Stavbaři se bojí protestů ekologů
První úsek nové čtyřproudové spojnice dvou největších měst Vsetínska ještě
nestojí a již probíhají intenzivní přípravy na stavbu dalších úseků silnice až
po Valašské Meziříčí.
Odborníci zatím připravují dokumentaci pro stavební řízení, očekávají však možné
obstrukce od majitelů pozemků nebo ochránců přírody. "Začít bychom chtěli v roce
2010, ovšem může se stát, že narazíme na odpor," přiznává šéf Ředitelství silnic
a dálnic Karel Chudárek.
Obavy panují z možného odporu majitelů pozemků. "Zatím bohužel ani nevíme, které
přesně budeme vykupovat, protože konkrétní trasa se teprve finalizuje.
Komplikace nám rovněž přinášejí různé protipovodňové ochrany a podobně," dodává
Chudárek. Stavaři se rovněž obávají možných protestů ekologů. Ti se pokusili
celou stavbu zastavit ještě před jejím začátkem, nakonec však neuspěli.
"Uvidíme, co nás všechno ještě čeká. Nicméně úsek do Bystřičky by mohl být
dokončen do konce roku 2013."
Naopak problémem by neměly být peníze. "Podařilo se nám prosadit, aby byla akce
zařazena k dalšímu financování, takže bude plynule pokračovat," potvrdil
vicepremiér a ministr pro místní rozvoj Jiří Čunek, za jehož působení na radnici
byla stavba silnice zahájena. Na druhou etapu ze Semetína na Bystřičku je ve
Státním fondu dopravní infrastruktury vyčleněno v letech 2008 až 2013 potřebných
devět set milionů korun.
První úsek nové čtyřproudové spojnice dvou největších měst Vsetínska ještě nestojí a již probíhají intenzivní přípravy na stavbu dalších úseků silnice až po Valašské Meziříčí.
Odborníci zatím připravují dokumentaci pro stavební řízení, očekávají však možné obstrukce od majitelů pozemků nebo ochránců přírody. "Začít bychom chtěli v roce 2010, ovšem může se stát, že narazíme na odpor," přiznává šéf Ředitelství silnic a dálnic Karel Chudárek.
Obavy panují z možného odporu majitelů pozemků. "Zatím bohužel ani nevíme, které přesně budeme vykupovat, protože konkrétní trasa se teprve finalizuje. Komplikace nám rovněž přinášejí různé protipovodňové ochrany a podobně," dodává Chudárek. Stavaři se rovněž obávají možných protestů ekologů. Ti se pokusili celou stavbu zastavit ještě před jejím začátkem, nakonec však neuspěli. "Uvidíme, co nás všechno ještě čeká. Nicméně úsek do Bystřičky by mohl být dokončen do konce roku 2013."
Naopak problémem by neměly být peníze. "Podařilo se nám prosadit, aby byla akce zařazena k dalšímu financování, takže bude plynule pokračovat," potvrdil vicepremiér a ministr pro místní rozvoj Jiří Čunek, za jehož působení na radnici byla stavba silnice zahájena. Na druhou etapu ze Semetína na Bystřičku je ve Státním fondu dopravní infrastruktury vyčleněno v letech 2008 až 2013 potřebných devět set milionů korun.
Odborníci zatím připravují dokumentaci pro stavební řízení, očekávají však možné obstrukce od majitelů pozemků nebo ochránců přírody. "Začít bychom chtěli v roce 2010, ovšem může se stát, že narazíme na odpor," přiznává šéf Ředitelství silnic a dálnic Karel Chudárek.
Obavy panují z možného odporu majitelů pozemků. "Zatím bohužel ani nevíme, které přesně budeme vykupovat, protože konkrétní trasa se teprve finalizuje. Komplikace nám rovněž přinášejí různé protipovodňové ochrany a podobně," dodává Chudárek. Stavaři se rovněž obávají možných protestů ekologů. Ti se pokusili celou stavbu zastavit ještě před jejím začátkem, nakonec však neuspěli. "Uvidíme, co nás všechno ještě čeká. Nicméně úsek do Bystřičky by mohl být dokončen do konce roku 2013."
Naopak problémem by neměly být peníze. "Podařilo se nám prosadit, aby byla akce zařazena k dalšímu financování, takže bude plynule pokračovat," potvrdil vicepremiér a ministr pro místní rozvoj Jiří Čunek, za jehož působení na radnici byla stavba silnice zahájena. Na druhou etapu ze Semetína na Bystřičku je ve Státním fondu dopravní infrastruktury vyčleněno v letech 2008 až 2013 potřebných devět set milionů korun.
Zdroj:Mladá fronta Dnes
Sdílet článek na sociálních sítích