broumovsko se začala systematicky zabývat případy nelegálních reklamních zařízení na území oblasti. Reaguje tak na zvyšující se množství těchto objektů, které v oblasti nelegálně přibývají.

Stavebním úřadům už poslali dopisy

"Do konce roku chceme zpracovat přehled všech existujících reklamních zařízení na našem území. Tabule umístěné bez dřívějšího souhlasu správy CHKO budou muset jejich vlastníci odstranit. Navíc jim hrozí pokuta až do výše miliónu korun," informoval Právo vedoucí správy Jan Piňos.
Zásah proti nelegálně postaveným reklamním tabulím bude podle jeho slov zaměřen především na volnou krajinu.
"Podle zákona o ochraně přírody a krajiny je zapotřebí souhlasu správy k záměrům, které mohou změnit nebo snížit hodnotu krajinného rázu. U reklamních tabulí ve volné krajině je tomu tak vždy, v zastavěných částech obce záleží na místních podmínkách, na míře jejich uplatnění do krajiny, na charakteru, výšce a kulturní hodnotě okolní zástavby," vysvětlil Tomáš Jirásek ze správy CHKO.
I v případě domněnky, že reklamní zařízení na krajinný ráz vliv nemá, však musí být jeho zřízení předem ohlášeno stavebnímu úřadu. Se stavebními úřady bude proto správa při svém šetření úzce spolupracovat a již je oslovila dopisy. Na rozdíl od běžných staveb přitom nelze načerno provedené reklamy podle platného zákona dodatečně povolit. Jedinou alternativou je proto jejich odstranění.

Jen v zastavěných územích

"Reklamní zařízení by měla být na území CHKO umístěna pouze v zastavěných územích obcí, ve volné krajině jsou z hlediska ochrany krajinného rázu nepřijatelná. Pokud to estetické poměry umožňují, lze je v zastavěném území umístit například na stávající stavbu. Ovšem i tak je vždy zapotřebí ohlášení stavebnímu úřadu," vysvětlil Jirásek.

Neměla by narušovat okolí

"Reklama by obecně svojí velikostí a provedením neměla narušovat architektonické hodnoty okolí. Je samozřejmě rozdíl, pokud má pozadí billboardu tvořit pohled na malebná venkovská stavení, barokní kostel nebo na masu šedé tovární zdi," dodal Jirásek.
Zdroj:Právo
Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů