Sobota, 20. dubna 2024

V amerických vodách byl objeven nový druh žraloka

Nový žralok se podobá již známému druhu, známému jako vroubkovaný kladivoun, ale přesto je trochu odlišný a nebyl zatím pojmenován ani nikam přesněji zařazen. Mořští vědci říkají, že byl objeven v severozápadní části Atlantiku.

CAROLINA - Američtí vědci tvrdí, že může jít o ohrožený druh. Žije totiž pouze ve vodách u Jižní Caroliny. Tomuto živočišnému druhu prý nejspíše hrozí vyhubení, a tak vědci plánují chránit samičky v době, kdy se starají o mláďata. Nového žraloka objevil profesor biologie ze South Carolina University.

Joe Ouattro se začal zajímat o typického pobřežního vroubkovaného žraloka během doby, kdy studoval život pobřežních ryb. Profesor však zjistil, že žralok, kterého zkoumá, má ve vodách ještě jeden zřejmě příbuzný druh, který je od něj však geneticky odlišný.

Zatím známe 454 druhů žraloka

Nově objevený žralok se rozmnožuje pouze ve vodách u Jižní Caroliny, ale dopěli jedinci se prý objevují i u pobřeží Severní Caroliny a dokonce i Floridy. Vědci plánují žraloky označit, aby mohli lépe sledovat jejich rozptyl od místa, kde se vyskytují nejvíce.

Prozatím bylo popsáno 454 druhů žraloka, tento by tedy dostal pořadové číslo 455. Vzhledem k tomu, v jak malé části vod se vyskytuje, je velmi pravděpodobné, že na podobný objev čekají ještě další druhy, které se vyskytují pouze na malém území.