ŘSD začalo kvůli bezpečí řidičů kácet přes 170 topolů na Plzeňsku
Kvůli desítkám stížností řidičů i dopravní policie začalo dnes Ředitelství
silnic a dálnic (ŘSD) na kácet 173 starých topolů na hlavním tahu I/20 Plzeň -
České Budějovice. Silničního stromořadí mezi obcemi Chocenice a Zhůř ohrožovalo
při námraze a větru řidiče, na jejichž vozy padaly větve. V dubnu tam plzeňská
oblast ŘSD vysází alej z dubů. ČTK to řekl Michal Syřínek ze ŘSD. Práce budou
měsíc částečně omezovat provoz na silnici.
"Topoly kácíme na doporučení dendrologů a povolení příslušného úřadu ochrany
životního prostředí. Jsou to více než padesátileté dožilé stromy na konci
vegetačního období, které se nedají žádným řezem zachránit," vysvětlil. Dřevo je
zkřehlé a při větru a pod tíhou námrazy padají na zem větve i části kmenů a
ohrožují provoz na jedné z nejvytíženějších komunikací na Plzeňsku. Desítky
podnětů přišly od obcí Chocenice a Zhůř, od projíždějících řidičů a od policie.
"Všech 173 topolů černých nahradí v dubnu vhodnější pětimetrový dub letní,"
řekl Syřínek. Kácení, které potrvá nejdéle 30 dnů, přijde správce silnic I.
třídy zhruba na jeden milion korun a stejnou sumu si vyžádá také nová výsadba.
Podle Syřínka jde o letos největší ucelený zásah ŘSD do silničního
stromořadí v Plzeňském kraji. Investor zvolil ke kácení tuto dobu kvůli tomu, že
trvají velké námrazy, je období vegetačního klidu a díky zamrzlé půdě stroje
nepoškodí okolní pole a louky.
Václav Prokš
Kvůli desítkám stížností řidičů i dopravní policie začalo dnes Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) na kácet 173 starých topolů na hlavním tahu I/20 Plzeň - České Budějovice. Silničního stromořadí mezi obcemi Chocenice a Zhůř ohrožovalo při námraze a větru řidiče, na jejichž vozy padaly větve. V dubnu tam plzeňská oblast ŘSD vysází alej z dubů. ČTK to řekl Michal Syřínek ze ŘSD. Práce budou měsíc částečně omezovat provoz na silnici.
"Topoly kácíme na doporučení dendrologů a povolení příslušného úřadu ochrany životního prostředí. Jsou to více než padesátileté dožilé stromy na konci vegetačního období, které se nedají žádným řezem zachránit," vysvětlil. Dřevo je zkřehlé a při větru a pod tíhou námrazy padají na zem větve i části kmenů a ohrožují provoz na jedné z nejvytíženějších komunikací na Plzeňsku. Desítky podnětů přišly od obcí Chocenice a Zhůř, od projíždějících řidičů a od policie.
"Všech 173 topolů černých nahradí v dubnu vhodnější pětimetrový dub letní," řekl Syřínek. Kácení, které potrvá nejdéle 30 dnů, přijde správce silnic I. třídy zhruba na jeden milion korun a stejnou sumu si vyžádá také nová výsadba.
Podle Syřínka jde o letos největší ucelený zásah ŘSD do silničního stromořadí v Plzeňském kraji. Investor zvolil ke kácení tuto dobu kvůli tomu, že trvají velké námrazy, je období vegetačního klidu a díky zamrzlé půdě stroje nepoškodí okolní pole a louky.
Václav Prokš
"Topoly kácíme na doporučení dendrologů a povolení příslušného úřadu ochrany životního prostředí. Jsou to více než padesátileté dožilé stromy na konci vegetačního období, které se nedají žádným řezem zachránit," vysvětlil. Dřevo je zkřehlé a při větru a pod tíhou námrazy padají na zem větve i části kmenů a ohrožují provoz na jedné z nejvytíženějších komunikací na Plzeňsku. Desítky podnětů přišly od obcí Chocenice a Zhůř, od projíždějících řidičů a od policie.
"Všech 173 topolů černých nahradí v dubnu vhodnější pětimetrový dub letní," řekl Syřínek. Kácení, které potrvá nejdéle 30 dnů, přijde správce silnic I. třídy zhruba na jeden milion korun a stejnou sumu si vyžádá také nová výsadba.
Podle Syřínka jde o letos největší ucelený zásah ŘSD do silničního stromořadí v Plzeňském kraji. Investor zvolil ke kácení tuto dobu kvůli tomu, že trvají velké námrazy, je období vegetačního klidu a díky zamrzlé půdě stroje nepoškodí okolní pole a louky.
Václav Prokš
Zdroj:ČTK
Sdílet článek na sociálních sítích