Úterý, 23. dubna 2024

Letáky ani DM lesům neuškodí

Petr Zháňal z TNT Post se snaží vyvrátit negativní pohled veřejnosti na directmarketingové a letákové kampaně.

Letáky ani DM lesům neuškodí

Za posledních deset let se významně změnilo zacílení directmarketingových kampaní, forma a obsah. Stejně tak se mění přístup zadavatelů těchto kampaní s ohledem na očekávání a chování cílové skupiny.

Co se nezměnilo, je pohled veřejnosti na directmarketingové a letákové kampaně. Pro mnoho lidí je tento způsob sdělení výrazným pomocníkem při nákupech v supermarketech nebo při výběru dovolené. Pro některé je zase zbytečným zatěžováním jejich poštovních schránek a navíc žijí v představě, jak moc ničíme životní prostředí (zadavatelé a distributoři).

Mezi veřejností převládá názor, že elektronická média významně šetří životní prostředí oproti médiím tiskovým. Produkcí tiskových médií se také údajně zvyšují emise oxidu uhličitého a devastují lesy. Pokusím se vysvětlit, proč se jedná o nesmysl.

Většina stromů, které se kácí, se využívají na dřevo. Z velké části se z takového dřeva vyrábí nábytek, používá se pro další průmyslové zpracování apod. Do továren na výrobu papíru se posílají zejména stromy a větve z prořezů. Tedy takové dřevo, které by v lesích stejně nemohlo zůstat.

Výpočet dopadu direct mailu na životní prostředí, který uvádí společnost Svensk Direktreklam a jehož zdroji jsou The Swedish Forest Industries Federation, PappersKretsen a Swerea IVF, říká, že z nadměrného dřeva se z velké části vyrábí papír, jehož 89 % z celkového množství na světě je recyklováno. Papír může být navíc recyklován až 7x předtím, než se využije jako biopalivo.

Výzkum také přináší srovnání o "škodlivosti životnímu prostředí": direct mail běžného formátu A4 vyprodukuje 1,5 gramů oxidu uhličitého. Ta samá zpráva zaslaná jako e-mail vyprodukuje 13,5krát více oxidu uhličitého! Každý Evropan přitom obdrží okolo 14,3 kg neadresného direct mailu ročně, včetně denního tisku. Emise oxidu uhličitého z těchto tisků se rovnají 37 km ujetým autem anebo výrobě 6 litrů čerstvého mléka.

Z uvedeného výzkumu dále vyplývá, že hodina strávená na internetu má daleko větší dopad na životní prostředí v porovnání s roční distribucí direct mailů do jedné domácnosti.

Nechci nabádat ke zbytečnému plýtvání papírem! Naopak. TNT Post dlouhodobě podporuje recyklaci odpadů a průběžně uvědomuje veřejnost o tom, že třídit odpad (s důrazem na třídění papíru) se vůči našemu životnímu prostředí rozhodně vyplatí. A nejen to! Koncern TNT prostřednictvím svých partnerů a organizací, ve kterých působí, celosvětově přispívá na záchranu lesů a jejich přirozenou obnovu. Přemýšlejme tedy nad tím, kam s direct mailem, když už jsme jeho služeb plně využili!


Ač je TNT Post ditribuční společností, přispívá na záchranu lesů a jejich obnovu, říká ředitel Petr Zháňal.

AUTOR: Petr Zháňal

Petr Zháňal je generálním ředitelem TNT Post CEE.

Zdroj:Marketing & Media
Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů