Kantoři se učí od přírody v přírodě
Je to jiné než za katedrou před školní třídou. Dvacítka kantorů přírodovědných
oborů ze základních a středních škol z celé republiky si nyní ověřuje své
teoretické znalosti v praxi. Účastní se kurzu terénní přírodovědy spojené s
praktickým pozorováním a poznáváním přírody na akci nazvané Repetitorum terénní
přírodovědy, které pořádá školské zařízení pro environmentální vzdělávání Lipka
z Brna.
„Ze zkušeností víme, že učitelé se bojí učit v terénu hlavně proto, že si sami
nejsou jisti svými praktickými znalostmi,” vysvětluje význam kurzu Vlaďka
Cikánková z pořádající organizace Lipka. „Na kurz se hlásí aktivní pedagogové,
kteří si chtějí osvěžit své vědomosti a dovědět se od odborníků o přírodě něco
nového,” doplňuje k poslání kurzu Cikánková. Tématem letošního, již šestého
ročníku je „Slunce v krajině, krajina ve mně.” Pedagogové se kromě jednotlivých
přírodovědních oborů zabývají i tím, co lze vyčíst z terénu, jak je důležitá
znalost svého okolí, či jaký má význam podpora regionálních produktů.
Je to jiné než za katedrou před školní třídou. Dvacítka kantorů přírodovědných oborů ze základních a středních škol z celé republiky si nyní ověřuje své teoretické znalosti v praxi. Účastní se kurzu terénní přírodovědy spojené s praktickým pozorováním a poznáváním přírody na akci nazvané Repetitorum terénní přírodovědy, které pořádá školské zařízení pro environmentální vzdělávání Lipka z Brna.
„Ze zkušeností víme, že učitelé se bojí učit v terénu hlavně proto, že si sami nejsou jisti svými praktickými znalostmi,” vysvětluje význam kurzu Vlaďka Cikánková z pořádající organizace Lipka. „Na kurz se hlásí aktivní pedagogové, kteří si chtějí osvěžit své vědomosti a dovědět se od odborníků o přírodě něco nového,” doplňuje k poslání kurzu Cikánková. Tématem letošního, již šestého ročníku je „Slunce v krajině, krajina ve mně.” Pedagogové se kromě jednotlivých přírodovědních oborů zabývají i tím, co lze vyčíst z terénu, jak je důležitá znalost svého okolí, či jaký má význam podpora regionálních produktů.
„Ze zkušeností víme, že učitelé se bojí učit v terénu hlavně proto, že si sami nejsou jisti svými praktickými znalostmi,” vysvětluje význam kurzu Vlaďka Cikánková z pořádající organizace Lipka. „Na kurz se hlásí aktivní pedagogové, kteří si chtějí osvěžit své vědomosti a dovědět se od odborníků o přírodě něco nového,” doplňuje k poslání kurzu Cikánková. Tématem letošního, již šestého ročníku je „Slunce v krajině, krajina ve mně.” Pedagogové se kromě jednotlivých přírodovědních oborů zabývají i tím, co lze vyčíst z terénu, jak je důležitá znalost svého okolí, či jaký má význam podpora regionálních produktů.
Učitelé mají za sebou v lokalitě na Vyškovsku už například exkurzi na Vilémovickou stráň pod vedením entomologa Roberta Vlka a botaničky Olgy Rotreklové, nebo povídání o netopýrech zoologa Jana Zukala. .gallery { clear:both; margin: auto; width: 100%; } .gallery-item { float: left; margin-top: 10px; text-align: center; width: 20%; } .gallery img { border: 2px solid #cfcfcf; } .gallery-caption { margin-left: 0; }
Sdílet článek na sociálních sítích