Ústecký kraj si objedná kampaň propagující revitalizovaná území
Ústecký kraj si chce objednat kampaň, která bude propagovat rekultivovaná a revitalizovaná území v regionu. Mediální kampaň po celé zemi by měla ukázat Ústecký kraj jako krajinu industrializovanou, ovlivněnou činností člověka i jako krajinu s velkým přírodním potenciálem. ČTK o tom informovala mluvčí kraje Magdalena Hanáčková. Náklady na kampaň se odhadují na 30 milionů korun bez DPH.
V rámci mediální kampaně vzniknou televizní spoty zaměřené na ucelenou nabídku turistických cílů včetně aktuálních informací o konání akcí v regionu, dále tištěné materiály propagace nových turistických produktů a cílů. Kraj chce prostřednictvím kampaně ukázat, jak moc se změnily oblasti postižené těžbou uhlí a dotčené ekologickými zátěžemi.
Na řadě míst už skončila rekultivace. Na místě bývalých lomů a výsypek jsou rekreační areály. Právě o změnách území po těžbě chce informovat kampaň.
Jejím cílem je přilákat více turistů do regionu, který nepatří mezi vyhledávané lokality pro trávení dovolené. Přitom v Ústeckém kraji je například největší počet chráněných krajinných oblastí v zemi. Kraj ale také patří mezi regiony s největším počtem starých ekologických zátěží.
Ústecký kraj navštívilo v letošním druhém čtvrtletí 87.146 turistů, což je meziročně o 10,8 procenta více. Po Praze to byl nejvyšší nárůst mezi kraji. Dlouhodobě patří ale region mezi nejméně populární turistické destinace.
Samosprávy se snaží změnit pohled na Ústecký kraj spojovaný s průmyslem a těžbou uhlí už několik let. Výsledkem je zviditelnění Národního parku České Švýcarsko, které se těší oblibě mezi domácími i zahraničními turisty, nebo v poslední době propagace Žatecka, jakožto domova českého chmele.
Chystaná kampaň kraje by měla upozornit i na místa, kde se kdysi těžilo a nyní už se relaxuje a sportuje. Měla by trvat od ledna 2012 do konce roku. "Vzhledem k charakteru, rozsahu a obsahové náplni kampaně je třeba, aby tuto kampaň realizovaly subjekty s danou odborností a technickým zázemím, kterým Ústecký kraj nedisponuje," doplnila mluvčí. Kritériem při výběru dodavatele bude kromě ceny také kvalita scénáře navržených spotů a nápaditost.