Čtvrtek, 18. dubna 2024

Moravskoslezský kraj jsou hory a příroda, nejen doly

Moravskoslezský kraj jsou hory a příroda, nejen doly

OSTRAVA - Když se řekne Moravskoslezský kraj, vybavím si hory, přírodu a město Ostrava, tak nejčastěji odpovídali obyvatelé Moravy a Slezska ve výzkumu veřejného mínění, kterým si letos kraj ověřoval úspěšnost svých komunikačních aktivit. Zatímco v roce 2006 si podle tehdejšího průzkumu pětina obyvatel po vyslovení názvu regionu vybavovala průmyslové Ostravsko a 10 procent zejména uhlí, doly a hutě, dnes jsou na prvních místech ve spontánních odpovědích lidí hory či příroda, které uvádí 13,2 procenta dotázaných, a krajské město Ostrava, zmíněné ve více než 11 procentech odpovědí (přesně 11,4 procenta).


"Doly sice ve vnímání lidí zůstaly, ale výrazně se oslabila asociace na nezaměstnanost a nedostatek práce," uvedl k výsledkům marketingového výzkumu náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro ekonomický rozvoj Pavel Drobil.

Kraj se podle odborníků na komunikaci a řízení značek posunul blíže ke svým obyvatelům. Naprostá většina lidí, celkem 87,4 procenta z 1000 dotázaných, uvedla, že je se životem v regionu spokojena. Největší spokojenost přitom panuje s přírodou, blízkostí a dostupností hor a růstem zaměstnanosti. "Ve srovnání s rokem 2006 výrazně klesla nespokojenost obyvatel. Před dvěma lety více než pětina lidí říkala, že se v kraji žije špatně. Letos je nespokojených 12,6 procenta obyvatel. Jsou to lidé, kteří za problém označují hlavně stav ovzduší, přetrvávající lokální nezaměstnanost a nízké příjmy," doplnil náměstek hejtmana Drobil.

Změny k lepšímu jsou podle něj výsledkem faktického zlepšení stavů věcí i důsledkem komunikačních aktivit kraje. Od roku 2006 do letoška Moravskoslezský kraj uskutečnil 18 komunikačních a marketingových projektů. K nejviditelnějším z nich patřila loňská pětiměsíční image kampaň, která byla historicky první takovouto komunikací Moravskoslezského kraje. Zaznamenala ji 44 procenta lidí, což je o 14 procent více, než se uvádí jako hranice dobrého výsledku kampaní obdobného typu. Současně se podařilo o 7,7 procenta zvýšit tzv. sílu značky, tedy ukazatel uvádějící, jak si značka - v tomto případě Moravskoslezský kraj - vede ve vnímání lidí.

"Za velmi významné považujeme fakt, že čtvrtina vlastních obyvatel regionu, by na pomyslném žebříčku obliby svůj kraj zařadila na první místo mezi všemi kraji v ČR. To je od roku 2006 nárůst o 11,6 procenta. Současně se 46 procent lidí domnívá, že je Moravskoslezský kraj nejlepším místem pro jejich život. Před dvěma lety byla takový názor ochotna vyslovit jen zhruba třetina obyvatel," zhodnotil Pavel Drobil. Současně, jak upozornil, roste i zájem zahraničních turistů o kraj. Podle dat Českého statistického úřadu zaznamenal Moravskoslezský kraj v roce 2007 největší dynamiku přílivu zahraničních turistů mezi všemi regiony v ČR, a to v podobě nárůstu o 17 procent.

Po zhodnocení výsledků dosavadní komunikace se nyní Moravskoslezský kraj bude snažit další marketingové kroky dále přiblížit různým cílovým skupinám. Pro letošní rok by proto měly v komunikaci regionu dostat prioritu dvě oblasti - Bruntál a Karviná. Konkrétně jsou připraveny dva projekty - Řízení vztahů s firmami v těchto regionech a Komunikace rozvoje těchto regionů.

Dále je kraj připraven na čerpání prostředků z EU. Jsou zpracovány dva projekty - Kraj mnoha barev a příležitostí II a Aplikace Marketingové strategie v oblasti cestovního ruchu II. První projekt je určen pro tuzemský cestovní ruch a jeho podporu, druhý pro zahraniční cestovní ruch. Počítá se i s marketingovými kampaněmi ve 12 zemích Evropy v průběhu nejbližších 3 let. "Projekty jsou v současnosti na začátku. Probíhá jejich schvalování a první výběrová řízení," doplnil náměstek hejtmana Drobil. Kraj podle něj letos také sjednotí veškeré komunikační a marketingové aktivity - od komunikace s investory až po podporu cestovního ruchu.

Součástí komunikace kraje je i konference "Značky v regionu - rozvoj regionu", kterou organizuje Agentura pro regionální rozvoj. Letošní ročník se v ostravském Hotelu Imperial uskuteční již zítra.


Autor / zdroj: Eva Kijonková

http://www.regiony24.cz

Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů